Gå til innhold

Spille PC til rundt 15k

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Fant denne diamanten på tilbud, og lurer på om det er ett bra kjøp?

https://www.komplett.no/product/11355/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-i155-gtx1070ti?offerId=KOMPLETT-310-11355#

Pakken inneholder Kabinett 909204.jpg Strømforsyning 915831.jpg Prosessorer 950618.jpg Forbedret prosessorkjøling 915890.jpg Hovedkort 956666.jpg DDR4 Minne 917684.jpg Skjermkort 962782.jpg SSD / Harddisk - Primær lagringsenhet 898545.jpg SSD / Harddisk 907017.jpg Operativsystem 200424.jpg Service 200500.jpg

Pris 14k

Spiller primært bare World of Warcraft, men vil også teste ut de nye spillene som kommer.

Kan jeg overklokke med denne? Kanskje jeg vil gjøre det i framtiden engang, men tror ikke jeg kommer til å gjøre det uansett.

Er dette en stille PC eller vil den bråke som en hest?

Har skjerm, tastatur, mus fra før.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Byttet kjøler til denne:

https://www.komplett.no/product/831518/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/cpu-luftkjoeling/noctua-nh-u9s-cpu-kjoeler#

Byttet kabinett til denne (Denne skal være stille står det, noe som er viktig for meg)

https://www.komplett.no/product/824390/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/fractal-design-define-r5-sort?offerId=KOMPLETT-310-824390#

Koster 1000kr mer da jeg byttet disse delene, så da er pcen på 15k

Lenke til kommentar

Byttet kabinett til denne (Denne skal være stille står det, noe som er viktig for meg)

Er en stillegående PC viktig for deg, så dropp tanken på overklokking er mitt råd. Man kan bygge en stille PC og overklokke, men da må du over på custom vannkjøling helst.

Lenke til kommentar

Ikkje sikkert han merker forskjell på 4.8 VS 5 ghz :p

4.8 Ghz er nok også utenfor rekkevidde Nizzen med det kabinettet og den CPU kjøleren på en 8600K siden han skal ha ting stille. Asus Multicore Enhancement burde gå da, som blir 4.6 Ghz på alle kjernene om jeg husker riktig for denne CPU'n :)

Lenke til kommentar

Ikkje sikkert han merker forskjell på 4.8 VS 5 ghz :p

4.8 Ghz er nok også utenfor rekkevidde Nizzen med det kabinettet og den CPU kjøleren på en 8600K siden han skal ha ting stille. Asus Multicore Enhancement burde gå da, som blir 4.6 Ghz på alle kjernene om jeg husker riktig for denne CPU'n :)

Uten HT, så blir cpuen kaldere også :)

Uansett, så blir det trøkk i spill med selv stock 8600k

4800mhz med 8600k er ikkje SÅ mye.  Over 5g, så må man begynne å pumpe vesentlig mere spenning.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Skulle tro Corsair er bra? Er tross alt komplett som har funnet den til denne pcen så bør jo funke :p

Corsair har mange PSU modeller for ulike prisklasser, og her får man hva man betaler for. Komplett satt opp den modellen for at den skal passe inn i den prisen som denne PC'n skal ha. Gå heller for Corsair RM650x 650W om du ønsker bedre kvalitet, men som ikke er for dyr. Personlig hadde jeg gått for denne :)

Lenke til kommentar

Har satt i sammen en maskin til deg som passet rundt 15.000

Har ikke valgt CPU kjøler da prisen da ville gått over 15.000, men kan anbefale en av be quiet sine dersom du fortsatt ønsker dette.

Se her for oppsett:

https://www.komplett.no/wishlist/shared/2154ab30-55ab-456e-94a2-865cee60c947

Da er en i5 8400 et bedre valg - 2 kjerner mer og litt billigere. En 4 tråd CPU som 7600K vil jeg ikke anbefale noen å kjøpe lenger. Da trenger han selvfølgelig et Z370 basert hovedkort også.

Lenke til kommentar

Da blir prisen også fort over 15.000 da i5 8 serien + z370 hovedkort er noe dyrere.
Kan muligens være bedre å gå litt ned på skjermkort og heller kjøpe nytt fremtidsrettet hovedkort + CPU, men i5  7600k er ingen sinker og jeg tviler på de 2 ekstra kjernene på 8 serien kommer til nytte i spill som er ute i dag

i5 8400 kan ikke overklokkes og har en standard frekvens på 2.8ghz.. Turbo til 4.0Ghz (Som jeg ikke aner hva er)

Lenke til kommentar

Da blir prisen også fort over 15.000 da i5 8 serien + z370 hovedkort er noe dyrere.

Kan muligens være bedre å gå litt ned på skjermkort og heller kjøpe nytt fremtidsrettet hovedkort + CPU, men i5  7600k er ingen sinker og jeg tviler på de 2 ekstra kjernene på 8 serien kommer til nytte i spill som er ute i dag

i5 8400 kan ikke overklokkes og har en standard frekvens på 2.8ghz.. Turbo til 4.0Ghz (Som jeg ikke aner hva er)

i5-8400 koster 1999 kr hos Komplett, mens i5-7600K koster 2177 kr. Ja, 7600K har fordelen å kunne overklokkes, det er sant, men nye spill i dag bruker mer enn 4 kjerner. i5 8400 kjører på 4.0 Ghz når 1 kjerne belastes, og 3.8 Ghz når alle 6 kjernene belastes. Se en test her og her. Ønsker man å overklokke, så har en 8600K man kan kjøpe, og ja jeg mener den er verdt pengene over 7600K.

Lenke til kommentar

Er nok verdt pengene uansett, men dersom trådstarter ikke har mer en 15.000 å benytte så blir det veldig knapt.

Spørsmålet er da om han vil gå ned på skjermkort for å få råd til bedre cpu\HK eller litt dårigere CPU\HK, men ha samme skjermkort

Helt klart, men du foreslo han å kjøpe i5-7600K som er dyrere enn i5-8400. Dessuten om han kjøper i5-8400, så kan han oppgradere til 8700K senere om han ønsker. Kjøper han i5-7600K og et Z270 hovedkort, så er eneste oppgraderinga i7-7700K, og det lønner seg iallefall ikke å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...