merterje Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Jeg fikk problem når jeg skulle se video på PCen, spesielt i YouTube, da dukket det opp at den blokkeres av s0.2mdn.net. Jeg har lest om s0.2mdn.net på nettet, og det er vel et slags virus, og de foretrekker følgende handling, sitat : "STEP 1: Scan your computer with AdwCleaner STEP 2: Scan your computer with Malwarebytes Anti-Malware STEP 3: Scan your computer with HitmanPro (OPTIONAL) STEP 4: Reset your browser to default settings" men jeg har tidligere en gang brukt AdwCleaner og Anti-Malware uten hell. Så jeg brukte Windows Defender som er standard på maskina, uten at den oppdaget noe virus. Problemet ble ikke løst. Da kjørte jeg CCleaner og etter det ser det greit ut. Men jeg har kun brukt PCen en dag etterat jeg kjørte CCleaner, så jeg vet ikke om problemet kan dukke opp igjen ? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Hvis du får problemet igjen: Åpne et kommandolinjevindu som administrator og utfør følgende kommando. ipconfig /flushdns Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Fordel å vite hvordan det funker. Sjekk her hvordan det manuelt fjernes https://howtoremove.guide/remove-s0-2mdn-net-virus/ Lenke til kommentar
merterje Skrevet 19. november 2017 Forfatter Del Skrevet 19. november 2017 Hvis du får problemet igjen: Åpne et kommandolinjevindu som administrator og utfør følgende kommando. ipconfig /flushdns jeg forsøkte dette, men som vedlegget viser, så tastet jeg KJØR og satte inn ipconfig /flushdns og tastet ok, men det skjedde ingenting. Kanskje jeg har gjort en feil ? Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 I det vinduet der skriver du cmd også trykker enter så får du opp ett nytt vindu hvor du skal skrive det som blei sagt over her. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Trykk Windowstasten+x og velg kommandolinje som administrator fra menyen som dukker opp. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 (endret) Er det w10 så er det jo bare å trykke windows tast også skrive cmd å trykke enter, behøver ikke opp med noe eget vindu eller taste kombinasjoner, akkurat på samme måte som du skriver skype osv for å finne programmer. Kan også bare høyre klikke på start knappen også velge det slik også via den lista som kommer opp. På norsk så heter det ledetekst. Endret 19. november 2017 av meg0709 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Trykke Windowstast og skrive cmd etterfulgt av enter gir ikke et administrator elevert ledetekst. Ipconfig /flushdns har da ikke tillatelse til operasjonen. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Men så ser du også alle andre muligheter jeg oppgir også. Og høyre klikker man så står det administrator der også. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 I siste versjon av Windows 10 brukes ikke cmd så mye, derimot så brukes powershell. Lenke til kommentar
merterje Skrevet 22. november 2017 Forfatter Del Skrevet 22. november 2017 Jeg vil legge til litt. Jeg begynte forumet med at det var feil : s0.2mdn.net på min maskin, og fikk svar fra en av dere at jeg skulle åpne og kjøre ipconfig /flushdns i kommandolinjevinduet. Men da har jeg et spørsmål, hvorfor akkurat ipconfig /flushdns ?, gjelder det at jeg skal bruker ipconfig /flushdns uansett feilmelding, eller er det noen liste over hva som skal brukes ? Jeg kjørte da ipconfig /flushdns og fikk beskjed at det var vellykket, da ser jeg problemet som løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå