Gå til innhold

Nye Tesla Roadster er ekstrem, men hvor ekstrem er den i forhold til konkurrentene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk snakker om at de bruker de samme battericellene som på Model 3. Disse har mye høyere tetthet enn de på Model S og X pr dags dato. Vil tippe vekta blir mellom 2 og 2,5 tonn.

Jeg forventer ca 900 kg batteripakke og 1800 kg totalt. Med over halvparten av bilens vekt under hjulnavene, så får den trolig det laveste tyngepunktet av noen serieprodusert bil noensinne, og vil dermed takle svinger bra også.
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

 

Folk snakker om at de bruker de samme battericellene som på Model 3. Disse har mye høyere tetthet enn de på Model S og X pr dags dato. Vil tippe vekta blir mellom 2 og 2,5 tonn.

Jeg forventer ca 900 kg batteripakke og 1800 kg totalt. Med over halvparten av bilens vekt under hjulnavene, så får den trolig det laveste tyngepunktet av noen serieprodusert bil noensinne, og vil dermed takle svinger bra også.

1800kg blir uansett ikke så ille for en super/hyperbil

Lenke til kommentar

Sammenligningstabellen jeg vil se inneholder Lamborghini Huracan, Aventador, Ferrari 488, Porsche Turbo, McLaren 720s etc. Gjerne med bensinrekkevidde og om det er mulig med tilhengerfeste og bagasjeplass til en nordmanns hytteoppakning

Ingen av de du nevner har noe særlig bagasjeplass og jeg tviler på det er særlig mange nordmenn som kjører sånne til hytta med henger på slep heller. Sammenligningen virker noe kunstig og lite basert på reellt behov eller bruksmønster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...