Harp Heaven Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hei, er ny her. Sist fredag fikk jeg for første gang problemer med min relativt nyinnkjøpte PC. Den ble kjøpt fra komplett.no, og er veldig basic. Trengte i utgangspunktet bare en PC for å jobbe med musikk, skriving og litt spilling. Speccen er som følgende: EpoX motherboard Nvidia2 Nforce Amd Athlon 1,4 GhZ Soundblaster Live 256 Mb RAM Asus CRW-5224A 52x/24x/52x Maxtor 80 GB harddisk Chieftec Dragon tårn L-171 17" LCD-skjerm Dette er altså ikke fantastiske greier. PCen ble kjøpt i Juli og har fungert knirkefritt inntil sist fredag. Da jeg skulle få PCen ut av hvilemodus etter å ha kommet hjem fra en kamerat, sto det "no signal" på skjermen. Prøvde å slå av PCen, og slå den på igjen etter en stund. Fortsatt beskjed om "no signal". Slo av både skjermen og PCen, slo dem på igjen og samme beskjed. Prøvde også å bytte skjermkabel, til intet resultat. PCen har aldri gitt fra seg noe tegn om defekter før, og dette må ha skjedd plutselig, mens jeg var borte. PCen har den siste tiden (1 måneds tid) stått inni et skap på skrivebordet jeg jobber ved. Har vært påpasselig med å la skapdøren være åpen slik at pcen får nok luft. Når skapdøren har vært lukket har PCen blitt veldig varm. Dette har skjedd ytterst sjelden. Den har pleid å stått på over lengre tid, gjerne flere dager i strekk og generelt aldri blitt slått av annet enn når jeg er borte. På dagen skjermen sluttet å motta signaler hadde jeg installert et dårlig spill som het Fatal Relations, og spilt litt Sanitarium. PCen er ikke koblet opp mot internett. Hva kan være galt? Har en snikende mistanke om at det er noe i veien med det integrerte skjermkortet, og at det må leveres inn. Garantien er nok fortsatt i orden med tanke på at PCen er relativt ung. Håper dere kan hjelpe meg med å stille en diagnose! -Lars Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 prøv med en annen skjerm først ihvertfall Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hvis ikke kan du prøve å sette inn et annet skjermkort, kan være at det integrerte skjermkortet har tatt kvelden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå