Mephobia30 Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Kjøpte nylig en Nighthawk X6 R8000, i håp om å kunne bytte ut den forferdelig ruteren fra nextgentel. Men det virker som jeg trenger et modem i mellom isåfall. Lett etter modem på nettet men blir jo bare foreslått rutere med innebygd modem(?), bare rutere som kommer opp i hvertfall. Er det mulig og bruke boksen til nextgentel som kun modem? All hjelp verdsettes☺️ Hilsen en liten nettverks-noob Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Hva slags internet linje har du ? Fiber , VDSL , ADSL Netgear Nighthawk er ruter , ikke rutermodem. Så dens wan port skal i såfall koples til et modem sin lan side med ethernet kabel. 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Du blir nok nødt å bruke modemet til Nextgentel, det har med hva modemet i andre enden (hos Nextgentel) forventer å snakke med. Innstillinger, kryptering, osv. Nye ruteren din må kobles på en av LAN-portene på Nextgentel ruteren. Du bør først gå inn på Nextgentel-ruteren og slå av trådløs-senderen, så ikke den forstyrrer. Hvis din nye ruter kan konfigureres som rent aksesspunkt (ingen ruting) så er nok det best, da Nextgentel sin har allerede rutet til et internt subnett. Men ingen krise om den ikke kan det. (Du kan likevel slippe dobbel ruting ved å koble LAN-port på gamle til LAN-port på nye. Uansett må du inn på nye ruteren å konfigurere nettverksnavn og kryptering og den slags. 1 Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Sett Nextgentel sitt rutermodem i bridge-mode. Da vil den kun funke som modem. Mulig du må skru av trådløs på den først. Google [modellnavnet til rutermoderm] + bridge så får du nok veiledning 3 Lenke til kommentar
Mephobia30 Skrevet 18. november 2017 Forfatter Del Skrevet 18. november 2017 Sett Nextgentel sitt rutermodem i bridge-mode. Da vil den kun funke som modem. Mulig du må skru av trådløs på den først. Google [modellnavnet til rutermoderm] + bridge så får du nok veiledning Takk for svar folkens! Skal prøve senere i kveld? Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Evt så tipper jeg du kan ringe NextGenTel og si at du vil ha modemet i bridge - De fleste leverandørerer pleier å fikse dette for kunder. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Hadde mitt routermodem fra NGT i bridge en stund, men da den tok kvelden kjøpte jeg denne: https://www.dustinhome.no/product/5010464908/dsl-321b Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Jeg ordnet nylig dette med samme modem som kakeshoma ovenfor. Jeg har ADSL2+, og linjen min er konfigurert med DHCP (dynamisk IP) istedet for PPPoE. Dette er noe NGT ordner på sin side. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1794833 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå