Tåka Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 0-100 på under 2 sekunder er imponerende med det enorme 200 kWh batteriet... Tror ikke det er mulig å nå 100 km/t med gummi dekk på asfalt på 2 sekunder, det kommer bare til å spinne samma hva slags dekk man bruker så dette er bare "teoretisk" på papiret mulig tror nå jeg! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 0-100 på under 2 sekunder er imponerende med det enorme 200 kWh batteriet... Tror ikke det er mulig å nå 100 km/t med gummi dekk på asfalt på 2 sekunder, det kommer bare til å spinne samma hva slags dekk man bruker så dette er bare "teoretisk" på papiret mulig tror nå jeg! Spinner ikke når alt er elektronisk styrt, pluss firehjulstrekk. Se bare på Model S på dragstripen. Slår jo omtrent alt annet, og ikke ett snev av hjulspinn selv med vanlige dekk. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 0-100 på under 2 sekunder er imponerende med det enorme 200 kWh batteriet... Tror ikke det er mulig å nå 100 km/t med gummi dekk på asfalt på 2 sekunder, det kommer bare til å spinne samma hva slags dekk man bruker så dette er bare "teoretisk" på papiret mulig tror nå jeg! Det blir vanskelig, men sikkert ikke umulig. Det vil uansett føre til en enorm påkjenning for dekk og drivverk. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 0-100 på under 2 sekunder er imponerende med det enorme 200 kWh batteriet... Tror ikke det er mulig å nå 100 km/t med gummi dekk på asfalt på 2 sekunder, det kommer bare til å spinne samma hva slags dekk man bruker så dette er bare "teoretisk" på papiret mulig tror nå jeg! Det blir vanskelig, men sikkert ikke umulig. Det vil uansett føre til en enorm påkjenning for dekk og drivverk. Nå er det jo heldigvis ganske lite drivverk. Vet ikke hvordan dem skal gjøre det med 3 motorer, men på dagens Tesla er det jo i hovedsak bare drivakslinger ut til hjulene direkte fra motoren. Går vel gjennom ett reduksjonsgir på noen modeller men det er meget simple saker det og. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Lurer på hva Bugatti folket syns om denne, Chiron koster det samme som 12 av denne - og er tregere utenom på toppfart, som ingen uansett får brukt. 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 0-100 på under 2 sekunder er imponerende med det enorme 200 kWh batteriet... Tror ikke det er mulig å nå 100 km/t med gummi dekk på asfalt på 2 sekunder, det kommer bare til å spinne samma hva slags dekk man bruker så dette er bare "teoretisk" på papiret mulig tror nå jeg! Det blir vanskelig, men sikkert ikke umulig. Det vil uansett føre til en enorm påkjenning for dekk og drivverk. Nå er det jo heldigvis ganske lite drivverk. Vet ikke hvordan dem skal gjøre det med 3 motorer, men på dagens Tesla er det jo i hovedsak bare drivakslinger ut til hjulene direkte fra motoren. Går vel gjennom ett reduksjonsgir på noen modeller men det er meget simple saker det og. De første årsmodellene av Model S "spiste" DU-er. Det skyldtes svake komponenter som ikke taklet effekten og dreiemomentet (bekreftet av noen som jobber i TMN). Ifølge TU skal motorene yte 10k Nm! Det er rett og slett ekstremt, så her blir nok ingenting simpelt. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Lurer på hva Bugatti folket syns om denne, Chiron koster det samme som 12 av denne - og er tregere utenom på toppfart, som ingen uansett får brukt. Den gjennomsnittlige Bugatti-eieren har vel gjerne 12 andre biler, om ikke mange flere. Bare se på A. Fredly. Mulig de også kjøper denne. Det Chiron virkelig kan skilte med, sammenlignet med eks. Koenigsegg og Hennesey, er byggkvalitet og raffinement av en helt annen verden. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Lurer på hva Bugatti folket syns om denne, Chiron koster det samme som 12 av denne - og er tregere utenom på toppfart, som ingen uansett får brukt. Tror de som kjører Bugatti driter i det, og kjøper en Tesla også - because why not? Det det heller er, i mine øyne, er et spark til de andre fabrikantene, som må få fingeren ut og lansere flere el. biler. Porsche kommer med Mission E snart, men vi vil ha flere! Altså, er vi ikke på vei dit uansett? Kan vi ikke bare begynne nå som sist? Kjører M3 til vanlig, men om det kommer noe litt skikkelige saker, og litt bedre utvalg, så er jeg med jeg også Og én ting er sikkert, etterhvert som det begynner å komme et bredt spekter av masse forskjellige biler i alle typer klasser, så kan man tilogmed være autofil - med en EL-bil! Hvem tenkte det, for 5-10år siden? Sug litt på den du, ja - du som sier "høh, men det ekke noe lyd jo", der du sitter å glaner ut Avensisen du har på gårdsplassen Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 (endret) Launch test av prototypen (56:20) Litt hjulspinn Endret 17. november 2017 av Complexity Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Spørsmålet er vel også hva denne veier, hestekrefter er ikke alt, det har McLaren 720S bevist i flere tester, og den tilhører ikke engang McLaren sine råeste modeller.Og lyd er nå en del av opplevelsen, siste gang jeg ble kvalm i en bil var en Porsche 911 RUF Yellowbird med over 550 HK, og det både flyttet seg og var rimelig hørbart. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Lurer på hva Bugatti folket syns om denne, Chiron koster det samme som 12 av denne - og er tregere utenom på toppfart, som ingen uansett får brukt. Den gjennomsnittlige Bugatti-eieren har vel gjerne 12 andre biler, om ikke mange flere. Bare se på A. Fredly. Mulig de også kjøper denne. Det Chiron virkelig kan skilte med, sammenlignet med eks. Koenigsegg og Hennesey, er byggkvalitet og raffinement av en helt annen verden. Undersøkelse VW konsernet gjorde så hadde en gjennomsnittlig Bugatti eier over 60 biler og 2 helikopter... Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Lurer på hva Bugatti folket syns om denne, Chiron koster det samme som 12 av denne - og er tregere utenom på toppfart, som ingen uansett får brukt. Den gjennomsnittlige Bugatti-eieren har vel gjerne 12 andre biler, om ikke mange flere. Bare se på A. Fredly. Mulig de også kjøper denne. Det Chiron virkelig kan skilte med, sammenlignet med eks. Koenigsegg og Hennesey, er byggkvalitet og raffinement av en helt annen verden. Undersøkelse VW konsernet gjorde så hadde en gjennomsnittlig Bugatti eier over 60 biler og 2 helikopter... Det var ingen undersøkelse, men noe Wolfgang Dürheimer sa for å illustrere forskjellen mellom eiere av Bentley og Bugatti. Han satte selvfølgelig ting veldig på spissen. "The clientele between Bentley and Bugatti is remarkably different," said Wolfgang Dürheimer in an interview with Bloomberg. "The Bentley customer on average owns 8 cars. The average Bugatti customer has about 84 cars, 3 jets and 1 yacht." Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Spørsmålet er vel også hva denne veier, hestekrefter er ikke alt, det har McLaren 720S bevist i flere tester, og den tilhører ikke engang McLaren sine råeste modeller. Og lyd er nå en del av opplevelsen, siste gang jeg ble kvalm i en bil var en Porsche 911 RUF Yellowbird med over 550 HK, og det både flyttet seg og var rimelig hørbart. Slapp av, en blir kvalm i tesla uten lyd også? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Spørsmålet er vel også hva denne veier, hestekrefter er ikke alt, det har McLaren 720S bevist i flere tester, og den tilhører ikke engang McLaren sine råeste modeller. Og lyd er nå en del av opplevelsen, siste gang jeg ble kvalm i en bil var en Porsche 911 RUF Yellowbird med over 550 HK, og det både flyttet seg og var rimelig hørbart. Slapp av, en blir kvalm i tesla uten lyd også Du har helt sikkert rett, men Fast & Furious uten lyd tekstet for døve blir nå ikke helt det samme. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Konseptbilen har allerede ytelsen de hevder. Så lite vits å spekulere om det er mulig eller ikke. Og karbon er ikke så dyrt å lage saker i. Ta BMW i3 f.eks. hvor hele bilen er laget i karbonforsterket plastikk. Og model S har hele undersiden av bilen laget i titan. Om de klarer å levere den til estimert tid er jeg mer trygg på at de ikke klarer. Der er Musk for ambisiøs. Skulle gjerne hatt en selv, men tror ikke økonomien tillater det, men hvem vet, kanskje gjør den det i 2020. Jeg håper i alle fall på det Lenke til kommentar
G Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Launch test av prototypen (56:20) Litt hjulspinn Herregud hvor dårlig går det an å filme. Blir jo sjøsyk av å se den videoen der. Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Med tanke på at det koster 173.000kr for 25kWh (oppgradering fra 75kWh til 100kWh) burde vel ett 200kWh batteri koste minst 865.000kr mer enn en tilsvarende Tesla Roadster utstyrt med ett 75kWh batteri. Og en oppgradering til Performance modell koster ca 200.000kr ekstra. Sånn sett er en pris på 1.600.000kr litt intressant.... Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 1.6' mill. for noe som gjør 0-100 på 2sek og topper ut på ca 400km/t er interessant uansett, vi snakker om samme prisen som en 911/M3/RS4 osv, og disse er jo laaaangt fra like kapableSkulle vært spennende dog å sett dette på bane, med lavt tyngdepunkt så skulle det sitte godt, men hvor lenge vil det holde? Det er egentlig litt interessant syns jeg, greier batteridrevne biler å kjøre maks over en lengre periode i dag, eller er dette mer et party-trick ala "Ludacris Mode"?Gleder meg skikkelig til disse bilene (ikke bare Tesla) begynner å være endel av den prioriterte bilutviklingen globalt! Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Spørsmålet er vel også hva denne veier, hestekrefter er ikke alt, det har McLaren 720S bevist i flere tester, og den tilhører ikke engang McLaren sine råeste modeller. Og lyd er nå en del av opplevelsen, siste gang jeg ble kvalm i en bil var en Porsche 911 RUF Yellowbird med over 550 HK, og det både flyttet seg og var rimelig hørbart. Slapp av, en blir kvalm i tesla uten lyd også Du har helt sikkert rett, men Fast & Furious uten lyd tekstet for døve blir nå ikke helt det samme. Men til gjengjeld mer realistisk... I flere scener "sniker" de seginnpå andre, i biler med motorer som høres ut som en traktor selv når de står stille. Med denne klarer du faktisk å snike deg innpå, og faktisk også stikke av, før de merker noe som helst annet enn dekkstøyen og litt hvining fra elektronikken i det en flyr avgårde. Som du ser, fullt mulig å få noen heftige scener uten motorlyd. I filmene så øker de uansett effektene ved å kjøre på med filmmusikk, så blir ikke bare døllt på film. ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå