Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp! fått ett utslett som klør dag inn og dag ut! røde prikker overalt! lus? skabb?

klømagnus

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og dama har begynt å klø noe helt sykt! det er røde prikker som klør, det kommer væske om de blir klemt på og de er overalt! 
Dama dro til legen for å se om de kunne svare på hva det var, men da tok de bare blodprøver og trudde det var allergi. 

Men allergi smitter jo ikke.. Det var dama som hadde det først og nå har jeg fått det.. Kjempe irriterende og det klør konstant! Noen som har vært borti lignende? 
Vi har hund og katt, om det har noe med saken å gjøre.. 
Legger ved bilde.
HJØLP!

23772208_1644956375568079_688936798_n.jp

Endret av klømagnus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Allergi er ikke smitsomt, men du kan desverre plutselig bli allergisk mot ting.

http://www.kk.no/livstil/derfor-far-du-allergier-i-voksen-alder-67842682

Det virker derimot lite sannsynelig at dere begge to har utviklet allergi samtidig. Er det lenge mellom begynnelsen på hennes og din kløe?

Det kan være lurt å gå over de rommene dere oppbevarer dere mye i og sjekke etter mugg. Trekk seng og sofa vekk fra vegg. Sjekk kjøkkenskap og matvarer samt mørke kriker og kroker. 

Det ligner litt på atopisk eksem for meg:

https://dbstatic.no/67840819.jpg?imageId=67840819&x=0&y=0&cropw=100&croph=100&width=512&height=771

Men jeg er ikke lege. Har bare slitt mye med allergi og hudproblemer selv. 

Endret av Locrin
Lenke til kommentar

Sjekket for skabb? Blir røde prikker og buler. Se etter prikker mellom fingre og tær. Klør mest på kvelden. Kan eventuelt bekreftes av lege.

Fikk dette selv etter jobbing på diverse landanlegg i Norge. Det kom sammen med utenlandsk arbeidskraft og er ikke behagelig.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

Allergi er ikke smitsomt, men du kan desverre plutselig bli allergisk mot ting.

http://www.kk.no/livstil/derfor-far-du-allergier-i-voksen-alder-67842682

Det virker derimot lite sannsynelig at dere begge to har utviklet allergi samtidig. Er det lenge mellom begynnelsen på hennes og din kløe?

Det kan være lurt å gå over de rommene dere oppbevarer dere mye i og sjekke etter mugg. Trekk seng og sofa vekk fra vegg. Sjekk kjøkkenskap og matvarer samt mørke kriker og kroker. 

Det ligner litt på atopisk eksem for meg:

https://dbstatic.no/67840819.jpg?imageId=67840819&x=0&y=0&cropw=100&croph=100&width=512&height=771

Men jeg er ikke lege. Har bare slitt mye med allergi og hudproblemer selv. 

nei, det jeg å trudde, å dama forklarte legen att jeg å hadde fått det.. meeen.. 

Vi bor ikke sammen og begge er like ille uansett, så da kan det vel ikke være noe i selve boligen?

Lenke til kommentar

Sjekket for skabb? Blir røde prikker og buler. Se etter prikker mellom fingre og tær. Klør mest på kvelden. Kan eventuelt bekreftes av lege.

Fikk dette selv etter jobbing på diverse landanlegg i Norge. Det kom sammen med utenlandsk arbeidskraft og er ikke behagelig.

blir ikke skabb store sår?

Lenke til kommentar

blir ikke skabb store sår?

Jo, etterhvert...

Det dere har er definitivt skabb!

Et lite dyr (midd) som legger egg under huden.

Når de klekker, sprekker huden, og det blir et væskende sår som klør veldig.

Etterhvert som man klør blir det store åpne, og ofte betente sår.

Best å ikke klø, da gror det fortere.

Anonymous poster hash: 3b211...bc7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...