Gå til innhold

Elendig Internett, flaskehals?

Anbefalte innlegg

Hei’

Jeg er elev på Skoleskipet Gann.

På Gann har vi et elendig Internett som alle andre også er misfornøyd med.

På skolen er vi 120 elever og en del ansatte som bruker internettet. Download og Upload speed ligger på: 1.50mbps +/- og i mannskapslugarene så har de kabel som gir ut 90mbps både i download og upload speed

Sjefs-elektrikeren ombord sier at internettet ikke kan bli bedre pga konstruksjonen på skipet osv, men det må vell være feil? Signalstyrken på lugaren min ligger på 80%-90% så det skulle vell ikke vært noe problem. Det er vell en flaskehals som begrenser internettet en plass. Det er også mange rutere plassert rundt på båten?.

En annen ting er at jeg ikke kan spille sammen med andre elever som går på Gann som er på samme Internett. Synes det er veldig rart.. det er NAT type 3 (strict)

Noen smarte som kunne svart på om nettet kunne vært bedre og hvorfor jeg ikke kan spille med kompiser?

Beklager skrivefeil men skrev dette full fart på telefonen min

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

120 elever? Som bruker internett samtidig, ikke rart det da blir 1 mbit på hver.

100 mbit er utrolig dyrt å ha mobilt bredbånd på kontinuelig.

antar det er kabel fra taket på båten til senderen, og ruteren er på innsiden i båten?

I så fall er neppe noe feil med båten.

På colorline\stenaline har vel neppe over 10 mbit, kanskje 100 mbit på deling så man kan ikke forvente god internetopplevelse der.

Lenke til kommentar

120 elever? Som bruker internett samtidig, ikke rart det da blir 1 mbit på hver.

100 mbit er utrolig dyrt å ha mobilt bredbånd på kontinuelig.

antar det er kabel fra taket på båten til senderen, og ruteren er på innsiden i båten?

I så fall er neppe noe feil med båten.

På colorline\stenaline har vel neppe over 10 mbit, kanskje 100 mbit på deling så man kan ikke forvente god internetopplevelse der.

Vi ligger som oftest til kai, og da er båten koblet til landstrøm. Så jeg tenker i all hoved sak når båten er ved hovedbasen. Det glemte jeg å informere om. Når vi er ute å seiler forventer jeg ikke noe bra Internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...