Gå til innhold

Ny gaming laptop


Anbefalte innlegg

Har planer om å gi vekk min msi ge60 til min niese til jul. 


 


Så da trenger eg en ny.


 


Ønsker minimum 1060 da eg har forstått det sånn at hoppet opp fra 1050 er verdt kronene. 


 


Maks beløp tenker eg er rundt en 13 000 så håper på noen tilbud på black friday slik at eg får det eg ønsker, og målet er jo selvfølgelig så billig som mulig. 


 


Det er en jungel av tilsynelatende like laptoper der ute så eg trenger hjelp til å skille de. 


 


Har sett på flere men aner jo ikkje hva forskjellen er, så er det noen som har noen tips til hvilke eg kan følge med på under uken ?


 


 


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Multicom Kunshan N950 15.6" Full-HDMatt IPS, Intel® Core™ i7-7700, 8GB, 1TB HDD 7200rpm, GeForce GTX 1060 6GB, USB-C, Uten operativsystem

her mangler du SSD disk og operativsystem. Nå spørs hva du vil bruke pcen til eller om du vil ha linux da jeg syns multicom laptopene ikke har de beste driverne, men usikker hvordan asus er der nå. De råeste asus laptopene kan vel muligens overklokkes litt og støyer ikke like mye, men det koster også. Så her får du vurdere hva som er viktig for deg.

Lenke til kommentar

Her er et søk på GTX 1060 og 1070:

https://www.prisjakt.no/category.php?m=s325206057&o=produkt_pris_inkmoms

 

Det viktigste er nok prosessoren og skjermkortet.

i7-7700HQ er vel en del bedre enn i7-7300HQ og i7-6700HQ prosessor.

Vær oppmerksom på at 6Gb versjonen av 1060 er raskere enn 3Gb versjonen.

Ellers å er det vel best vente å se hvilke tilbud som dukker opp.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Multicom Kunshan N950 15.6" Full-HDMatt IPS, Intel® Core™ i7-7700, 8GB, 1TB HDD 7200rpm, GeForce GTX 1060 6GB, USB-C, Uten operativsystem

her mangler du SSD disk og operativsystem. Nå spørs hva du vil bruke pcen til eller om du vil ha linux da jeg syns multicom laptopene ikke har de beste driverne, men usikker hvordan asus er der nå. De råeste asus laptopene kan vel muligens overklokkes litt og støyer ikke like mye, men det koster også. Så her får du vurdere hva som er viktig for deg.

 

Takk for svar. 

Planen er gaming, men setter stort fokus på støy. Vet det er umulig å få en støyfri laptop, men har inntrykk om at de multicom støyer en del. 

 

Her er et søk på GTX 1060 og 1070:

https://www.prisjakt.no/category.php?m=s325206057&o=produkt_pris_inkmoms

 

Det viktigste er nok prosessoren og skjermkortet.

i7-7700HQ er vel en del bedre enn i7-7300HQ og i7-6700HQ prosessor.

Vær oppmerksom på at 6Gb versjonen av 1060 er raskere enn 3Gb versjonen.

Ellers å er det vel best vente å se hvilke tilbud som dukker opp.

 

Takk for utfyllende svar

Hei. Hvis han skal svi av over 10k på en Gaming Laptop, så kjøper han jo for pokker ikke en Laptop uten SSD og OS. Hvor dum går det an å bli da?

Hvorfor i alle dager kan eg ikkje det? 

Om det er penger å spare, eventuelt bytte ut en svindyr ssd for å presse prisen opp så har eg ingen betenkeligheter med å kjøpe en uten ssd.

 

Så da er vel eg en av de "dumme" eg da

Endret av Villfaren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Sorry. Det var ikke deg jeg mente egentlig. Det var LMH1 jeg mente.

Men jeg mener fremdeles at hvis man kjøper en Gaming Laptop eller Laptop i det hele tatt og har tenkt til å bruke endel penger, så bør SSD være med. Jeg tipper at de fleste skjønner hvorfor.

 

Hvis du leser det jeg skrev nøye, så kan du se at jeg skriver ikke "du", men "han". Burde selvfølgelig skrevet LMH1: forran, så sorry.

 

Ellers, så blir det jo sånn at hvis du kjøper en Laptop da uten SSD da og har lyst på det ved en senere annledning og ikke har det tilgjennelig, så må du jo kjøpe det og da har jo de pengene gått uannsett, og hvis du samtidig kjøper en PC UTEN Oprativsystem, så må du jo kjøpe det også utenom (For jeg regner med at du som de fleste andre skal ha Windows), så da er jo heller ikke det gratis.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...