G Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Vi får vel være enige om at alt sammen er trekkvogner av forskjellige varianter. Og at språkforskjellene eksisterer. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Det er ikke språkforskjeller, mer folk som prøver å beskrive en bransje (transportbransjen) som de ikke kjenner til eller forstår. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Tykkjer lastebilen ser veldig spanande ut, både denne og Nikola One. Men at dei sokalla "spegla" skulle vere lovlege, det ser eg ikkje for meg. Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Når det gjeld pausar så kan ein dele opp den 45 minuttaren til 30+15. Det blir uansett ikkje eit stort problem med pausar og lading her i Europa.I USA så kan dei, så langt eg veit, køyre i 8 timar utan pause, og pausen treng kun vere 30 minutt.Tvilar på at vogna kan klare 8 timar ved 60mph før den treng lading.Her i Norge vil den ikkje kunne køyre i meir enn 80km/t. Tala for rekkevidd var vel rekna ut i frå 60mph som ville vore over 96km/t.Usikker på korleis det vil bli motteke der borte om den berre klarar 60mph.Mange som klagar over at det er snakk om å avgrense fart på vogntog der borte.Dei store transportselskapa har alt sperre på mellom 60 og 65 mph. Men for dei som driv for seg sjølv er det ikkje noko krav. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 (endret) Tvilar på at vogna kan klare 8 timar ved 60mph før den treng lading. Her i Norge vil den ikkje kunne køyre i meir enn 80km/t. Tala for rekkevidd var vel rekna ut i frå 60mph som ville vore over 96km/t. Du tviler altså på at Musk holder det han lover? Når har det skjedd før? 8 timer * 60 mph = 480 miles = 768 miles km. Rekkevidden skal være 800 km i 60 mph med 36 tonn last. Ved mindre last eller lavere hastighet blir nok rekkevidden lengre. Kjører den i 80 km/t med f.eks 20 tonn last kan man sikkert plusse på en del. Usikker på korleis det vil bli motteke der borte om den berre klarar 60mph. Hvorfor tror du den ikke får høyere topphastighet enn 60 mph? Ikke at jeg ser noe praktisk poeng i å ha mye høyere topphastighet, men den får det sikkert likevel. Akkurat som helt vanlige familiebiler i Norge i dag ofte har topphastigheter på rundt 200. Helt meningsløst, men de har det likevel. Endret 21. november 2017 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Skal vel være 768 km Er det forøvrig fritt fram for lastebiler i amerika? Kjørte en del rundt i California i vår og på de veiene jeg kjørte på (60 - 75 mph) stod det alltid et eget skilt med 55 for lastebiler. Men de er vel litt mer miljøvennlige vridd enn resten av landet Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Er det forøvrig fritt fram for lastebiler i amerika? Kjørte en del rundt i California i vår og på de veiene jeg kjørte på (60 - 75 mph) stod det alltid et eget skilt med 55 for lastebiler. California har flat topphastighet for lastebiler på 55 mph, mens statene rundt (og sikkert store deler av resten av landet) har same hastigheiter som vanlege biler. Kjelde: 100+ timar i American Truck Simulator. Lenke til kommentar
TanzElectrik Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Det der må være den styggeste lastebilen jeg har sett i hele mitt liv, både eksteriør- og interiørmessig. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 California har flat topphastighet for lastebiler på 55 mph, mens statene rundt (og sikkert store deler av resten av landet) har same hastigheiter som vanlege biler. Kjelde: 100+ timar i American Truck Simulator. Ja, jeg regnet nesten med det Og den kilden betviler jeg ikke Det der må være den styggeste lastebilen jeg har sett i hele mitt liv, både eksteriør- og interiørmessig. Du ser til og med forskrekket ut 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå