Gå til innhold

Teslas nye Roadster har en rekkevidde på 1000 kilometer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Den nye Roadsteren har tre motorer, to foran og en bak, og selvfølgelig firhjulstrekk. Bilen har fire seter, og skal starte på 200 000 dollar, drøyt 1,6 millioner kroner.

Biler som McLaren P1, Ferrari LaFerrari og Porsche 918 Spyder koster alle i området rundt en million dollar, og kan ende opp med å være treigere. "

 

Ganske sykt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Biler som McLaren P1, Ferrari LaFerrari og Porsche 918 Spyder koster alle i området rundt en million dollar, og kan ende opp med å være treigere. "

 

Men disse har igjen en kvalitetsfølelse i en annen liga.

 

Det veit vi ikke før bilen i det hele tatt er produsert da

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Biler som McLaren P1, Ferrari LaFerrari og Porsche 918 Spyder koster alle i området rundt en million dollar, og kan ende opp med å være treigere. "

 

Men disse har igjen en kvalitetsfølelse i en annen liga.

 

Det veit vi ikke før bilen i det hele tatt er produsert da

 

 

På samme måte som vi ikke vet hva disse har laget innen den tid også ja.

 

Men jeg tør tippe på at Ferrari og Porsche fortsatt ligger et stykke foran hva inventar og kvalitetsfølelse angår med sin erfaring på akkurat dette, også i 2020.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

På samme måte som vi ikke vet hva disse har laget innen den tid også ja.

 

Men jeg tør tippe på at Ferrari og Porsche fortsatt ligger et stykke foran hva inventar og kvalitetsfølelse angår med sin erfaring på akkurat dette, også i 2020.

Prisen er 5-gangern, så det blir et dyrt inventar i så fall. Endret av Nimrad
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

På samme måte som vi ikke vet hva disse har laget innen den tid også ja.

 

Men jeg tør tippe på at Ferrari og Porsche fortsatt ligger et stykke foran hva inventar og kvalitetsfølelse angår med sin erfaring på akkurat dette, også i 2020.

Prisen er 5-gangern, så det blir et dyrt inventar i så fall.

 

 

Litt mer enn inventar selvsagt, selv om det koster om man bruker kvalitet fremfor billigplast i interiøret ja.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ikke usannsynlig nei, men hyggelig å lese hva digitale dekksparkere allerede veit før detaljene og produksjonsmodellen er ute

 

Dessuten, finner det heller tvilsomt at folk her inne vurderer seg en LaFerrari eller noe annet som gjør 400km/t, så skjønner ikke helt diskusjonen en gang. «Kjapp bil ja, men den er ikke like luksuriøs i forhold til en LaFerrari - høhøi», ifra noen som kjører en «Passat» eller hva nå enn. Dette er ikke direkte til deg, men mer generelt, for folk ikke greier å se ironien i slike ting

 

At Tesla lager denne bilen burde jo bare være kult? Hva er galt med denne bilen?

 

 

Det er ingen dekksparkere her inne som har påstått de vet noen ting hva jeg har sett. Man har kun hva man ser i dag å gå etter som referanse. Alt kan selvsagt skje, både hva Porsche og Ferrari har å sette opp mot denne Teslaen i 2020, til hva slags komponenter bilen(e) vil bestå av.

 

Bilen er det ikke noe galt med, og lykkes de er det selvsagt kult det. Men i den prisklassen den vil havne på er det mye kult å velge i, om enn ikke like politisk korrekt. Først må visse ting falle på plass før det i det hele tatt er sannsynlig denne bilen blir å se slik den blir solgt frem nå. Tek som dro frem Ferrari og Porsche, og ut av det kom kommentarene. Ikke at folk vil kjøpe hverken en La Ferrari eller Tesla Roadster, uavhengig av hvor luksuriøs de er/blir. Poenget står like godt.

Endret av archongamer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Biler som McLaren P1, Ferrari LaFerrari og Porsche 918 Spyder koster alle i området rundt en million dollar, og kan ende opp med å være treigere. "

 

Men disse har igjen en kvalitetsfølelse i en annen liga.

 

Det veit vi ikke før bilen i det hele tatt er produsert da

Det sier vel seg selv med en prislapp på "bare" 200k USD. Er begrenset hvor mye karbonfiber, titan og magnesium man får til den prisen. Bare batteriet på 200 kWh vil utgjør en stor del av prisen.
Lenke til kommentar

 

Biler som McLaren P1, Ferrari LaFerrari og Porsche 918 Spyder koster alle i området rundt en million dollar, og kan ende opp med å være treigere. "

 

Men disse har igjen en kvalitetsfølelse i en annen liga.

 

Det var en overdrivelse, tesla har en kvalitetsfølelse på linje med rimelige suzukimodeller. «Vegan leather» meg i tredje

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

 

Biler som McLaren P1, Ferrari LaFerrari og Porsche 918 Spyder koster alle i området rundt en million dollar, og kan ende opp med å være treigere. "

 

Men disse har igjen en kvalitetsfølelse i en annen liga.

 

Det var en overdrivelse, tesla har en kvalitetsfølelse på linje med rimelige suzukimodeller. «Vegan leather» meg i tredje

 

 

Lol. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

200kWh batteri... med dagens teknologi veier det ganske mye mer enn hva som passer å putte i en sportsbil. Tipper denne er basert på teknologi man ser for seg at kan komme på banen innen den tid.

 

Det virker som et ganske desperat forsøk på å reise litt kapital i en ekstremt presset tid.

Ikke nødvendigvis. Her skjer det ting hele tiden. Småbilene som lanseres i 2018 leveres med 60kWh batterier, og mange av disse er ikke rene elektriske plattformer.

 

Fra modell S til 3 har Tesla økt energitettheten i batteriene med 30%. Dette var etter en 40% økning fra Rodster til S.

 

Panasonic sa tidligere i år at de mener at de skal kunne presse enda 20-30% mer ut av dagens Li-ion. Det er vanskelig å anslå, men jeg har lest at det vil være mulig å få til 250 til 300Wh, kanskje så mye som 350Wh, per kg ved å tyne dagens teknologi, samtidig som man klarer å ivareta sikkerheten.

 

Jeg har ikke offisielle tall, men jeg så en som hadde gjort noen kalkulasjoner på teslas nye 2170 celler og, med en klype salt, har de kommet fram til en estimert kapasitet på litt over 320Wh per kg.

 

Om dette stemmer så betyr dette at batteriet i denne roadsteren veier 625kg for å kunne lagre 200kWt. Og om jeg ikke husker helt feil så er det ikke så veldig langt unna vekten i dagens modell S.

 

Musk sier mye, men er også noe vag, men han påstår at ytelsestallene han presenterer er tallene de klarer med dagens prototype. Om dette inkluderer rekkevidden vites ikke, men de kan altså allerede nå ha en teoretisk mulighet til å kunne innfri løftene om kalkulasjonene ovenfor stemmer.

 

I tillegg lanserer i 2018 LG Chem NCM811 batterier (mot NCM622 som brukes i dag) som har betydelig bedre energitetthet per kg, samtidig som prisen reduseres betydelig. Det anslås at dette vil gi en rekkeviddeøkning på 25%. Om noe av det samme er gjort i Teslas nye batterier vites ikke, men hvis ikke så kan muligens Tesla også tyne enda 25% ut av batteriene bare ved å endre på blandingsforholdet i materialene batteriet et bygd opp av.

 

Og da har man enda ikke egentlig introdusert noen ny batteriteknologi, bare effektivisert det man har i dag.

Endret av Serpentbane
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...