Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gratis psykolog?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Er en gutt i starten av 20 årene som sliter med depresjon, derealisering og depersonalisering. Klarer meg forsåvidt greit men tenkte kanskje det kunne vært lurt å pratet litt med en psykolog bare for å prøve det i tilfelle det hjelper. Har hatt det dritet her i sikkert 3 års tid uten noe framgang så er vel kanskje på tide. Men finnes det noe gratis psykologer? Bor i Follo-området og alt jeg klarte å finne var et helsesenter for ungdom med drop-in psykolog slik at du ikke har noe faste timer eller slikt, du må faktisk møte opp og krysse fingrene for at vedkommende er ledig.. og det gidder jeg ikke. 

Anonymous poster hash: 1aa63...d53
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+921324

Sett at du går til fastlegen snart og får henvisning til psykolog, så betaler du ikke mer enn 2000 kroner neste år. Egenandelstaket er på sånn ca 2000 kroner, nemlig. Det fins telefonterapeuter, gratis numre du kan ringe til, men da må du regne med du får en ny person å forholde deg til for hver telefonsamtale.

I og med at du har lidd temmelig lenge, får du sikkert time hos psykolog på nyåret. Forutsatt at du tar en tur til fastlegen din snart, og får ordna deg den henvisninga. Kan leite opp numrene til gratisterapeuter, brb.

Lenke til kommentar

Noen kommuner har også et eget tilbud som er gratis.

Er ikke det det samme tilbudet som TS nevner? "Drop-in" der man ikke får snakket skikkelig med en person over tid. Slike tjenester er gode, men etter min mening ikke egnet for de som har litt større problemer. Jeg vil også anta at en psykolog på drop-in tjenesten vil anbefale å gå til DPS hvis det trengs mer enn en liten prat.

Lenke til kommentar

Feks i Bergen kan man gå til SiB (eller det som nå heter Sammen) som er studentsamskipnaden og få opptil 10 gratis timer hos psykolog før man evt må henvises videre. Her får man time typisk innen 1-2 måneder. De har kanskje noe slikt der du bor også. 

Ellers er det fastlege og henvisning som gjelder, som tidligere nevnt. Lykke til :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...