rodge1970 Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Noen som vet om man kan fortsatt bruke e-postadresse fra Nextgentel etter oppsigelse? Trenger de ikke lenger, men er registrert overalt med "broadpark.no" Lenke til kommentar
timeshift Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 (endret) Det er bare en måte å finne ut av det på. Får du ikke logget deg inn på https://www.nextgentel.no/privat/webmail lengre så er svaret nei. Endret 19. november 2017 av timeshift Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Såvidt jeg klarer å huske (5-6 år siden), var den aktiv i ca 1 år etter at abonnementet var sagt opp. Om dette var tilfeldig eller praksis aner jeg ikke. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 mulig du vil kunne videresende mail derfra i en tid, men du kan ikke forvente å ha tilgang til å logge på regner jeg med. Lenke til kommentar
rodge1970 Skrevet 19. november 2017 Forfatter Del Skrevet 19. november 2017 mulig du vil kunne videresende mail derfra i en tid, men du kan ikke forvente å ha tilgang til å logge på regner jeg med. Takk for svar alle sammen! Må vel begynne å forandre e-postadressen til alle sidene jeg bruker :-( 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Det er spurt og svart på tidligere https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1407869 Du sier opp med dette e-post tjenesteleverandør også samt lagring av e-poster på tjeneste leverandørens servere. Hvilket også selvsagt innebærer mailserver og maildomene (mail addresse). Og som en ikke betalende internett kunde har ikke nextgentel forpliktelser for å opprettholde noe (skal stå i vilkårene) Lenke til kommentar
ozone Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Derfor bør man alltid bruke en leverandør-uavhengig e-post til viktige ting. Til alt egentlig! Det gjelder også jobbmail! ikke sikkert man jobber samme sted hele livet. Slik sett er hotmail og gmail gull! 7 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Derfor bør man alltid bruke en leverandør-uavhengig e-post til viktige ting. Til alt egentlig! Det gjelder også jobbmail! ikke sikkert man jobber samme sted hele livet. Slik sett er hotmail og gmail gull! Det kommer helt an på jobben. Jobber man i en kjent bedrift er det ganske useriøst og bruke gmail eller hotmail til jobbrelaterte ting. Det kan også være i strid med regler man har inngått med arbeidsgiver. For min del er det veldig strengt hva som kan sendes utenfor jobbmailen. Andre veien er det en fordel å ha et klart skille mellom jobb og privat. Bytter man jobb, så trenger man ikke oppdatere alle venner og bekjente med ny adresse, og man slipper alt som hørte den gamle jobben til. Så: jobbmail til jobb. Gmail/hotmail/whatever privat. 1 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Derfor bør man alltid bruke en leverandør-uavhengig e-post til viktige ting. Til alt egentlig! Det gjelder også jobbmail! ikke sikkert man jobber samme sted hele livet. Slik sett er hotmail og gmail gull! Det kommer helt an på jobben. Jobber man i en kjent bedrift er det ganske useriøst og bruke gmail eller hotmail til jobbrelaterte ting. Det kan også være i strid med regler man har inngått med arbeidsgiver. For min del er det veldig strengt hva som kan sendes utenfor jobbmailen. Andre veien er det en fordel å ha et klart skille mellom jobb og privat. Bytter man jobb, så trenger man ikke oppdatere alle venner og bekjente med ny adresse, og man slipper alt som hørte den gamle jobben til. Så: jobbmail til jobb. Gmail/hotmail/whatever privat. Jeg tror ozone mener at man hverken skal bruke jobbmail eller internettleverandører sine eposter. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Derfor bør man alltid bruke en leverandør-uavhengig e-post til viktige ting. Til alt egentlig! Det gjelder også jobbmail! ikke sikkert man jobber samme sted hele livet. Slik sett er hotmail og gmail gull! Det kommer helt an på jobben. Jobber man i en kjent bedrift er det ganske useriøst og bruke gmail eller hotmail til jobbrelaterte ting. Det kan også være i strid med regler man har inngått med arbeidsgiver. For min del er det veldig strengt hva som kan sendes utenfor jobbmailen. Andre veien er det en fordel å ha et klart skille mellom jobb og privat. Bytter man jobb, så trenger man ikke oppdatere alle venner og bekjente med ny adresse, og man slipper alt som hørte den gamle jobben til. Så: jobbmail til jobb. Gmail/hotmail/whatever privat. Jeg tror ozone mener at man hverken skal bruke jobbmail eller internettleverandører sine eposter. Til jobb bruker man selvfølgelig arbeidsgivers epost Til privat er jeg helt enig, da bruker man en uavhengig leverandør, som f.eks gmail eller hotmail. 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Ja, jeg mente selvfølgelig til private/personlige formål. På jobb bruker jeg selvsagt jobbmailen til jobb-ting! Men jeg kjenner mange som bruker den privat også. Litt dumt å lage grupper til alle foreldrene til barnas klassekamerater på fotballlaget på jobbmailen, og en haug med andre slike private ting, og så bytte jobb om en måned. Tidligere arbeidsgiver videresender neppe all e-posten som hagler inn etter jeg har sluttet... 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Da er vi helt enige. Ser det er svært mange som bruker jobbmail til alt... En tidligere kollega sendte ut mail på siste dag til alle kolleger med adresse til ny jobbmail. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå