AnonymDiskusjon Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Hei, her om dagen ble jeg påkjørt av en bil, og skal til avhør som offer. Hvordan krav har jeg til erstatning? Anonymous poster hash: b2053...996 1 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Hvilke utlegg er det du ønsker erstattet? 3 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 I utgangspunktet har du ingen krav på noen som helst erstatning, med mindre du har faktiske utgifter på grunn av dette, eller påkjørselen førte til at du ble minst 15% varig invalid, noe som høres usannsynlig ut. 2 Lenke til kommentar
Kaneltryne Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 I utgangspunktet har du ingen krav på noen som helst erstatning, med mindre du har faktiske utgifter på grunn av dette, eller påkjørselen førte til at du ble minst 15% varig invalid, noe som høres usannsynlig ut. Bare nysgjerrig, synes dette var litt morsomt. Hvem bestemmer ''hvor mye'' invalid du ble? Hmm, han knakk to tomler og lillefingeren , det blir 4% invalid * 2 + 3% invalid. Ai, du ble bare 11% invalid, desverre ingen erstatning, bedre lykke neste gang! 1 Lenke til kommentar
H80 Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Det er ikke morsomt å bli påkjørt av en bil. Bedre lykke neste gang du kommenterer et innlegg. 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 (endret) Står om det her: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1997-04-21-373 Knekker man noe så blir det gjerne fikset slik at det blir 0% Endret 18. november 2017 av aklla 1 Lenke til kommentar
Kaneltryne Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Står om det her: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1997-04-21-373 Knekker man noe så blir det gjerne fikset slik at det blir 0% Ja, så det var skrevet ''varig invalid'' nå. Ser at alle på forumet ikke synes % invalid idêen var like komisk som jeg syntes. Men må innrømme at jeg synes det er litt morsomt å lese at ''tap av 50% eller mindre av tunga, er 0 - 14% invalid'' og 0 kroner erstatning. Litt oversimplifisert etter min mening. Lurer bare på om hvem som ''måler'' hvor mange % tunge du har mistet, tar du et lite legebesøk og får vite at 45% av tunga er tapt, så går du skikkelig skuffa, fordi du hadde håpa på 55% og erstatning 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 I utgangspunktet har du ingen krav på noen som helst erstatning, med mindre du har faktiske utgifter på grunn av dette, eller påkjørselen førte til at du ble minst 15% varig invalid, noe som høres usannsynlig ut.Bare nysgjerrig, synes dette var litt morsomt. Hvem bestemmer ''hvor mye'' invalid du ble? Hmm, han knakk to tomler og lillefingeren , det blir 4% invalid * 2 + 3% invalid. Ai, du ble bare 11% invalid, desverre ingen erstatning, bedre lykke neste gang! Ja, basically er det sånn det fungerer. http://www.skadesiden.no/17-nyttige-artikler/51-invaliditetstabell 1 Lenke til kommentar
H80 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Står om det her: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1997-04-21-373 Knekker man noe så blir det gjerne fikset slik at det blir 0% Ja, så det var skrevet ''varig invalid'' nå. Ser at alle på forumet ikke synes % invalid idêen var like komisk som jeg syntes. Men må innrømme at jeg synes det er litt morsomt å lese at ''tap av 50% eller mindre av tunga, er 0 - 14% invalid'' og 0 kroner erstatning. Litt oversimplifisert etter min mening. Lurer bare på om hvem som ''måler'' hvor mange % tunge du har mistet, tar du et lite legebesøk og får vite at 45% av tunga er tapt, så går du skikkelig skuffa, fordi du hadde håpa på 55% og erstatning Nei, det er ikke sånn at alle på forumet ikke deler din oppfatning Derimot er det sånn at ikke alle på forumet deler din oppfatning. Det er en forskjell der. I denne tråden diskuteres det en person som har blitt påkjørt og skadet. Hvis du synes det er komisk at folk mister halvparten av tunga og vil le av dette sammen med andre, kan du kanskje starte en tråd om det i humor-kategorien? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå