Hårek Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 (endret) Dette er en robotstøvsuger som gjør det bra i tester hos Tek.no, til en pris som er vesentlig lavere enn konkurrentene. https://www.tek.no/artikler/samletest-robotstovsuger/408459 https://www.tek.no/artikler/test-xiaomi-mi-robot-vacuum/368848 Men det er litt problematisk at den (foreløpig) ikke er helt tilpasset det europeiske markedet, og det kan være noen som derfor nøler med å velge den. Bestilte min hos Iwill. Betaling med PayPal. Det er god tilbakemelding på e-post om status på bestilling. Ble levert på posten etter en uke. Leveres med norsk stikkontakt. Det er universal strømforsyning, trenger ikke bekymre seg for hvilken nettspenning man har. Alle instruksjoner og talemeldinger er på kinesisk, ingen norsk veiledning følger med. Men det kan ordnes. Det er enkelt å komme i gang. Batteriet er fulladet, bare å trykke på knappen så begynner den å operere. For å få full funksjonalitet må man bruke en app. Det er nå det kan bli litt vanskelig. For Android finner man MiHome fra Xiaomi Inc. Jeg kom ikke helt i mål med denne, vet ikke hvorfor. Muligens noe med min telefon. Med iPad gikk det bedre. Men det var litt vanskelig å finne i AppStore. Søk på 'mihome', så finnes en app med kinesisk tittel, fra Bejing Xiaomi Co. Det viser seg at teksten er på engelsk når den er installert. Det er viktig å ha god Wi-Fi dekning. Det første man gjør er å opprette en konto hos Xiaomi. Kan velge om man vil identifisere seg meg e-post eller telefonnummer. Får tildelt en 10-sifret brukerID. Så skal man velge 'Country/region'. "Europe" er et valg, men da fant jeg ikke noen støvsuger. Valgte "The United States (Singapore server)". Så følger man instruksjonene på skjermen. Noe som jeg bommet på i begynnelsen var at støvsugeren setter opp et eget wifi nettverk som man skal koble seg til. Når man har appen oppe er det tilgang til en grei bruksanvisning. Den kan også lastes ned som PDF. I appen setter man talespråk til engelsk. Fikk min i går, så har ikke så mye erfaring foreløpig. Dag 2 update: Appen fikk ikke kontakt i dag. Har prøvd å gjenta det jeg gjorde i går, uten hell. Reinstallert app, reset støvsuger. Men å opprette kontakt på iPad feiler. Så prøvde jeg Android appen igjen, reinstallert. Nå gikk det helt greitt, uten å koble seg til 'rockrobo-vacuum-v1...' wifi. Deretter prøvde jeg iPad igjen, nå gikk det som en drøm. Er helt klart noen ukjente feller å gå i med denne appen. Endret 19. november 2017 av Hårek 2 Lenke til kommentar
Zeropoint Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Fikk denne i hus i går, men klarer ikke å finne støvsugeren inne i appen...... Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Fikk denne i hus i går, men klarer ikke å finne støvsugeren inne i appen...... grattis med en konge støvsuger! Sikker på at du er på samme nett som støvsugeren? Må også inn å se at du er på "rett" server. eg bruker singapore sin da eg ikkje fant støvsugeren når eg var koblet til us sin. Lenke til kommentar
Zeropoint Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 -jeg er tilkoblet mitt eget nett -logger inn på appen -i appen-settings-locale- flere steder/valg hvor jeg finner Mi Robot Vacuum -finner ingenting ved scann -finner ingen ting ved add manually Noe jeg gjør galt? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Sjekk om du feks er på 5g, i så tilfelle logg deg inn på "vanlig" nett sjekk hvilken server du er på START APP-PROFILE-SETTINGS Lenke til kommentar
Zeropoint Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Med server så mener du det som heter "locale" under settings i appen? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Med server så mener du det som heter "locale" under settings i appen? Ja, det stemmer. Min står på "Singapore server" Om du har prøvd å connecte støvsugeren så reset denne før du begynner på nytt Lenke til kommentar
Zeropoint Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Har prøvd x-antall servere... Resatt wifi'en på støvsugeren så mange ganger at jeg synes dama bare gneldrer... Inne på den trådløse ruteren, ser at den også finner støvsugeren. Den er ikke koblet til (er vel logisk siden jeg ikke klarer å legge til støvsugeren i appen) .... Eg blir gaaaal.... Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 (endret) Hehe. går seg til skal du se reset den med den lille reset knappen også, og begynn på nytt. Sett appen til singapore men du er sikker på at du ikkje er på 5g og støvsugeren på vanlig? Endret 22. november 2017 av Hårek Flettet 2 etterfølgene innlegg Lenke til kommentar
Zeropoint Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Garantert 2.4G nettet. Vel og merke så oppfører ikke appen min seg slik som i den videoen (tittet på den i går også...). Jeg får ikke opp feilmelding ala "ikke funnet noe nett", men "ingen enheter funnet" Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 (endret) Hmm, tlf din skal koble seg til støvsugeren din. -alt er resat? Altså du har trykket inn den pitte lille knappen? - wifi blinker på støvsugeren? - du er på 2.4g? -slå på Bluetooth. - du trukker på legg til, og så scan? Og velg Singapore serveren Endret 22. november 2017 av Hårek Flettet 2 etterfølgene innlegg Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. november 2017 Forfatter Del Skrevet 22. november 2017 Kjenner ikke igjen det bildet. Når jeg går på '"Add device" så ser det anderledes ut. Er det samme app? Ref bildet på video over her. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 (endret) hmm, min er lik hårek sin. Eg tenkte bare at det søkebildet var fra den "nye" appen hvilken app er det du har ? Endret 22. november 2017 av Hårek Flettet 2 etterfølgene innlegg Lenke til kommentar
Zeropoint Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Heisann. Bruker MI Home appen. Er lik som deres vil jeg tro. Har lagt ved et bilde som viser hvert skjembilde gjennom prosessen. Før start har jeg resatt støvsugeren. 1 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 resatt som i å ha trykket på den pitte lille knappen ? Lenke til kommentar
Zeropoint Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Jepp. Prøvde Kina og Singapore, reset mellom hver gang. ... Skulke pokker ikke tro dette skulle være så vrient, er ikke så mange knappene... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2017 Forfatter Del Skrevet 23. november 2017 Er noe usikker på nøyaktig hvordan denne initialiseringsprosessen fungerer, som jeg nevnte fikk jeg det ikke til med Android. Men det jeg fant var at støvsugeren setter opp sin egen WiFi når du trykker på knappene for WiFi reset, og det er den man må koble seg til. SSID er "rockrobo-vacuum-v1...". Det er via denne at du får gitt støvsugeren passordet til ditt nettverk. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Ja, det hårek nevner er korrekt. Hos meg byttet android tlf min nettverk automatisk, men du kan prøve å selv koble deg til støvsugeren. Men merkelig at du skulle ha så mye tull med dette. har koblet meg av og på mange ganger pga test av servere, og dette uten problem. Lenke til kommentar
Zeropoint Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Jeg får koblet meg på wifi`en til støvsugeren, men hjelper ingenting. Samme resultat, finner ikke støvsugeren i appen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå