ChipmunkOW Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 1mil er 10km. De tippet 480miles som er 768kilometer. Regn en gang til a folkens.Det er skrivefeil fra han/hun som skrev artikkelen. Det er 320-400km. Sjekket nettet ? Det skjønte jeg også. Det var for å arrestere forfatteren i en åpenbar feil Var det derfor du også prøvde å arrestere folk her? Haha... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Virker ikke så revolusjonerende ihvertfall, driftskostnadene er 10-15% lavere bare, ikke uvesentlig selvfølgelig, men ikke helt vilt heller. AtW Du forstår at den går på strøm? Komisk å se hvor lite entusiasme folk viser .. Ellers var det ingen andre høydepunkter? Lenke til kommentar
Per Thore Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Egenvekt ? Nyttelast ? Hvor langt med 50 tonn total på norske veier ? Eller modulvogntog på 60 tonn. Virker helt ubrukelig i Norge . Som distribusjonsnett bil i Oslo . Kanskje ? Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Ingen køye? Er det plass til å ettermontere? Ikke noe sete til medsjåfør? Et ekstra nedfellbart sete finnes like bak. Siden dette er en dagvogn har den heller ingen soveavdeling, men Tesla sier det er lett å gjøre både vogna og det underliggende batteriet lenger. 2 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Sier jo den kan dra 36 ton i artikkelen. Antar jo at dette er i tilleg til egenvekt. Den er nok bergnet på amrikanske motorveier som er noe mindre svingete og ka holde en gjevnere fart enn i norge ( dog vi trenger bedre motorveier ) Men om du kan lade til 80% på 30 min og det er ladere på truckstops burde bateriet fint holde en hel arbeidsdag for langtransport. Om det er ladere alle plasser en sjåfør tar hvilepausene sine. Lenke til kommentar
Scopperloit Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 1mil er 10km. De tippet 480miles som er 768kilometer. Regn en gang til a folkens.Det er skrivefeil fra han/hun som skrev artikkelen. Det er 320-400km. Sjekket nettet ? Det skjønte jeg også. Det var for å arrestere forfatteren i en åpenbar feilYeah, right. Dummeste bortforklaringa jeg har lest. Hva bortforklarte jeg? Nå er jeg faktisk ganske spent. Du skriver først: "Så analytikerne bommet med 3.2mil og da er de gjort til skamme? Ganske bra tippet spør du meg". Så sier du til andre i kommentarfeltet "1mil er 10km. De tippet 480miles som er 768kilometer. Regn en gang til a folkens.", helt til en påpeker at det er feil i artikkelen. Da skriver du: "Det skjønte jeg også. Det var for å arrestere forfatteren i en åpenbar feil". Det er enten en meget rar "arrestasjon" som overhodet verken er innlysende for artikkelforfatter eller andre som leser, ELLER du prøver å bortforklare at du ikke fanget opp feilen i artikkelen. Det ser mest ut som det siste. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Virker ikke så revolusjonerende ihvertfall, driftskostnadene er 10-15% lavere bare, ikke uvesentlig selvfølgelig, men ikke helt vilt heller. AtW Du forstår at den går på strøm? Komisk å se hvor lite entusiasme folk viser .. Ellers var det ingen andre høydepunkter? Nei, det har jeg ikke skjønt... Se fra denne tidligere artikkelen;: https://www.tek.no/artikler/tesla-semi-truck-lanseres-fredag-dette-vet-vi/412064 "Blow your mind" osv, "halve driftskostander". Fint med en lastebil som går på strøm, men ved første øyekast virker den ikke til å leve opp til endel av det som ble sagt på forhånd. AtW Lenke til kommentar
WTEKNIKK2 Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Den saken der er ikke så bra som den Hydrogen saken til Nikola. Den er nok bedre ja. Hvilket bør "skremme" Tesla en smule. https://nikolamotor.com/one 1 Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Ladestasjonene med solcellepanel blir en suksess i Nord Norge på vinteren Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Kommer an på hvor mange desimaler man regner på vil tro det er viktig her å få maks km ut av miles så om vi regner med 4 el 6 desimaler altså 1 miles er 1,6093 el 1,609344 480 miles x 1,6093 = 772,46km. 480 miles x 1,609344 = 772,48km. 800km - 772,48km = 27,52km i forskjell. God helg. - Fullstendig enig... "1 International Mile" er offisielt satt til "1,609344 km", nøyaktig. Altså med "mm"-nøyaktighet. "1 (International) Yard", "1 (International) Foot" og/eller "1 (Internaional) Inch" er offisielt satt til "0,9144" m, "30,48 cm" og "2,54 cm", nøyaktig. Altså med "mikrometer"-nøyaktighet. Og siden "1 International Mile" kan deles på både "1 (Internaional) Inch", "1 (Internaional) Foot" og "1 (Internaional) Yard", med resultat i Heltall. Så pleier jeg å ta med "mikrometer"-nøyaktighet over hele fjøla, selv om det ikke strengttatt er nødvendig. For så å runde av enten opp eller ned, om dette kreves eller er ønskelig. Selv så foretrekker jeg å ikke runde av, men det er en smak sak. Og noen ganger passer det seg ikke å runde av heller, men å cap'e nøyaktigheten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Semi Duck ! Ikke vet jeg om du har stjelt den fra noen, men KUDOS! Lenke til kommentar
Per Thore Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Sier jo den kan dra 36 ton i artikkelen. Antar jo at dette er i tilleg til egenvekt. Den er nok bergnet på amrikanske motorveier som er noe mindre svingete og ka holde en gjevnere fart enn i norge ( dog vi trenger bedre motorveier ) Men om du kan lade til 80% på 30 min og det er ladere på truckstops burde bateriet fint holde en hel arbeidsdag for langtransport. Om det er ladere alle plasser en sjåfør tar hvilepausene sine. 36 Tonn er totalvekta i USA. Men, alt blir bestandig veldig unøyaktig når journalister lager innlegg om saker de ikke har peiling på. Med 14tonn mere lass faller nok rekkevidden betraktelig. Dere som har el bil erfaring. Hvor langt kommer dere med en vanlig tesla dersom dere drar en henger på 1,5 tonn ? Vanlig rekkevidde er ca 40 Mil ? 1 Lenke til kommentar
nism0o Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Noe av det styggeste jeg har sett ? 2 Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Sier jo den kan dra 36 ton i artikkelen. Antar jo at dette er i tilleg til egenvekt. Den er nok bergnet på amrikanske motorveier som er noe mindre svingete og ka holde en gjevnere fart enn i norge ( dog vi trenger bedre motorveier ) Men om du kan lade til 80% på 30 min og det er ladere på truckstops burde bateriet fint holde en hel arbeidsdag for langtransport. Om det er ladere alle plasser en sjåfør tar hvilepausene sine. 36 Tonn er totalvekta i USA. Men, alt blir bestandig veldig unøyaktig når journalister lager innlegg om saker de ikke har peiling på. Med 14tonn mere lass faller nok rekkevidden betraktelig. Dere som har el bil erfaring. Hvor langt kommer dere med en vanlig tesla dersom dere drar en henger på 1,5 tonn ? Vanlig rekkevidde er ca 40 Mil ? Ja og når du må ha en kjølecontainer bakpå som bruker strøm så detter rekkevidden ytterligere. 1 Lenke til kommentar
nism0o Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 https://nikolamotor.com/one 1 Lenke til kommentar
Silverino Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Sier jo den kan dra 36 ton i artikkelen. Antar jo at dette er i tilleg til egenvekt. Den er nok bergnet på amrikanske motorveier som er noe mindre svingete og ka holde en gjevnere fart enn i norge ( dog vi trenger bedre motorveier ) Men om du kan lade til 80% på 30 min og det er ladere på truckstops burde bateriet fint holde en hel arbeidsdag for langtransport. Om det er ladere alle plasser en sjåfør tar hvilepausene sine. 36 Tonn er totalvekta i USA. Men, alt blir bestandig veldig unøyaktig når journalister lager innlegg om saker de ikke har peiling på. Med 14tonn mere lass faller nok rekkevidden betraktelig. Dere som har el bil erfaring. Hvor langt kommer dere med en vanlig tesla dersom dere drar en henger på 1,5 tonn ? Vanlig rekkevidde er ca 40 Mil ? står da vel at de tar utgangspungt i de tallene på 36 tonn last. Last er det som kommer i tillegg til egenvekta, altså tilnærmet likt det som allerede er standard. 2 Lenke til kommentar
Espen Åsgeir Thelle Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Ingen som reagerer på aksen 0-100 på 5 sekunder? Lenke til kommentar
Silverino Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Ingen som reagerer på aksen 0-100 på 5 sekunder? Uten last? Ville ikke forvente noe annet. Vanlig trekkbil uten henger ville ikke vært så langt unna heller, om det ikke var for giringa og sperra. 1 Lenke til kommentar
H80 Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Synes forsamlingen viser manglende evne til å tenke utenfor boksen. Det er mye kritikk som tar utgangspunkt i "kjente sannheter" som at et vogntog/modulvogntog skal veie 50/60 tonn og kjøre i Finnmark vinterstid.Det er mange andre bruksområder for denne trekkeren i Norge, for eksempel distribusjonskjøring med citytrailer på dagtid, og å flytte løsflak mellom terminaler i Østlandsområdet på kvelds- og nattestid. De lange linjene kan og bør løses med tog, mens linjer som Oslo-Fredrikstad, Oslo-Larvik og Oslo-Hamar er velegnet for denne klassen av elektriske trekkvogner.Avstanden mellom snute og koblingspunkt for tilhenger er selvfølgelig viktig i Norge, det er en stor fordel om den kan trekke standard 13,6m traller, eventuelt med en kjerre bak. Men kritisk er det jo ikke, dersom driftskostnadene viser seg å være vesentlig lavere på linjer som for eksempel Oslo-Kristiansand, så er det ikke noe problem å få laget en tralle som er en meter kortere enn eurostandard. 4 Lenke til kommentar
G Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 (endret) Truck er jo et engelsk begrep. Det norske begrepet for det kjøretøyet som trekker, er vel traktor. Kalles vel for trekkvogn også kanskje? Trailer betyr tilhenger (altså den laste-"vognen" som ikke har motor og trekkrefter) Endret 17. november 2017 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå