NTB - digi Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Konkurransetilsynet avventende til sammenslåing av banktjenester Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Hva slags konkurranse går dette utover? De andre norske bankene har vel gitt opp alternativer til Vipps allerede? Og når det gjelder BankID og BankAxept så er vel fremtidige konkurrenter utenlandske giganter Facebook, Google, osv? Med tanke på disse sine ekstremt tvilsomme personvernpolitikk så foretrekker jeg klart et nordisk alternativ som er lovregulert i Norden. Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Bør åpenbart godkjennes. Generelt har vi et problem i Europa med alt for fragmenterte løsninger. Det er helt utrolig at vi fremdeles har BankAxept i Norge og Dankort i Danmark osv, mens tyskerne har jo knapt lært å bruke kort. Resultatet er at amerikanerne kommer inn og overtar hele markedet. Det er en skummel utvikling. 1 Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Så,, NTB, (NorskpoliTiskByrå) melder at "Konkurransetilsynet har blitt informert" som om di var en vanlig borger som må søke den store stygge staten om tillatelse til noe, når det faktisk er motsatt,bankene må søke konkurransetilsynet. Syns det er trist og se digi være løpegutter for ntb\staten\bankene når ordlyden blir sånn som dette. Arrogante bank folk har jeg og en høne å plukke med,, at di slår seg sammen bekrefter bare at di har svært godt sammarbeid både under og over bordet uansett. Arrogante korrupte rakkere hele gjengen .. minus en brøkdel med undersåtter kansje .. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Så,, NTB, (NorskpoliTiskByrå) melder at "Konkurransetilsynet har blitt informert" som om di var en vanlig borger som må søke den store stygge staten om tillatelse til noe, når det faktisk er motsatt,bankene må søke konkurransetilsynet. Syns det er trist og se digi være løpegutter for ntb\staten\bankene når ordlyden blir sånn som dette. Arrogante bank folk har jeg og en høne å plukke med,, at di slår seg sammen bekrefter bare at di har svært godt sammarbeid både under og over bordet uansett. Arrogante korrupte rakkere hele gjengen .. minus en brøkdel med undersåtter kansje .. Ja tenk så mye bedre det hadde vært om de ikke samarbeidet, og en ikke kunne overføre penger mellom de forskjellige bankene uten store gebyrer og lange ventetider. For ikke å snakke om at det finnes ett dusin forskjellige bankterminaler i butikker som kun aksepterer en brøkdel av bankenes kort. - Det hadde vært best! 2 Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Så,, NTB, (NorskpoliTiskByrå) melder at "Konkurransetilsynet har blitt informert" som om di var en vanlig borger som må søke den store stygge staten om tillatelse til noe, når det faktisk er motsatt,bankene må søke konkurransetilsynet. Syns det er trist og se digi være løpegutter for ntb\staten\bankene når ordlyden blir sånn som dette. Arrogante bank folk har jeg og en høne å plukke med,, at di slår seg sammen bekrefter bare at di har svært godt sammarbeid både under og over bordet uansett. Arrogante korrupte rakkere hele gjengen .. minus en brøkdel med undersåtter kansje .. Ja tenk så mye bedre det hadde vært om de ikke samarbeidet, og en ikke kunne overføre penger mellom de forskjellige bankene uten store gebyrer og lange ventetider. For ikke å snakke om at det finnes ett dusin forskjellige bankterminaler i butikker som kun aksepterer en brøkdel av bankenes kort.- Det hadde vært best! Om ikke di hadde hatt nettopp det samarbeidet jeg sikter til , avtaler over og under bordet , hadde det vert mulig og etablere en helt gratis penge overførings teknologi, uten ventetid. Men nei, staten\visa\mc\etc vil ha penger og forbyr alt som kan true di,, bitcoin og andre lignende "gutteroms teknologi" di ikke styrer er ulovlig. Mindre gebyrer kan du glemme, di er verdensmestere i gebyrer, mindre ventetid(så det går fortere å bruke pengene dine?folk er gale), men kansje det blir kortere ventetid, det du offrer er angreps overflate. Ikke vær desillusjonert, både stat\bankvesen\etc ser deg som bytte. At di organiserer seg er ingen god ting, det er litt som organisert kriminallitet,, hvis jeg har en stor fiende foretrekker jeg den fragmantert, jeg kan bekjempe kriminalitet "ganske lett",, organisert kriminalitet derimot er verre. Lenke til kommentar
nanio Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Så,, NTB, (NorskpoliTiskByrå) melder at "Konkurransetilsynet har blitt informert" som om di var en vanlig borger som må søke den store stygge staten om tillatelse til noe, når det faktisk er motsatt,bankene må søke konkurransetilsynet. Syns det er trist og se digi være løpegutter for ntb\staten\bankene når ordlyden blir sånn som dette. Arrogante bank folk har jeg og en høne å plukke med,, at di slår seg sammen bekrefter bare at di har svært godt sammarbeid både under og over bordet uansett. Arrogante korrupte rakkere hele gjengen .. minus en brøkdel med undersåtter kansje .. Ja tenk så mye bedre det hadde vært om de ikke samarbeidet, og en ikke kunne overføre penger mellom de forskjellige bankene uten store gebyrer og lange ventetider. For ikke å snakke om at det finnes ett dusin forskjellige bankterminaler i butikker som kun aksepterer en brøkdel av bankenes kort.- Det hadde vært best! Om ikke di hadde hatt nettopp det samarbeidet jeg sikter til , avtaler over og under bordet , hadde det vert mulig og etablere en helt gratis penge overførings teknologi, uten ventetid. Men nei, staten\visa\mc\etc vil ha penger og forbyr alt som kan true di,, bitcoin og andre lignende "gutteroms teknologi" di ikke styrer er ulovlig. Mindre gebyrer kan du glemme, di er verdensmestere i gebyrer, mindre ventetid(så det går fortere å bruke pengene dine?folk er gale), men kansje det blir kortere ventetid, det du offrer er angreps overflate. Ikke vær desillusjonert, både stat\bankvesen\etc ser deg som bytte. At di organiserer seg er ingen god ting, det er litt som organisert kriminallitet,, hvis jeg har en stor fiende foretrekker jeg den fragmantert, jeg kan bekjempe kriminalitet "ganske lett",, organisert kriminalitet derimot er verre. Jeg klarer ikke helt forstå om du er ett troll eller faktisk mener det du sier, om du mener det syntes jeg virkelig du bør sette deg inn i saker før du har så bombastiske meninger om dem. Hva om norske banker ikke hadde sammarbeidet? Da hadde alle transaksjonene på kortet ditt gått via Visa istedenfor dages system der det meste går over BankAxept, BankAxept er langt billigere både for deg og banken (faktisk så billig at de fleste transaksjonene dine er helt gratis for deg!). Visa er ikke i nærheten av like billig, og de pengene går til en amerikansk gigant som bla. tar en avgift også nordmen betaler slik at brukere i USA kan bruke kortet helt uten PIN-kode (men da betaler ekstra "forsikring" avgift siden det er så lett å stjele om brukes) Hvorfor du tror bankene misliker bitcoin forstår jeg heller ikke, at du mangler bitcoin-støtte i din nettbank har nok mer med etterspørsel å gjøre https://dnbfeed.no/nyheter/hva-skjer-med-internettvalutaen-bitcoin/ I motsetning til hva du tror sitter de ikke på mørke rom å gnir seg i hendene, Norske banker prøver å tilby tjenester brukere vil ha. Nå som Apple/Facebook/Google pay kommermed sine enorme markedskrefter syntes jeg det er viktigere enn noen gang at norske banker står sammen å tilbyr noe som er så bra at selv de av oss som ikke mener at å legge alle våre pengetransaksjoner igjennom amerikanske selskaper er en dum ide også vil bruke det, fordi det rett å slett er best. Står hver bank i sin egen silo vil de aldri klare å konkurrere med disse store internasjonale aktørene. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Så,, NTB, (NorskpoliTiskByrå) melder at "Konkurransetilsynet har blitt informert" som om di var en vanlig borger som må søke den store stygge staten om tillatelse til noe, når det faktisk er motsatt,bankene må søke konkurransetilsynet. Syns det er trist og se digi være løpegutter for ntb\staten\bankene når ordlyden blir sånn som dette. Arrogante bank folk har jeg og en høne å plukke med,, at di slår seg sammen bekrefter bare at di har svært godt sammarbeid både under og over bordet uansett. Arrogante korrupte rakkere hele gjengen .. minus en brøkdel med undersåtter kansje .. Ja tenk så mye bedre det hadde vært om de ikke samarbeidet, og en ikke kunne overføre penger mellom de forskjellige bankene uten store gebyrer og lange ventetider. For ikke å snakke om at det finnes ett dusin forskjellige bankterminaler i butikker som kun aksepterer en brøkdel av bankenes kort.- Det hadde vært best! Om ikke di hadde hatt nettopp det samarbeidet jeg sikter til , avtaler over og under bordet , hadde det vert mulig og etablere en helt gratis penge overførings teknologi, uten ventetid. Men nei, staten\visa\mc\etc vil ha penger og forbyr alt som kan true di,, bitcoin og andre lignende "gutteroms teknologi" di ikke styrer er ulovlig. Mindre gebyrer kan du glemme, di er verdensmestere i gebyrer, mindre ventetid(så det går fortere å bruke pengene dine?folk er gale), men kansje det blir kortere ventetid, det du offrer er angreps overflate. Ikke vær desillusjonert, både stat\bankvesen\etc ser deg som bytte. At di organiserer seg er ingen god ting, det er litt som organisert kriminallitet,, hvis jeg har en stor fiende foretrekker jeg den fragmantert, jeg kan bekjempe kriminalitet "ganske lett",, organisert kriminalitet derimot er verre. Du er klar over at ved eksempelvis Bitcoin koster det penger å utføre en transaksjon. Bitcoin har vel ett gebyr på ca. 20 kr for en transaksjon i dag, relativt mye for dagligdags bruk i forhold til Bankaxept. Det tar også betydelig lengre tid enn bruk av bankkort. Bankene har da faktisk lavere gebyr og er raskere enn disse gutteromsteknologiene du innbiller deg er magiske. Med andre ord, du er helt på bærtur uten ett snev av teknologisk innsikt. Lenke til kommentar
galasb Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Det er gratis å bruke kontakter. Vips er for tapere som ikke skjønner at samfunnet har det best med å beholde kontanter. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Det er gratis å bruke kontakter. Vips er for tapere som ikke skjønner at samfunnet har det best med å beholde kontanter. Kontakter, kontanter. Poteito, podummen? Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Så,, NTB, (NorskpoliTiskByrå) melder at "Konkurransetilsynet har blitt informert" som om di var en vanlig borger som må søke den store stygge staten om tillatelse til noe, når det faktisk er motsatt,bankene må søke konkurransetilsynet. Syns det er trist og se digi være løpegutter for ntb\staten\bankene når ordlyden blir sånn som dette. Arrogante bank folk har jeg og en høne å plukke med,, at di slår seg sammen bekrefter bare at di har svært godt sammarbeid både under og over bordet uansett. Arrogante korrupte rakkere hele gjengen .. minus en brøkdel med undersåtter kansje .. Ja tenk så mye bedre det hadde vært om de ikke samarbeidet, og en ikke kunne overføre penger mellom de forskjellige bankene uten store gebyrer og lange ventetider. For ikke å snakke om at det finnes ett dusin forskjellige bankterminaler i butikker som kun aksepterer en brøkdel av bankenes kort.- Det hadde vært best! Om ikke di hadde hatt nettopp det samarbeidet jeg sikter til , avtaler over og under bordet , hadde det vert mulig og etablere en helt gratis penge overførings teknologi, uten ventetid. Men nei, staten\visa\mc\etc vil ha penger og forbyr alt som kan true di,, bitcoin og andre lignende "gutteroms teknologi" di ikke styrer er ulovlig. Mindre gebyrer kan du glemme, di er verdensmestere i gebyrer, mindre ventetid(så det går fortere å bruke pengene dine?folk er gale), men kansje det blir kortere ventetid, det du offrer er angreps overflate. Ikke vær desillusjonert, både stat\bankvesen\etc ser deg som bytte. At di organiserer seg er ingen god ting, det er litt som organisert kriminallitet,, hvis jeg har en stor fiende foretrekker jeg den fragmantert, jeg kan bekjempe kriminalitet "ganske lett",, organisert kriminalitet derimot er verre. Jeg klarer ikke helt forstå om du er ett troll eller faktisk mener det du sier, om du mener det syntes jeg virkelig du bør sette deg inn i saker før du har så bombastiske meninger om dem. Hva om norske banker ikke hadde sammarbeidet? Da hadde alle transaksjonene på kortet ditt gått via Visa istedenfor dages system der det meste går over BankAxept, BankAxept er langt billigere både for deg og banken (faktisk så billig at de fleste transaksjonene dine er helt gratis for deg!). Visa er ikke i nærheten av like billig, og de pengene går til en amerikansk gigant som bla. tar en avgift også nordmen betaler slik at brukere i USA kan bruke kortet helt uten PIN-kode (men da betaler ekstra "forsikring" avgift siden det er så lett å stjele om brukes) Hvorfor du tror bankene misliker bitcoin forstår jeg heller ikke, at du mangler bitcoin-støtte i din nettbank har nok mer med etterspørsel å gjøre https://dnbfeed.no/nyheter/hva-skjer-med-internettvalutaen-bitcoin/ I motsetning til hva du tror sitter de ikke på mørke rom å gnir seg i hendene, Norske banker prøver å tilby tjenester brukere vil ha. Nå som Apple/Facebook/Google pay kommermed sine enorme markedskrefter syntes jeg det er viktigere enn noen gang at norske banker står sammen å tilbyr noe som er så bra at selv de av oss som ikke mener at å legge alle våre pengetransaksjoner igjennom amerikanske selskaper er en dum ide også vil bruke det, fordi det rett å slett er best. Står hver bank i sin egen silo vil de aldri klare å konkurrere med disse store internasjonale aktørene. Er SIKKER på di sitter på mørke rom å gnir seg i hendene og drikker fatcat whiskey med sigarer Skal medgi apple\fb\google er kreft på vei, og at det HØRES ut som en god ide å ha norske produkter, likevel har jeg ingen tiltro til bankene lager avtaler som ser meg og deg som anna enn byttedyr. Når det er sagt, du har nok rett i det er mye jeg ikke vet om avtaler, teknologier ELLER priser i banker i dag. Har i lang tid imbilt meg bitcoin skulle være et spark mot tennene til bankene, i form av at tilogmed fattige negere i afrika skulle kunne bruke bitcoin uten gebyr ,, men nei,, vet ikke alt om bitcoins. Står likevel like fullt for at jeg liker fienden min fragmantert, særlig når di er så store å stygge som dette. Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Så,, NTB, (NorskpoliTiskByrå) melder at "Konkurransetilsynet har blitt informert" som om di var en vanlig borger som må søke den store stygge staten om tillatelse til noe, når det faktisk er motsatt,bankene må søke konkurransetilsynet. Syns det er trist og se digi være løpegutter for ntb\staten\bankene når ordlyden blir sånn som dette. Arrogante bank folk har jeg og en høne å plukke med,, at di slår seg sammen bekrefter bare at di har svært godt sammarbeid både under og over bordet uansett. Arrogante korrupte rakkere hele gjengen .. minus en brøkdel med undersåtter kansje .. Ja tenk så mye bedre det hadde vært om de ikke samarbeidet, og en ikke kunne overføre penger mellom de forskjellige bankene uten store gebyrer og lange ventetider. For ikke å snakke om at det finnes ett dusin forskjellige bankterminaler i butikker som kun aksepterer en brøkdel av bankenes kort.- Det hadde vært best! Om ikke di hadde hatt nettopp det samarbeidet jeg sikter til , avtaler over og under bordet , hadde det vert mulig og etablere en helt gratis penge overførings teknologi, uten ventetid. Men nei, staten\visa\mc\etc vil ha penger og forbyr alt som kan true di,, bitcoin og andre lignende "gutteroms teknologi" di ikke styrer er ulovlig. Mindre gebyrer kan du glemme, di er verdensmestere i gebyrer, mindre ventetid(så det går fortere å bruke pengene dine?folk er gale), men kansje det blir kortere ventetid, det du offrer er angreps overflate. Ikke vær desillusjonert, både stat\bankvesen\etc ser deg som bytte. At di organiserer seg er ingen god ting, det er litt som organisert kriminallitet,, hvis jeg har en stor fiende foretrekker jeg den fragmantert, jeg kan bekjempe kriminalitet "ganske lett",, organisert kriminalitet derimot er verre. Du er klar over at ved eksempelvis Bitcoin koster det penger å utføre en transaksjon. Bitcoin har vel ett gebyr på ca. 20 kr for en transaksjon i dag, relativt mye for dagligdags bruk i forhold til Bankaxept. Det tar også betydelig lengre tid enn bruk av bankkort. Bankene har da faktisk lavere gebyr og er raskere enn disse gutteromsteknologiene du innbiller deg er magiske. Med andre ord, du er helt på bærtur uten ett snev av teknologisk innsikt. Ja ? nå vel hvis du sier så har du helt sikkert rett,, skal legge meg helt flat for en gang skyld her =) Det er mye jeg ikke vet om bank avtaler og bitcoins. Likevel står poenget mitt om at jeg ikke liker at fiendene mine slår seg sammen til en stor stygg ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå