ChrML Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Men 0-100 under 2sek er rimelig sykt. Tipper riktignok at batterimåleren beveger seg omvendt proporsjonalt med speedometeret ved slik kjøring... 200 kWt er et ganske drøyt batteri. Selv en dagens P100D synker ikke veldig fort på batterimåleren ved slik kjøring (2.2 sek), og de har "bare" 100 kWt batteri. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Hvor stor prisforskjell utgjør batteriet om de hadde brukt det i de eksisterende bilene og Model 3?Tror ikke det er en mulighet. Nye Roadster skal komme i 2020, og Tesla må ha regnet inn at de vil klare å få til forbedringer over de neste tre årene. 200 kWh i en så liten bil uten å ofre baksetene er helt sinnsykt. Men om det var mulig, så kanskje 10-20.000 USD. Roadster skal begynne på 200.000 USD. Prototypen som ble vist frem hadde faktisk 200 kWt batteri. Se video fra lanseringen. Flere av de tilstede rapporterer også at batteriet kun gikk ned ca 20% etter flere timer grisekjøring på flyplassen og gjentagende 1.9 sek launches. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 (endret) Prototypen som ble vist frem hadde faktisk 200 kWt batteri. Se video fra lanseringen. Flere av de tilstede rapporterer også at batteriet kun gikk ned ca 20% etter flere timer grisekjøring på flyplassen og gjentagende 1.9 sek launches. Jeg har fått med meg dette nå. Det spekuleres i at bilen egentlig har to lag med batterier, der Model S/X/3 kun har ett lag. Da blir gulvet nærmere 20 cm tykt i forhold til Model S/X med nærmere 10 cm tykt gulv. Med mindre areal mellom akslene er kanskje også noe plassert under setene eller i fronten. Endret 18. november 2017 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 I videoen i innlegg 38 ser det ikke ut som gulvet er nevneverdig tykt. To lag med batterier a samme type som model S/3/X ville også addert rundt 600 kg vekt og dermed senket aksellerasjonen. Jeg tipper det er snakk om en annen batteritype med høyere energitetthet. Kanskje i hybrid-konfigurasjon med en superkondensator for å gi et kraftigere puff i utskytningene. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 (endret) I videoen i innlegg 38 ser det ikke ut som gulvet er nevneverdig tykt. Det er ikke mulig å se i fra den vinkelen. Jeg har ikke funnet noen bilder som viser gulvet fra siden med døren åpnet, men det er den eneste muligheten jeg kan se. Og det passer med observasjonene til en som fikk tur i bilen: https://electrek.co/2017/11/17/new-tesla-roadster-halo/ To lag med batterier a samme type som model S/3/X ville også addert rundt 600 kg vekt og dermed senket aksellerasjonen. Jeg tipper det er snakk om en annen batteritype med høyere energitetthet. Kanskje i hybrid-konfigurasjon med en superkondensator for å gi et kraftigere puff i utskytningene. Om de har benyttet den aller nyeste kjemien så tjener de kanskje 10% i forhold til Model 3. Det finnes ikke bedre batterier. Og superkondensatorer har elendig energitetthet, så man kommer ikke nærmere de 200 kWh på den måten. Jeg vil forvente at batteripakken veier nærmere 900 kg. Det er overkommelig i en slik bil, da tyngdepunktet trolig er det laveste noensinne i en bil. I videoen kan du ikke se noen antydning til at fronten hever seg ved akselerasjon. Endret 18. november 2017 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 (endret) Om de har benyttet den aller nyeste kjemien så tjener de kanskje 10% i forhold til Model 3. Det finnes ikke bedre batterier. Og superkondensatorer har elendig energitetthet, så man kommer ikke nærmere de 200 kWh på den måten. Jeg vil forvente at batteripakken veier nærmere 900 kg. Det er overkommelig i en slik bil, da tyngdepunktet trolig er det laveste noensinne i en bil. I videoen kan du ikke se noen antydning til at fronten hever seg ved akselerasjon. Jeg tror de har fått faststoffelektrolytt til å fungere i pilotskala og har planer om å kommersialisere det ved lansering. http://bildeopplaster.no/BEw (hvor har bildeopplasteren i forumet tatt veien?) Superkondensatoren er som du også har funnet ut ikke for å gi god rekkevidde. Den er for å gi høy effekt i et kort tidsintervall uten å hardkjøre batteriet. Superkondensator er rene spekulasjoner fra min side. En løsning for å omgå toppeffekt-problemet til faststoff-elektrolytt-batterier. At fronten ikke hever seg nevneverdig ved aksellerasjon kommer nok hovedsaklig av stive sportslige dempere. Endret 20. november 2017 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Ola Knudesen Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Leveringstid: 2055 2 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Leveringstid: 2055 Klokka er jo 20:55 nå, så det høres jo riktig bra ut! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå