keramikklampe Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Hvis det var det som var hensikten, ville det vært fokus på å oppdatere faktatabellen med korrigeringer din. Dette kommer nok ikke til å skje. Artikkelens hensikt er en typisk "hype/sladder" artikkel, ikke TEKnisk. 2 Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Rekkevidde: 1000 km. I hvilken gj.snittshastighet da? 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Rekkevidde: 1000 km. I hvilken gj.snittshastighet da?"High way speeds" - Musk 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Tror ikke på Tesla, før jeg ser det! De hadde jo en fungerende Roadster som enkelte fikk sitte i under kjøring... Så mener du at den egentlig ikke eksisterer, eller at specs ikke vil stemme? Eller hva snakker du om egentlig? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Tror ikke på Tesla, før jeg ser det! Tror ikke på hva? 1 Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Uansett hvor ville specs den har så kommer den nok på markedet før Faraday Future. Lenke til kommentar
Mkrogh Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Nå ble den enda mer ekstrem. Musk bekrefter 0-100km/t på 1,9 for base versjon og at det kommer en enda raskere utgave. Da snakker vi 0-100 på 1,7? Det er whiplash fort. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Nå ble den enda mer ekstrem. Musk bekrefter 0-100km/t på 1,9 for base versjon og at det kommer en enda raskere utgave. Da snakker vi 0-100 på 1,7? Det er whiplash fort.Har du en link så vi kan dokumentere lovnadene i ettertid? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Da blir det vel 0-60 mph (med rollout) på 1,7 sekunder for grunnutgaven. Superutgaven vil nok nærmere seg TF. SI Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Nå ble den enda mer ekstrem. Musk bekrefter 0-100km/t på 1,9 for base versjon og at det kommer en enda raskere utgave. Da snakker vi 0-100 på 1,7? Det er whiplash fort.Har du en link så vi kan dokumentere lovnadene i ettertid? https://twitter.com/elonmusk/status/932113939181092864?s=17 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Takk! Siden den vil koste alt for mye for meg får jeg bare håpe at P100D mister så mye verdi når den nye roadsteren kommer at jeg strekker meg til å kjøpe en brukt P100D en gang etter 2020. 1 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Tror ikke på Tesla, før jeg ser det! https://youtu.be/C6nN-GlghAc 1 Lenke til kommentar
Eide'n Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Elon sa at 0-100km/t er 1,9sekunder. Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Må innrømme at jeg er noe tvilende til tallene til Tesla. Akselerasjonen kan godt hende er mulig for det finnes raskere 0-100 biler som ikke er dragstere allerede. Men inntil 1000 km rekkevidde, dobbelt så stor kapasitet som største Model S og over 400 km/t topphastighet? I de påstandene tar de ikke bare høyde for at batteriteknologien kommer til å bli vesentlig bedre på bare litt over et års tid (bilen skal komme i 2020, så den må være klar i 2019), men de må også "finne opp hjulet" på nytt ved at en bil som er så såpebobleformet skal klare å holde seg stabil i over 400 km/t. Det er en grunn til at andre biler som jobber mot samme topphastighet har spoilere, vinger og hull i karosseriet herfra til månen. Ta bare det som er mest basic: bremsing. Har Tesla en skjult spoiler bak (les: noe kraftigere enn den bittelille saken vi har sett så langt) som løfter seg som en luftbrems? Og hvordan skal Tesla klare å kjøle bremsene godt nok når hjulene er så tette som de er her? 2 Lenke til kommentar
Fjeldern Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Må innrømme at jeg er noe tvilende til tallene til Tesla. Akselerasjonen kan godt hende er mulig for det finnes raskere 0-100 biler som ikke er dragstere allerede. Men inntil 1000 km rekkevidde, dobbelt så stor kapasitet som største Model S og over 400 km/t topphastighet? I de påstandene tar de ikke bare høyde for at batteriteknologien kommer til å bli vesentlig bedre på bare litt over et års tid (bilen skal komme i 2020, så den må være klar i 2019), men de må også "finne opp hjulet" på nytt ved at en bil som er så såpebobleformet skal klare å holde seg stabil i over 400 km/t. Det er en grunn til at andre biler som jobber mot samme topphastighet har spoilere, vinger og hull i karosseriet herfra til månen. Ta bare det som er mest basic: bremsing. Har Tesla en skjult spoiler bak (les: noe kraftigere enn den bittelille saken vi har sett så langt) som løfter seg som en luftbrems? Og hvordan skal Tesla klare å kjøle bremsene godt nok når hjulene er så tette som de er her? Ser ut til at folk regner med at motorene blir brukt til å hjelpe nedbremsingen også. Hvordan dem da kvitter seg med varmen det vil generere, vet jeg ikke. Det er ihvertfall det noen mener er grunnen til at det ikke er luftinntak til bremsene. Samme med de fleste andre mangler på luftinntak. Bilen har ikke 16 radiatorer som trenger kjøling. Elon Musk sier også at det blir brukt teknologi og løsninger fra space x. Bilen vil vel sikkert også ha et lavere tyngdepunkt. F.eks. er det eksperimenter i Norge med å bruke eksos av dragstere for å gjøre 0-100 enda kjappere, av rakkettutviklere. Dette ved å bruke dette for å skape mer trykk på hjulene. Klarer Elon Musk å bruke lignende løsninger for å rette varmen oppover, og dermed skape trykk ned mot hjulene, så gjør det jo ting lettere. Videre har dem nok mange andre løsninger fra rakettforsøkene sine som er mulig å bruke. For meg virket det ikke som dem forventet en ekstrem forbedring av batterier, men jeg ser for meg problemer og at bilen garantert blir utsatt et år. Ganske optimistisk tidsskjema med tanke på feks. model 3, selvkjøring mm. Kan ikke finns tid til alt? Uansett veldig spent på hvordan dette går Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Må innrømme at jeg er noe tvilende til tallene til Tesla. Bilen er klar i 2020. Endringer vil skje frem til da. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 [...]De har jo levert bedre specs på de andre bilene sine enn hva de selv har oppgitt i forkant...?Ja, vel...? https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/tesla-ble-solgt-med-700-hk-men-bilen-har-kun-469-hk/a/23553701/ Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 [...]De har jo levert bedre specs på de andre bilene sine enn hva de selv har oppgitt i forkant...?Ja, vel...?https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/tesla-ble-solgt-med-700-hk-men-bilen-har-kun-469-hk/a/23553701/ Nå er det ikke HK som er påstanden her, det er 0-60mph som de alltid har levert tilsvarende eller bedre på etter hva jeg har fått med meg. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Så HK er ikke specs..? Interessant logikk. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Så HK er ikke specs..? Interessant logikk. Det var ikke det jeg sa, jeg opplyste bare at det i dette tilfellet var snakk om andre ting. Men absolutt, de har løyet om specs. Men 0-100 tidene har de vært konsekvente på, og det var dette som var oppe til diskusjon Forøvrig har de vell sluttet med hk også, det er en "dårlig" målemetode for elbiler. Som at en feks har 90hk eller hva det er i vognkortet, det gir ett forvrengt bilde av virkeligheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå