DaddyDrunk Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Hei alle. Jeg har generelt veldig dårlig peiling på TV men hadde håpet på å finne en TV på black friday. Jeg sitter i dag på en Sony 45" som er 6 år gammel. Så uansett hva jeg går for blir det en stor oppgradering. Litt hva jeg skal bruke den til: Streaming TV Gaming på PS4 Filmer Jeg fant denne nå til 10k på Komplett. Finner dessverre ingen tester på den. https://www.komplett.no/product/959469/tv-lyd-bilde/tv-video/tv/tv-er/sony-65-4k-uhd-smarttv-65xe7096 Budsjettet mitt er på 10-13k Kunne noen ha hjulpet meg med å finne en så god TV som mulig i denne prisklassen? 65-70 tommer. All hjelp settes stor pris på! Lenke til kommentar
DaddyDrunk Skrevet 19. november 2017 Forfatter Del Skrevet 19. november 2017 Eller så har jeg sett på denne. https://www.komplett.no/product/957749/tv-lyd-bilde/tv-video/tv/tv-er/lg-70-4k-uhd-smart-tv-70uj675v Lenke til kommentar
DZIAVK03 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Jeg er som deg ute etter gode tilbud men har mest lyst på 75 tommer. ser ut som 70´ du fant på Komplett ser bra ut men den har en oppdateringsfrekvens på 60 hertz. Jeg har fått det for meg at minimum bør være 100 ???? Lenke til kommentar
DaddyDrunk Skrevet 19. november 2017 Forfatter Del Skrevet 19. november 2017 Den 70" sommeren jeg linket til har forsåvidt True nation 100hz. Men jeg kan virkelig lite om TV. Er det nødvendig med 100hz når PS4 pro ikke kjører mer en 60fps? Lenke til kommentar
DZIAVK03 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Har ikke oppdateringsfrekvens mye å si på f eks sportssendinger, fotball osv? Lenke til kommentar
Avean Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 (endret) Tilbudene sålangt har vært gamle LED tv'er. Kom over en fra Komplett sitt Black Weekend hvor det står det var en 65" LED som kostet 22 000 før. Det fikk jeg ikke til å stemme, for den prisen får man QLED eller OLED nå til dags. Sjekket prisjakt og normalprisen var det Komplett solgte for nå. Jeg ville absolutt ventet til fredagen og håpe på QLED eller OLED prisfall så har man en TV som varer lenge. Endret 19. november 2017 av Avean 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Beste er å teste selv eller sjekke hos noen som selger en del TV'er slik at du kan sammenligne. Ellers er det bare å lese tester og specs. Det som skiller dem er egentlig hvor avansert elektronikken for bildeforbedring er og hvor kjappe den er. Skal du spille på skjermen bør du forsikre deg om at det er lavt input-lag (Game mode). 100 Hz panel er en fordel, men ikke noe must, selv om elektronikken potensielt kan utnytte det bedre mht bildekvalitet fra kilder som ikke er så interaktive. 60 Hz holder for PS4 sin del, så det er nok ikke mye å tjene der da interpolering høyst sannsynlig vil gi lag. Mange vil ha filmlook og synce på 24 Hz så det er en grei funksjon å ha så kan man heller lage bedre flyt i TV-programmer. Lenke til kommentar
samco Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Jeg er som deg ute etter gode tilbud men har mest lyst på 75 tommer. ser ut som 70´ du fant på Komplett ser bra ut men den har en oppdateringsfrekvens på 60 hertz. Jeg har fått det for meg at minimum bør være 100 ???? Sony 75tommer Zd9 hadde halv pris i går. Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Vet dere om det er mulig å velge "reserver og hent i butikk" fra nettet under Black friday? Eller begrense de mulighet for at flest mulig skal inn i butikken og handle mer? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 (endret) Hei alle. Jeg har generelt veldig dårlig peiling på TV men hadde håpet på å finne en TV på black friday. Jeg sitter i dag på en Sony 45" som er 6 år gammel. Så uansett hva jeg går for blir det en stor oppgradering. Litt hva jeg skal bruke den til: Streaming TV Gaming på PS4 Filmer Jeg fant denne nå til 10k på Komplett. Finner dessverre ingen tester på den. https://www.komplett.no/product/959469/tv-lyd-bilde/tv-video/tv/tv-er/sony-65-4k-uhd-smarttv-65xe7096 Budsjettet mitt er på 10-13k Kunne noen ha hjulpet meg med å finne en så god TV som mulig i denne prisklassen? 65-70 tommer. All hjelp settes stor pris på! Den TV'n der var for 9990,- hos power 3 dager siden. De skriver førpris: 14.490... men det var jo i september, den har vært litt billigere før og en god del etterpå. Sleipinger. Endret 22. november 2017 av funkweb Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Anbefaler å sjekke prishistorikken hos prisguiden, Elkjøp og Lefdal er jo Norgesmestere i bullshit prising av produktene de selger. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 (endret) Om du har planer om å bruke TVn til å spille litt raske spill på PS4, bør du enkelt å greit google "Best gaming TV" Input lag via HDMI kan være så mye som halvsekundet (500ms) på en dårlig TV, dette er noe de aller fleste ikke tester.. Da fokuset er bildekvalitet og alt annet..En god gaming TV kan være nede på 20ms.. Endret 22. november 2017 av Krozmar Lenke til kommentar
DaddyDrunk Skrevet 22. november 2017 Forfatter Del Skrevet 22. november 2017 Endte med at jeg kjøpte denne til 11k i går. Det er åpent kjøp så får jeg se om det kommer noe bedre i prisklassen på fredag. Er forsåvidt veldig fornøyd så langt. https://www.power.no/tv-og-tilbehoer/tv/lg-65-4k-uhd-led-tv-65uj750vaen/p-518404/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå