Kynxx Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 I det siste har jeg plutselig blitt plaget av at svindlere ringer meg via retningsnumre jeg ikke visste fantes. Det er de eneste gangene jeg blir oppringt fra andre nr enn +47 numre. Finnes det en mulighet til å kunne legge inn en sperre på operatørnivå som forhindrer utenlandske numre å nå meg i sin helhet? Det er slitsomt å blokkere ett og ett nummer da de stadig bruker nye numre. Siste tilskudd er retningsnummer +690 etterfulgt av et femsifret nr, som ved et kort øyekast får det til å se ut som et nr fra østfold. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Hvordan kan du vite at det er svindel? Har du blitt lurt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Du VET at det er svindel når det kommer gjentatte anrop fra utenlandske nummer. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 17. november 2017 Forfatter Del Skrevet 17. november 2017 Retningsnummer +690 er fra Tokelau. Et liten øy midt uti stillehavet med 1411 registrerte innbyggere. Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke kjenner noen derfra. De numrene jeg ellers blir oppringt fra, er numre som lett lar seg gjenkjenne etter et lite google søk der andre maser om akkurat det samme som meg. Og for min del er det kun de gangene jeg blir oppringt fra utlandet. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Bumper denne da jeg er litt lei av å bli oppringt fra, Russland, Malta, Hellas og en hel haug med andre land. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 (endret) Dere kan prøve truecaller. Funker helt ok. Endret 20. november 2017 av Emsal Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 20. november 2017 Forfatter Del Skrevet 20. november 2017 Kan truecaller stanse alle numre før de ringer meg, eller må jeg blokkere disse i ettertid? Hvis det siste alternativet gjelder, er man like langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå