Gjest Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Har en eldre japaner idag som jeg kjøpte for ingenting som rusler og går, men merker at nå må noen foringer snart skiftes og ellers er den igrunn ganske ukomfortabel å kjøre. Jeg vet det blir noen lengre strekninger over årene pga jobb og skole jeg må reise til. Er det en pengegrav å investere i en MB som trådtittelen sier? Maks 100 000 Hvorfor MB? Fordi den er stille i kupeen, har automat og bedre seter. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Premium biler har premium priser. Spesielt bilene med høy km og utenfor nybilsgaranti. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Det er fantastisk gode biler å kjøre, men det er premiumbiler og det koster mer å holde en premiumbil enn en kjip riskoker. I din prisklasse er det bare å styre unna dieselmotorer mener jeg (det er en del utfordringer med turboer, dyser, partikkelfiltre osv som på alle andre dieselmotorer), styr også unna 200 kompressor med mindre registeret er oppgradert relativt nylig. Innenfor den aktuelle prisklassen er vel trolig 240 bensin det beste alternativet, det går ikke bra men motoren er solid og god. Det kom en facelift på disse bilene, det var vel fra modellåret 2007 og det ble da også gjort en del større endringer på de.. Noen motorer ble byttet ut, andre kom til og bremsesystemet ble byttet mm. Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Definitivt en facelift, ellers solide biler med lite feil. Delene er ikke så dyre heller og tilgjengelighet av dem er enorm. Jeg vet at Snylter er imot diesel men 200cdi og 220cdi er meget god motor og tåler mange 100 tusen kilometer uten feil så lenge servicer er gjort. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Det er skuddsikre biler, men du kommer alltid til å fikse ett eller annet smått. Klarer du å bytte dørlåser, pumper, rele, bremserør, feilsøke et dusin av sensorer og bytte den riktige, så har du utelukket 80% av problemene du kommer til å oppleve. Å gjøre dette hos et verksted koster deg dyrt. Motor, girkasse og karosseri kan gå en halv million kilometer om du vil kaste nok penger på den. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Bensinmotorene (med unntak av 200 kompressor) trenger man ikke kaste mye penger etter for at de skal gå langt mer enn en halv million. Girkassene er det lite problemer med så lenge de får oljeskift som de skal hver 60000km. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå