Ung Spiller Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Hei Vi skal snart ha en klassedebatt, og jeg skal argumentere MOT nynorskundervisning. Etter det skal vi ha avstemning. Ingen i min klasse vil uansett ikke ha nynorskundervisning, så det er åpenbart at jeg vinner. Hun jeg skal debattere mot er ganske flink, og jeg har selv observert at hun har veldig bra motsvar når noen motsier henne. Målet mitt er ikke å vinne debatten, jeg føler det blir obvious uansett om hun har bra eller dårlige argumenter. Jeg vil vise folk at jeg faktisk er flink med mine talerevner. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Da må du komme med gode argumenter, da.. "Nynorsk er teit" er ikke et godt argument.. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 http://www.nm.no/tekst.cfm?id=3355 Lenke til kommentar
Ung Spiller Skrevet 19. november 2017 Forfatter Del Skrevet 19. november 2017 Jeg har nok av argumenter, har skrevet en hel artikkel om saken, lurer på hvordan jeg kan fortelle dem på en så bra og overbevisende måte.. Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Forbered deg på motargumentene. 2 Lenke til kommentar
Ung Spiller Skrevet 19. november 2017 Forfatter Del Skrevet 19. november 2017 Forbered deg på motargumentene. Hvordan? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Husk, ingen debatt uten Hitler! Det er om å gjøre å få den inn først. Så gjerne begynn med:"Hitler ville tvunget oss til å snakke nynorsk!" eller noe slikt. Insta win! 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Forbered deg på motargumentene. Hvordan? Les deg opp på de vanlige argumentene for nynorsk. Så finner du ut hva du kan svare på dem hvis motdebattanten bruker de Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Ingen i min klasse vil uansett ikke ha nynorskundervisning, så det er åpenbart at jeg vinner. Hvis ingen av de ikke vil ha nynorskundervisning er det åpenbart at du taper! 3 Lenke til kommentar
Ung Spiller Skrevet 19. november 2017 Forfatter Del Skrevet 19. november 2017 Ingen i min klasse vil uansett ikke ha nynorskundervisning, så det er åpenbart at jeg vinner. Hvis ingen av de ikke vil ha nynorskundervisning er det åpenbart at du taper! Nei fordi jeg er mot nynorskundervisning, ikke hun! Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Ingen i min klasse vil uansett ikke ha nynorskundervisning, så det er åpenbart at jeg vinner. Hvis ingen av de ikke vil ha nynorskundervisning er det åpenbart at du taper! Nei fordi jeg er mot nynorskundervisning, ikke hun! Dobbelt negativ. Pass deg for dette i debatten. 3 Lenke til kommentar
Ung Spiller Skrevet 19. november 2017 Forfatter Del Skrevet 19. november 2017 Burde jeg være den Ingen i min klasse vil uansett ikke ha nynorskundervisning, så det er åpenbart at jeg vinner. Hvis ingen av de ikke vil ha nynorskundervisning er det åpenbart at du taper! Nei fordi jeg er mot nynorskundervisning, ikke hun! Dobbelt negativ. Pass deg for dette i debatten. Hva menes med det? Lenke til kommentar
Ung Spiller Skrevet 19. november 2017 Forfatter Del Skrevet 19. november 2017 Burde jeg være den som starter? Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Burde jeg være den Ingen i min klasse vil uansett ikke ha nynorskundervisning, så det er åpenbart at jeg vinner. Hvis ingen av de ikke vil ha nynorskundervisning er det åpenbart at du taper! Nei fordi jeg er mot nynorskundervisning, ikke hun! Dobbelt negativ. Pass deg for dette i debatten. Hva menes med det? Les hva du skriver. Hvis ingen ikke vil ha nynorsk, så betyr det at du står alene om å ikke ville ha nynorsk. Selvfølgelig var det ikke det du mente. Men retorikk spiller en rolle. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 (endret) Ingen i min klasse vil uansett ikke ha nynorskundervisning, så det er åpenbart at jeg vinner. Hvis ingen av de ikke vil ha nynorskundervisning er det åpenbart at du taper! Nei fordi jeg er mot nynorskundervisning, ikke hun! Dobbelt negativ. Pass deg for dette i debatten. Hva menes med det? "Vil du ha mat? Jeg vil ikke ikke ha mat." Har du ikke hørt om det før? Endret 19. november 2017 av Soseks 1 Lenke til kommentar
Ung Spiller Skrevet 19. november 2017 Forfatter Del Skrevet 19. november 2017 Ingen i min klasse vil uansett ikke ha nynorskundervisning, så det er åpenbart at jeg vinner. Hvis ingen av de ikke vil ha nynorskundervisning er det åpenbart at du taper! Nei fordi jeg er mot nynorskundervisning, ikke hun! Dobbelt negativ. Pass deg for dette i debatten. Hva menes med det? "Vil du ha mat? Jeg vil ikke ikke ha mat." Har du ikke hørt om det før? Ohhh Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Ikke vondt ment, men jeg har på følelsen av at du taper debatten uansett hvor rett du har og hvor feil hun tar. 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Det går ikke an å tape en debatt MOT Nynorsk før du er på universitetsnivå og studerer historisk norsk litteratur. 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Forbered deg på motargumentene. Ikke bare det. Vis at du virkelig lytter til motparten. Gi dem kreditten de fortjener. 1 Lenke til kommentar
Ung Spiller Skrevet 20. november 2017 Forfatter Del Skrevet 20. november 2017 Hadde debatt idag, lurer dere på hvordan det gikk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå