Gå til innhold

Teslas nye Roadster har en rekkevidde på 1000 kilometer


Anbefalte innlegg

 

 

 

Spørsmålet er vel også hva denne veier, hestekrefter er ikke alt, det har McLaren 720S bevist i flere tester, og den tilhører ikke engang McLaren sine råeste modeller.

 

Og lyd er nå en del av opplevelsen, siste gang jeg ble kvalm i en bil var en Porsche 911 RUF Yellowbird med over 550 HK, og det både flyttet seg og var rimelig hørbart.

Slapp av, en blir kvalm i tesla uten lyd også

 

Du har helt sikkert rett, men Fast & Furious uten lyd tekstet for døve blir nå ikke helt det samme.

 

 

Men til gjengjeld mer realistisk... I flere scener "sniker" de seginnpå andre, i biler med motorer som høres ut som en traktor selv når de står stille. Med denne klarer du faktisk å snike deg innpå, og faktisk også stikke av, før de merker noe som helst annet enn dekkstøyen og litt hvining fra elektronikken i det en flyr avgårde.

 

Som du ser, fullt mulig å få noen heftige scener uten motorlyd. I filmene så øker de uansett effektene ved å kjøre på med filmmusikk, så blir ikke bare døllt på film.

 

;-)

 

Jeg skrev uten lyd, uten lyd er uten lyd, ikke noe lyd overhodet, enjoy the silence med Depeche Mode. Med lyden av

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er vel også hva denne veier, hestekrefter er ikke alt, det har McLaren 720S bevist i flere tester, og den tilhører ikke engang McLaren sine råeste modeller.

 

Og lyd er nå en del av opplevelsen, siste gang jeg ble kvalm i en bil var en Porsche 911 RUF Yellowbird med over 550 HK, og det både flyttet seg og var rimelig hørbart.

Nei, egentlig ikke. Fordi tesla har en mulighet til å fordele vekten utover hele bilen. Det er en video over her som viser hvor sinnssyk en tesla er på dragrace, den har omtrent 0 hjulspinn og drar fra alle bilene. 

Endret av DerpBoy
Lenke til kommentar

 

Biler som McLaren P1, Ferrari LaFerrari og Porsche 918 Spyder koster alle i området rundt en million dollar, og kan ende opp med å være treigere. "

 

Men disse har igjen en kvalitetsfølelse i en annen liga.

 

 

 

Hva mener du med det? Bilene er strippet for komfort for å ha best mulig kjøreegenskaper og er på ingen måte i noen annen liga. Kvalitet handler om hvor mye man investerer i det, tviler på at Tesla holder igjen på det området. De har brukt de samme keramiske bremsene som man finner i en LaFerrari. 

Lenke til kommentar

 

Jeg skrev uten lyd, uten lyd er uten lyd, ikke noe lyd overhodet, enjoy the silence med Depeche Mode. Med lyden av

 

Dårlig eksempel da man kan nettopp nyte musikk i bilen på en bedre måte med en bil som ikke bråker.

Men ja, det er nok noen som kjøper bil i 1,6 mill+ klassen som gjør det p.g.a. nettopp lyden.

Lenke til kommentar

1.6' mill. for noe som gjør 0-100 på 2sek og topper ut på ca 400km/t er interessant uansett, vi snakker om samme prisen som en 911/M3/RS4 osv, og disse er jo laaaangt fra like kapable

 

Skulle vært spennende dog å sett dette på bane, med lavt tyngdepunkt så skulle det sitte godt, men hvor lenge vil det holde? Det er egentlig litt interessant syns jeg, greier batteridrevne biler å kjøre maks over en lengre periode i dag, eller er dette mer et party-trick ala "Ludacris Mode"?

 

Gleder meg skikkelig til disse bilene (ikke bare Tesla) begynner å være endel av den prioriterte bilutviklingen globalt! :D

Bil er mer enn bare max hastighet og akselerasjon.

 

Interessant fordi:

Tesla Model S 75D = 690.000kr

Tesla Model S 100D = 860.000kr

Tesla Model S P100D = 1.100.000kr

Tesla Model S P200D = 1.780.000kr?????*

Tesla Roadster P200D = 1.600.000kr

 

*Med tanke på at 25kWh oppgradering koster 170.000kr

25kWh * 4 = 100kWh = 680.000kr

Endret av keramikklampe
Lenke til kommentar

 

 

Biler som McLaren P1, Ferrari LaFerrari og Porsche 918 Spyder koster alle i området rundt en million dollar, og kan ende opp med å være treigere. "

 

Men disse har igjen en kvalitetsfølelse i en annen liga.

 

 

 

Hva mener du med det? Bilene er strippet for komfort for å ha best mulig kjøreegenskaper og er på ingen måte i noen annen liga. Kvalitet handler om hvor mye man investerer i det, tviler på at Tesla holder igjen på det området. De har brukt de samme keramiske bremsene som man finner i en LaFerrari. 

 

Prisen alene tilsier at Tesla Roadster ikke kan være laget av lettvektsmaterialer av høy kvalitet, slik som 918 Spyder eller P1. Karbonkeramiske bremser er for øvrig tilgjengelig på en rekke biler i dag. Tipper at byggkvaliteten blir på nivå med Corvette eller Viper.

Lenke til kommentar

 

 

 

Biler som McLaren P1, Ferrari LaFerrari og Porsche 918 Spyder koster alle i området rundt en million dollar, og kan ende opp med å være treigere. "

Men disse har igjen en kvalitetsfølelse i en annen liga.

 

Hva mener du med det? Bilene er strippet for komfort for å ha best mulig kjøreegenskaper og er på ingen måte i noen annen liga. Kvalitet handler om hvor mye man investerer i det, tviler på at Tesla holder igjen på det området. De har brukt de samme keramiske bremsene som man finner i en LaFerrari.

Prisen alene tilsier at Tesla Roadster ikke kan være laget av lettvektsmaterialer av høy kvalitet, slik som 918 Spyder eller P1. Karbonkeramiske bremser er for øvrig tilgjengelig på en rekke biler i dag. Tipper at byggkvaliteten blir på nivå med Corvette eller Viper.

Hva er material kostnaden på en 918 eller en p1? Foruten drivverk?

Lenke til kommentar

Konseptbilen har allerede ytelsen de hevder. Så lite vits å spekulere om det er mulig eller ikke. Og karbon er ikke så dyrt å lage saker i. Ta BMW i3 f.eks. hvor hele bilen er laget i karbonforsterket plastikk. Og model S har hele undersiden av bilen laget i titan.

 

Om de klarer å levere den til estimert tid er jeg mer trygg på at de ikke klarer. Der er Musk for ambisiøs.

 

Skulle gjerne hatt en selv, men tror ikke økonomien tillater det, men hvem vet, kanskje gjør den det i 2020. Jeg håper i alle fall på det :)

Karbonforsterket plast er ikke det samme som karbonfiber av høy kvalitet. Som med metall finnes det store kvalitetsforskjeller. Og Model S har ikke hele undersiden laget av titan. Det er snakk om en plate som skal beskytte batteriet fra steiner og vrakrester.

Lenke til kommentar

Lurer på hva Bugatti folket syns om denne, Chiron koster det samme som 12 av denne - og er tregere utenom på toppfart, som ingen uansett får brukt.

Sikker på det? Chiron har en topphastighet på 420 km/t. Roadster 2020 har ukjent topphastighet, et eller annet sted over 400 km/t. Musk sier også at den skal bli den raskeste bilen* noen sinne. (* antagelig i betydningen gateregistrert og topphastighet)

 

Spørsmålet er vel også hva denne veier, hestekrefter er ikke alt, det har McLaren 720S bevist i flere tester, og den tilhører ikke engang McLaren sine råeste modeller.

Nå er det heller ikke hestekrefter som er oppgitt. De har derimot oppgitt aksellerasjonen og da er selvsagt vekta en del av det.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

 

Lurer på hva Bugatti folket syns om denne, Chiron koster det samme som 12 av denne - og er tregere utenom på toppfart, som ingen uansett får brukt.

Sikker på det? Chiron har en topphastighet på 420 km/t. Roadster 2020 har ukjent topphastighet, et eller annet sted over 400 km/t. Musk sier også at den skal bli den raskeste bilen* noen sinne. (* antagelig i betydningen gateregistrert og topphastighet)

 

Spørsmålet er vel også hva denne veier, hestekrefter er ikke alt, det har McLaren 720S bevist i flere tester, og den tilhører ikke engang McLaren sine råeste modeller.

Nå er det heller ikke hestekrefter som er oppgitt. De har derimot oppgitt aksellerasjonen og da er selvsagt vekta en del av det.

 

Bugatti har begrenset toppfarten på Chiron til 420 km/t. Den antatte toppfarten, uten elektronisk sperre, er forventet å være rundt 460 km/t. Chiron har en skikkelig bakvinge, som fungerer som en luftbrems ved nedbremsing. Får håpe Tesla utstyrer bilen med en tilsvarende løsning. Den puslete spoileren på bildene ser rett og slett farlig ut.

 

Vekten på Roadster blir nok minst 2 tonn. Bare batteripakken på 200 kWh vil nok alene veie ett tonn.

 

NIO EP9 - eksempel på en rask elbil:

Totalvekt: 1735 kg

Chassis og karroseri er laget i karbonfiber med en totalvekt på 364 kg.

Batteripakke: 635 kg (ukjent kapasitet)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Med allverdens nyutviklet teknologi av hundrevis av hestekrefter, så må de uansett se seg slått av enhver leiebil som verdens raskeste :)

Lenke til kommentar

 

Lurer på hva Bugatti folket syns om denne, Chiron koster det samme som 12 av denne - og er tregere utenom på toppfart, som ingen uansett får brukt.

Sikker på det? Chiron har en topphastighet på 420 km/t. Roadster 2020 har ukjent topphastighet, et eller annet sted over 400 km/t. Musk sier også at den skal bli den raskeste bilen* noen sinne. (* antagelig i betydningen gateregistrert og topphastighet)

 

Spørsmålet er vel også hva denne veier, hestekrefter er ikke alt, det har McLaren 720S bevist i flere tester, og den tilhører ikke engang McLaren sine råeste modeller.

Nå er det heller ikke hestekrefter som er oppgitt. De har derimot oppgitt aksellerasjonen og da er selvsagt vekta en del av det.

 

aj aj hvordan kunne jeg glemme Koenigsegg som satt flere verdensrekorder for mindre enn 2 uker siden.

 

Agera RS raskest på 0-400-0

Snitt hastighet begge veier 446,97 km/h - 277,87 mph

Lenke til kommentar

Din skråsikkerhet på hvilken bil som er raskest viser bare hvordan du meningsløst forhåndsdømmer roadsteren. For å gjenta det, Musk har ikke avslørt topphastigheten, men hevdet at det blir verdens raskeste bil. Vi får bare vente noen år og se om han klarer å innfri påstanden da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tesla gimper ned den nye Roadsteren. Det begynte med at Musk sa 0-60 mph på 1,9 sekunder, så sa han at det var 1,9 sekunder fra 0-100 km/t, så at dette var uten rollout, og så at dette gjalt basisversjonen og at det kommer en premiumversjon også. Altså stadig heftigere lovnader. Nå har Tesla lagt ut info om roadsteren og der er aksellerasjonen nedjustert til 0-100 km/t på 2,1 sekunder og det spesifiseres ikke at det er uten rollout eller at det gjelder basisversjonen.

Lenke til kommentar

Tesla gimper ned den nye Roadsteren. Det begynte med at Musk sa 0-60 mph på 1,9 sekunder, så sa han at det var 1,9 sekunder fra 0-100 km/t, så at dette var uten rollout, og så at dette gjalt basisversjonen og at det kommer en premiumversjon også. Altså stadig heftigere lovnader. Nå har Tesla lagt ut info om roadsteren og der er aksellerasjonen nedjustert til 0-100 km/t på 2,1 sekunder og det spesifiseres ikke at det er uten rollout eller at det gjelder basisversjonen.

 

Vet ikke helt hva han har sagt, men 0-100km/t på 2,1 har det vært hele tiden på de Norske sidene/EU. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

Tesla gimper ned den nye Roadsteren. Det begynte med at Musk sa 0-60 mph på 1,9 sekunder, så sa han at det var 1,9 sekunder fra 0-100 km/t, så at dette var uten rollout, og så at dette gjalt basisversjonen og at det kommer en premiumversjon også. Altså stadig heftigere lovnader. Nå har Tesla lagt ut info om roadsteren og der er aksellerasjonen nedjustert til 0-100 km/t på 2,1 sekunder og det spesifiseres ikke at det er uten rollout eller at det gjelder basisversjonen.

 

Vet ikke helt hva han har sagt, men 0-100km/t på 2,1 har det vært hele tiden på de Norske sidene/EU. 

 

 

 

Nå er jo ikke 60mph og 100km/t det samme heller, det skiller jo faktisk et par kilometer der, så må jo forvente en liten forskjell.

 

Men klart, man må føle seg snytt for de ekstra 100ms man ble lovet (eller man sikkert ikke ble allikevel, men hvem bryr seg om slike bagateller). Enda noe nytt å bli krenket for i Norge 2018 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...