Lars Isaksen Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Hvis man tar bort dette systemet og singleplayeren (som noen har begynt å omtale som mer fan-fiction enn god story) så sitter man så og si igjen med det samme som forrige battlefront-spillet. Story er god, og ganske essensiell for star wars. Gameplay og mechanics er forandret mye fra bf1. Grafikk er også endret. Lenke til kommentar
shauge2 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 DICE har jo lenge hatt "akseleratorer" i spillene sine, d.v.s. kjøpe seg forbi progresjon som andre gjør ved å spille. Jeg har vel sett hint om at de kan legge til slike i SW BF2 i stedet for microtransaksjoner, da blir det ikke gambling. En kan jo allerede kjøpe deluxe utgaven som inkluderer in game fordeler. Det har ikke så mye betydning i f.eks. BF4, siden det er relativt små forskjeller, men i SW BF2 er det store forskjeller. Lenke til kommentar
shauge2 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Å kunne kjøpe ting in game for penger er absolutt ikke noe problem. Problemet var feilinformasjon rundt dette systemet som førte til mye negativt rundt spillet. I et fullpris spill er det ALLTID et problem med Micro transaksjoner.Synes det er greit slik de gjør i Overwatch f,eks at du kun unlocker kosmetiske ting. Da slipper vi DLC tull og det går ikke utover balansen i spillet. Uten at Overwatch hadde vi ikke hatt det EA gjør nå. Etter Overwatch har AAA spill med lootboxes og micro transaksjoner eksplodert. Call of Duty Advanced Warfare kom ut to år før Overwatch, og der ga lootboxene våpen varianter som var bedre enn orginalen - noe man selvsagt kunne grinde seg til også, men som ville vært mye mer opp til tilfeldigheter. For ikke å snakke om GTA Online... Så jeg føler igrunn ikke at det var Overwatch som startet denne trenden, der er det i det minste KUN kosmetiske ting man kan kjøpe. Jeg spilte COD BO3 i 2015/2016, der ble det innført OP våpen i loot boksene. Jeg spilte over 400 timer, men fikk aldri det mest OP. Jeg møtte mange gode motspillere som brukte det våpenet. Sikkert for å "overtale" meg til å bruke penger. Activision tjente 3.6 milliarder dollar i 2016 på microtransaksjoner. Lenke til kommentar
Xirkuz Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Jeg ser det er mange som fortsatt mener at man kan kjøpe seg til store fordeler i Battlefront 2 med bedre Star Cards. Det kan man da virkelig ikke, og det ser ut til at det har gått opp for flere som faktisk har spilt spillet. Etter noen få dager med spilling har jeg oppgradert mine favorittkort til et greit nivå for de klassene jeg liker best, og det eneste jeg oppnår ved å låse opp flere kort for samme klasse er at jeg får flere valgmuligheter for hva slags spillestil jeg vil legge opp til. Når det er sagt, så håper jeg de klarer å lage et bedre system for loot crates, som ikke er så tilfeldig. De kunne for eksempel gi flere "crafting parts" per loot crate (5 i daily crate er altfor lite) eller bytte ut "credits" med "crafting parts" for duplikate kort. 1 Lenke til kommentar
Tharnis Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Lurer på hvor mange i denne tråden som har spillet. Ikke mange tror jeg utifra kommentarene her. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Lurer på hvor mange i denne tråden som har spillet. Ikke mange tror jeg utifra kommentarene her. Nei, og? AtW Lenke til kommentar
Tharnis Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Jeg ser det er mange som fortsatt mener at man kan kjøpe seg til store fordeler i Battlefront 2 med bedre Star Cards. Det kan man da virkelig ikke, og det ser ut til at det har gått opp for flere som faktisk har spilt spillet. Etter noen få dager med spilling har jeg oppgradert mine favorittkort til et greit nivå for de klassene jeg liker best, og det eneste jeg oppnår ved å låse opp flere kort for samme klasse er at jeg får flere valgmuligheter for hva slags spillestil jeg vil legge opp til. Når det er sagt, så håper jeg de klarer å lage et bedre system for loot crates, som ikke er så tilfeldig. De kunne for eksempel gi flere "crafting parts" per loot crate (5 i daily crate er altfor lite) eller bytte ut "credits" med "crafting parts" for duplikate kort. Morsomt. Postet akkurat en lignende kommentar uten å ha lest din før etterpå. Min mistanke er at det fleste som kommenterer her inne ikke har spillet. Sitter med samme erfaring som deg etter nå ca. 15 timer i multiplayer. Star cards utgjør ikke enorme fordeler. Føler mer det er for å skreddersy til spillerstilen til hver enkelt. Når det gjelder å låse opp heroes så gir dette utrolig lite fordeler. Sjansen for at du ikke får brukt eksempelvis Vader i en match er ganske stor ettersom det kun kan være en Vader i matchen på samme tid. Det er dessuten mange andre heroes som er låst opp for alle i utgangspunktet, også Jedi og Sith. Og det å få muligheten til å få en hero inn i matchen er mer som belønning for å ha spilt bra ettersom det koster mye battlepoints (som man tjener opp i matchen) for å få spilt dem. Ja, det er betalt for å få muligheten til hurtigere tilgang til heroes og starcards, men jeg ser ikke dette som noen stor fordel... waste of money er det og. For min burde det være egne lootboxes som man kan kjøpe for ekte penger, og disse bør kun være kosmetisk. Lenke til kommentar
Tharnis Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Lurer på hvor mange i denne tråden som har spillet. Ikke mange tror jeg utifra kommentarene her. Nei, og? AtW Det har noe å si ja. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Lurer på hvor mange i denne tråden som har spillet. Ikke mange tror jeg utifra kommentarene her. Nei, og? AtW Det har noe å si ja. Mye har noe å si, men regner med du hadde et slags poeng? Og nå har to folk snakket om "enorme fordeler", hvem er det egentlig som har sagt kortene gir "enorme fordeler"? AtW Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 (endret) Litt av greien med å "stemme med lommeboka" er å ikke kjøpe spillet når man ikke mener utgiveren fortjener pengene dine. Det jeg har sett av anmeldelser hvor de har testet det ut og gått inn for å brekke systemet ved å bruke masse penger på loot crates viser meg at systemet er ubalansert nok til at det vil være frustrerende for meg og at jeg antagelig fort vil gå lei. I tillegg har det mange av de samme problemene som forgjengere: - At det i det hele tatt eksisterer rene oppgraderinger, i stedet for ting som bare forandrer spillestilen er et problem. - Forgjengeren hadde allerede et overdrevent omfangsrikt unlocksystem med mye "fyllstoff", noe som er blåst opp til det usaklige i toeren. Det er et generelt problem med spillserier der oppfølgere prøver å øke inntjeningen med forskjellige "loot"-systemer (e.g. Shadow of War). Når man da ser den generelle negative påvirkningen tilfeldige belønningsmekanismer koblet til mikrotransaksjoner har både for spillere som har gamblingtendenser og derfor ender opp med å bruke (for) mye penger og for spillere som ikke bruker penger, men bare får et dårligere designet spill med unødvendig langsom progresjon (igjen, se Shadow of War), så er det ikke vanskelig å bare droppe å gi EA pengene sine. Endret 20. november 2017 av Sutekh 2 Lenke til kommentar
Tharnis Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Lurer på hvor mange i denne tråden som har spillet. Ikke mange tror jeg utifra kommentarene her. Nei, og? AtW Det har noe å si ja. Mye har noe å si, men regner med du hadde et slags poeng? Og nå har to folk snakket om "enorme fordeler", hvem er det egentlig som har sagt kortene gir "enorme fordeler"? AtW "Pay to win" er det som er brukt. Poenget mitt kan du se i min forrige post i svaret til Xirkus. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 "Pay To Win. When you are paying for advantage which normal players don't have access to unless they either pay too or will have to grind very long." 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Lurer på hvor mange i denne tråden som har spillet. Ikke mange tror jeg utifra kommentarene her. Nei, og? AtW Det har noe å si ja. Mye har noe å si, men regner med du hadde et slags poeng? Og nå har to folk snakket om "enorme fordeler", hvem er det egentlig som har sagt kortene gir "enorme fordeler"? AtW "Pay to win" er det som er brukt. Poenget mitt kan du se i min forrige post i svaret til Xirkus. Ja, og pay to win er det, det ligger ikke implisitt at det gir "enorme fordeler". Poenget ditt er fortsatt uklart for meg. Hva er det du mener er viktig med at folk ikke har kjøpt spillet? AtW 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Lurer på hvor mange i denne tråden som har spillet. Ikke mange tror jeg utifra kommentarene her. Full boikott her. Jeg vil ikke støtte utviklere/utgivere som lar deg kjøpe fordeler i et spill. Lenke til kommentar
shauge2 Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 (endret) Jeg ser det er mange som fortsatt mener at man kan kjøpe seg til store fordeler i Battlefront 2 med bedre Star Cards. Det kan man da virkelig ikke, og det ser ut til at det har gått opp for flere som faktisk har spilt spillet. Etter noen få dager med spilling har jeg oppgradert mine favorittkort til et greit nivå for de klassene jeg liker best, og det eneste jeg oppnår ved å låse opp flere kort for samme klasse er at jeg får flere valgmuligheter for hva slags spillestil jeg vil legge opp til. Når det er sagt, så håper jeg de klarer å lage et bedre system for loot crates, som ikke er så tilfeldig. De kunne for eksempel gi flere "crafting parts" per loot crate (5 i daily crate er altfor lite) eller bytte ut "credits" med "crafting parts" for duplikate kort. Morsomt. Postet akkurat en lignende kommentar uten å ha lest din før etterpå. Min mistanke er at det fleste som kommenterer her inne ikke har spillet. Sitter med samme erfaring som deg etter nå ca. 15 timer i multiplayer. Star cards utgjør ikke enorme fordeler. Føler mer det er for å skreddersy til spillerstilen til hver enkelt. Når det gjelder å låse opp heroes så gir dette utrolig lite fordeler. Sjansen for at du ikke får brukt eksempelvis Vader i en match er ganske stor ettersom det kun kan være en Vader i matchen på samme tid. Det er dessuten mange andre heroes som er låst opp for alle i utgangspunktet, også Jedi og Sith. Og det å få muligheten til å få en hero inn i matchen er mer som belønning for å ha spilt bra ettersom det koster mye battlepoints (som man tjener opp i matchen) for å få spilt dem. Ja, det er betalt for å få muligheten til hurtigere tilgang til heroes og starcards, men jeg ser ikke dette som noen stor fordel... waste of money er det og. For min burde det være egne lootboxes som man kan kjøpe for ekte penger, og disse bør kun være kosmetisk. Har spilt det til nivå 11 og er enig i at jeg ikke får så mange star cards i loot crates som forventet. Slik sett så er det ikke så lukrativt å kjøpe loot crates som mange har fryktet. Alternativet er da å "crafte" de selv med den 3dje valutaen, "crafing parts". Disse får en ved å gjøre utfordringer og ved å kjøpe loot crates, så elementet med pay2win er ikke helt borte. Og når alle utfordringer er gjort, så blir det en veldig lang grind for videre progresjon. De fleste er fortsatt på lave klassenivå (0-5), men det er noen med veldig høye nivåer (25+). De må enten ha hatt veldig flaks med loot cratene eller benyttet anledningen til å handle før mikrotransaksjonene ble stengt. Endret 20. november 2017 av shauge2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå