Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ulønnet kurs med jobben?

Monkeyman123

Anbefalte innlegg

Moderatormelding

Minner om at tråden ikke handler om hvorvidt trådstarter har bruk for kurset, eller om hvorvidt kurset er for trådstarters eller arbeidsgivers vinning. Tråden handler om trådstarter har krav på lønn under kurset eller ikke. Alt annet er offtopic. Offtopic avsluttes nå.
Tilbakemeldinger på moderering tas på PM, eller i tilbakemeldingsseksjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rent krasst så synes jeg faktisk det er veldig barnslig og sutrete å ikke ville delta på et kurs som dette.

Vil du ikke lære å slukke branner? Det er jo veldig nyttig å kunne slukke brann, også utenom jobb, og nå blir du påspandert et gratis kurs.

Et eksempel til deg:

Hvis du hadde jobbet for en butikk, som ville ha deg til å komme inn på den ene fridagen din i uka, for å være med på et kurs. Kurset gikk ut på salgsmetoder. Greit å ha, greit å ha til senere jobber osv osv. Ville du med glede dratt inn for å være med på dette ulønna? Tenker meg ikke det, og hvis du hadde, så er det nok mange arbeidsgivere som er interessert i deg, med tanke på at du jobber gratis. Handler ikke om at det er brannslukningsøvelse, handler om prinsippet.

Jeg får egentlig ikke lov til å svare på dette, ref moderatormelding, men ja, jeg har gjort dette flere ganger, og ja, det er mange arbeidsgivere som er interessert i å ansette meg, til en lønn jeg kan leve med.

Endret av H80
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at man må tenke litt større og ikke henge seg opp i hva man tjener på å jobbe i en time eller en dag. Når jeg sjekker totalsummen på slutten av året, så er det ganske bra betaling. Egentlig er et år også litt for kort tid til å evaluere hva du har fått igjen for det arbeidet du har gjort.

Ti år er kanskje en grei periode med tanke på å evaluere og begynne å regne timelønn.

Lenke til kommentar

Uansett så er konklusjonen at trådstarter har rett på betaling dersom man blir pålagt å stille sin tid til disposisjon.

Dersom kurset er frivillig så står ein fritt til å velge å ikkje delta dersom ein ikkje får betalt.

Kva du har rett på av betaling for slik kursing vil være avhengig av trådstarters arbeidsavtale, samt arbeidsmiljølovens generelle bestemmelsar.

Det fyrste som trådstarter bør sjekke ut før han/ho setter seg på bakbeina og nekter å møte utan betaling er om ein gjennom arbeidsavtalen har forplikta seg til å delta. Typiske eksempler på dette vil være dersom arbeidsavtalen setter plikt til arbeidstakaren på å holde seg fagleg oppdatert for eiga rekning, eller dersom ein har utbetalt ei eller anna form for godtgjersle som skal dekke diverse aktivitet utanom arbeidstid opp til X timar.

Dersom trådstarter alt har forplikta seg gjennom avtalen til å delta på kurset utan å kreve (ytterligare) betaling så er det ikkje så mykje å krangle om. Dette forutsetter sjølvsagt at avtalen ikkje bryt med arbeidsmiljøloven.

Også kva du skal ha betalt for slik kursing på ein søndag vil være avhengig av kva som er avtalt i arbeidsavtalen eller tariffavtale. Dersom ein ikkje har avtalt avlønning i slike situasjonar så er det arbeidsmiljølovens bestemmelser som gjeld.

Merk også at arbeidsmiljølova stiller krav til at bruk av overtid (arbeidstid utover det som er avtalt) skal drøftast med arbeidstakaren sin tillitsvalgte. Blant anna med sikte på å avklare nødvendigheita av at arbeidsgiver skal legge beslag på arbeidstakaranes helligdag ved å legge eit slikt kurs på ein søndag og ikkje innanfor normal arbeidstid.

Det at det blir billigare for arbeidsgiver å holde kurset kun ein gong for alle ansatte ved å pålegge gratisarbeid på ein helligdag når alle har fri samtidig burde ikkje være eit særleg tungtvegande argument for at ikkje kurset kan avholdast i f.eks. to omgongar umiddelbart før eller etter arbeidstid som overtid.

I tillegg har også arbeidsmiljølova ein eigen bestemmelse om søndagsarbeid, der står det at søndagsarbeid kun er tillatt dersom arbeidets art gjer det nødvendig. Altså at det ikkje er mulig å gjennomføre arbeidsoppgåvene på andre dagar. Eg kan ikkje sjå at dette vilkåret er oppfylt for ein brannøvelse som kan leggast til andre tidspunkt.

Det er også verdt å merke seg at ein brannøvelse er noke som arbeidsgiver plikter å kunne dokumentere at dei ansatte har hatt. Grunnen til at du har fått "tilbud" om å delta på kurset er ikkje fordi det kjekt å ha kompetanse i brannslukking, men fordi arbeidsgiver er pliktig til å sørge for at alle ansatte har fått den opplæringa som er nødvendig for ei slik stilling. Her er det altså i arbeidsgivers interesse av å ha ting i orden så ein ikkje får smekk på fingrane av arbeidstilsyn, brannvesen eller forsikringsselskapet.

Så må ein sjølvsagt som med alt anna vurdere sine slag.

Det å ein sjeldan gong utføre gratisarbeid treng ikkje å være noke som ein nødvendigvis skal lage ein konflikt ut av.

Men i dette tilfellet så meiner eg det er på sin plass å vise kvar skapet skal stå. Eit kurs på 2-3 timar er forholdsvis mykje fritid å donere vekk, og særleg på ein helligdag der det i utgangspunktet ikkje er lov å arbeide.

Sjølv om arbeidsmiljølova ikkje omtalar kva eit eventuelt søndagstillegg minimum skal være på, så brukar mange tariffavtalar eit overtidstillegg på 133% for arbeid på helligdagar. Dette utgjer ein ikkje heilt ubetydelig sum for arbeidstakarane å donere vekk.

I tillegg vil nok mange måtte påregne å bruke meir fritid enn berre dei 2-3 oppgitte timane som kurset skal være. For arbeidstakarane så vil mange ha litt pendletid for å kome seg på jobb og tilbake, i tillegg til at eit slikt kurs er til hinder for andre dagsaktivitetar som arbeidstakaren kunne tenke seg å bruke fritida si på.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...