Styrmann Smisk Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Please, don't leave me on the edge Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Spenninga er til å ta og kjenne på. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Hadde debatt idag, lurer dere på hvordan det gikk? Hmm, kanskje bare folk som har sett Little Britain skjønner den. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 (endret) Leste overskriften feil... trodde det dreide seg om noe sånt som apartheid eller noe jeg. Så viser det seg at det var en uskyldig klasse-roms-debatt ^^ Jeg ville rådet deg til; Hvis du skal "vinne" en debatt, så må du først innsé at det ikke dreier seg om å vinne, men om å overbevise, bli enige, samle alle.. ergo, lederskap. Og for å gjøre dét, så må du forstå hvorfor og hvorfor ikke det er viktig å ha nynorsk. Google frem noen nyhetsartikler om temaet, lese dem grundig, gjøre deg opp noen meninger, kanskje ta med disse artiklene til debatten, så du har håndfast bevis. Du må, eller i hvert fall -bør-, være oppriktig interessért, ha litt lidenskap. Ett annet poeng jeg ville lagt frem, ville vært å heller kuttet ut 80% av nynorsken, og innført et valgfritt språk, hvor skolen gav kanskje 2-3 valg. Dét ville vært mye mer nyttig med tanke på fremtiden og globaliséring. Kanskje studére i utlandet, Spania, Frankrike, Tyskland? Men ja, kom igjen, hvordan gikk det? Endret 20. november 2017 av Taurean Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Vi glemte alle en av de viktigste faktoren:Hvor store er puppene HENNES, og hadde hun dyp utringning..?Sånt kan få hvem som helst til å synes at nynorsk er det beste som finnes i verden. 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Vi glemte alle en av de viktigste faktoren: Hvor store er puppene HENNES, og hadde hun dyp utringning..? Sånt kan få hvem som helst til å synes at nynorsk er det beste som finnes i verden. Hahaha ^^, Jeg skrev noe sånt, og slettet det ^^ : "Du skal nok slite uansett hvis motdebattanten er ei pen, populær og flink jente, da må du være bunnsolid, og samtidig være snill, hvis du er det minste småfrekk eller nedlatende, så får du likevel hele klassen mot deg ^^" Er derfor det er så viktig å være samlende og ikke splittende i debatt. Det er ikke lett, men det er det som er ekte lederskap. Man inkludérer den andres poeng i sin sak, gjør de en del av sitt bilde. Man klarer ikke å gjøre det uten å vite hva man snakker om, dog ^^ Jaja! 3 Lenke til kommentar
Ung Spiller Skrevet 21. november 2017 Forfatter Del Skrevet 21. november 2017 Debatten gikk smud. Begge parter hadde gode argumenter. Avstemning på fredag, men utifra publikum var en del på hennes "lag". Jeg selv hadde en del supportere selv, men føler jeg var litt småfrekk når jeg sa "svar på spørsmålet mitt!" etter et referat, og hun ble stille et par sekunder. Jenta er attraktiv og populær, Red Frostraven og Taurean. Hun er forresten elevråderepresentant og jeg er vara. Ifjor var jeg elevråderepresentant og henne vara. Lenke til kommentar
Ung Spiller Skrevet 21. november 2017 Forfatter Del Skrevet 21. november 2017 Hvordan tror dere det vil gå utifra det jeg skrev? Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Ut fra det du har skrevet her, så setter jeg glatt en tier på opponenten. 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 ^^ Veldig lite å dømme på da. Jeg tenker det kan gå either way. Du virker nok halv-dyktig, men også litt små-arrogant ^^ Men det er kanskje bare en fasade. Lenke til kommentar
Sparksykkelmannen Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Fornærm utseende hennes, og si at det er lov å gå forbi godterihyllene! On a serious note: Siden du faktisk spør om hvordan man vinner en debatt her, så kan du vel bare regne med at du kommer til å tape allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå