Eriksendrul Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 (endret) En kammerat skal kjøpe en data. Budsjettet er på 13.000 kroner. Skjerm er et eget budsjett. Vi tenkte og ta utgangspunkt i oppgraderingspakkene fra komplett.no som for eksempel denne Oppgraderingspakke - Intel i7-7700 + SSD Eller burde vi rett og slett kjøpe alt fra bunnen av ? Eller om noen av dere gidder og sette sammen den absolutt kraftigste pakken man kan få for 13.000-14.000 kroner. Ikke høyere. Listene du eventuelt kommer med må inneholde Ram,GPU,CPU,PSU, Hovedkort og vifte til CPU. + SSD. Legger ut noen egne forslag her etterhvert. Burde man balansere dette ? Eller legge mest mulig penger i GPU og heller kjøpe et billig hovedkort ? Lenge siden jeg nå har kjøpt noe på et spesifikt budsjett siden min egen pc er oppgradert litt etterhvert men har endt opp med og bli ganske dyr. Endret 18. november 2017 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 18. november 2017 Forfatter Del Skrevet 18. november 2017 Dette er et forslag jeg har https://www.komplett.no/wishlist/shared/c74930ef-5125-4108-b745-02e768f7f7c5 En bra Midrange pc eller er det noen komponenter som absolutt burde byttes ut her ? Kabinett skal bestilles fra en annen side. Ja vi skal vente til Black Friday før vi bestiller, evt Cyber Monday Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 (endret) For all del ikke kjøp en 4 kjerne CPU i 2017 (med unntak av 7700K). Er man på budsjett, så velger dere heller en i5 8400. Skal han overklokke, må han gå for 8600K. Anbefaler også litt raskere RAM brikker, f.eks disse. Da trenger han selvfølgelig et Z370 hovedkort også. Bytt også ut CPU kjøleren med en av Noctua sine, U12S, U14S eller D15S luftkjølere. Endret 18. november 2017 av Betroz Lenke til kommentar
polsen Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 (endret) Sikkert feil tråd, men jeg vet ikke helt hva som skulle være den rette. Prøver å finne komplett.no sin "konfigurator"-side. På PC-forsiden skryter de av "Kjøp din favorittmodell, eller velg komponenter fra dine favorittprodusenter via vår vanntette konfigurator." Men hvor i huleste finner man denne? Ingen link, noe sted. Funker ikke å søke på "konfigurator" heller. Jeg vil bare ha satt sammen en PC ferdig montert av komplett-folka. Så sinnsykt frustrerende... Fant det ut... sukk... trodde jeg alt hadde prøvd å velge én, og så re-konfigurere, men tydeligvis ikke... Endret 18. november 2017 av polsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå