Gå til innhold

Tesla lanserte ny bil med 200 kilowattimer batteri og vanvittig hastighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor stor prisforskjell utgjør batteriet om de hadde brukt det i de eksisterende bilene og Model 3?

Tror ikke det er en mulighet. Nye Roadster skal komme i 2020, og Tesla må ha regnet inn at de vil klare å få til forbedringer over de neste tre årene. 200 kWh i en så liten bil uten å ofre baksetene er helt sinnsykt.

 

Men om det var mulig, så kanskje 10-20.000 USD. Roadster skal begynne på 200.000 USD.

Lenke til kommentar

 

Og hvordan vil den oppføre seg på Autobhan og Nürburgring?

 

Elbilen NextEV Nio EP9 som for øyeblikket er den raskeste bilen der vil nok trolig holde ledelsen over Roadster siden den er spesialbygd til banekjøring.

I tillegg kjørte den på slicks. Dekk er ekstremt viktig for raske rundetider.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde ikke Tesla evnet å designe en pen bil, spesielt etter Model 3, men dette er jo litt av en tøffing! 1.9 sekunder tror jeg dog ikke på før jeg får se det. En Formel 1-bil klarer det kanskje på rundt 1,8 eller 1,9 med helt perfekte forhold, temperatur i dekk, og perfekt giring. 

 

F-1 har vel ikke firehjulstrekk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trodde ikke Tesla evnet å designe en pen bil, spesielt etter Model 3, men dette er jo litt av en tøffing! 1.9 sekunder tror jeg dog ikke på før jeg får se det. En Formel 1-bil klarer det kanskje på rundt 1,8 eller 1,9 med helt perfekte forhold, temperatur i dekk, og perfekt giring. 

 

Tipper det er gatebiler i dag som er raskere fra 0-100 km/t enn F1-biler i mange tilfeller. Sånn blir det når F1-biler mangler firehjulstrekk, antispinn, launch control og i tillegg har skyhøyt marktrykk. Det er dog ingen biler som kan måle seg med F1-biler på baner med noen kurver. Over 5G i nedbremsing og 6,5G i kurvene er rett og slett ekstremt.
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Og hvordan vil den oppføre seg på Autobhan og Nürburgring?

Elbilen NextEV Nio EP9 som for øyeblikket er den raskeste bilen der vil nok trolig holde ledelsen over Roadster siden den er spesialbygd til banekjøring.
I tillegg kjørte den på slicks. Dekk er ekstremt viktig for raske rundetider.

 

Ja, det vil helt klart hjelpe. Om Roadster kommer med kjølesystem som greier å holde motoreffekten opp kan den sikkert gjøre det bra på bane siden den har så hinsides aks og toppfart. Reduserte egenskaper i svinger kan man kanskje veie opp med rå ytelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...