Gå til innhold

Teslas lastebil har 800 kilometer rekkevidde


Anbefalte innlegg

Teoretisk konsept? Artig produkt. Men ..

Maksvekten i Norge er 50 tonn (ikke 32). Så det blir lite effektivt. (Sverige 55, og Finland 75 tonn).

Hvor mange aksler har trekkvogna?

Hva veier bilen (uten tralle)?

Blir artig å se de første. Den kan sikkert kjøre isolasjonsmateriale etc.

Nei, det er mange som har bestilt allerede. Asko feks. Så de må jo se noen bruk i det de har kjøpt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trekkvognas vekt er ikke avslørt ennå. Onde tunger gjetter på opp mot 10 tonn.

 

Det ville være meget imponerende om de klarete det :)

 

Trekkvogna på bildet under har f.eks en egenvekt på 9 350 kg

 

https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=LJ67089

_747087305.jpg

 

Det er ikke akkurat noen lettvektere de vi har på veiene fra før.

 

Det eneste jeg har fått med meg er at lederen for Tesla sitt semi program Jerome Guillen har sakt de har som målsetning å få rundt samme nyttelasten som i dagens semier.

 

 

Endret av Kalle K
Lenke til kommentar

Jeg ser at den på bildet har en maks nyttelast på bare 18 075 kg. Hvis Tesla Semi har like lav maks nyttelast kan trekkvogna være hele 17925 kg. Jeg er ganske sikker på at den får større lastekapasitet enn det, men kan selvsagt ikke være 100% sikker siden disse tallene ikke er offentliggjort ennå.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Usikker på om jeg skjønner hva du mener her, maks vogntogvekt for eksempelet er 70 000kg.

 

Hva du kan frakte av nyttelast avhenger av hengeren og hva som er tillat på vegen du kjører. En semi henger for stykkgods f.eks veier fort 7-8 tonn så nyttelasten ved 50 tonn maksvekt, ved slik bruk, blir for denne bilen noen og tredve tonn.

 

Poenget var bare å vise at en egenvekt på rundt 10 tonn er ganske normalt for slike biler. Hva den får i maks vogntogvekt i europeisk utgave gjenstår å se, men som sakt så er målet å ha omtrent det samme som dagens trekkere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...