Heradon Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 (endret) Først vil jeg si at dette ikke er en anmeldelse av Battlefront 2. Fordi Battlefront 2 er basicly et drittspill. Tilpasset drittkonsoller som ikke lengre er ordentlig konsoller, men budsjettpc'r med et lukket system som dama aksepterer at du har stua. Ikke nok med det så har spillet også fått stor innflytelse fra mobilspill og dets gambling-aspekter. Som er til for lokke små barn til å kjøpe til seg fordeler i spillet til foreldrenes store fortvilelse, når de ser at det har blitt trukket et femsifret beløp fra kontoen deres. Far forbannet etter at sønn brukte 29.000 kroner på Ipad-spill EA-games spill. - Aftenposten Forbrukerombudet er kritiske til Apple og spillutviklere som legger til rette for at barn kan bruke tusenvis av kroner på å kjøpe «virtuelle ting» i spill For det andre, jeg fant heller ikke keybinding i Game Options og på controller i Battlefront 2. Noen som har fått til å bytte keybindings? Kan man ikke få opp kartet ved å bruke "m" lengre? Battlefield-serien har vært min favoritt franchise siden 2002, jeg har kjøpt alle spillene inkludert Battlefield Hardline som Visceral lagde. Battlefront har mange likheter med Battlefield og er lagd av DICE. Jeg kjøpte ikke Battlefront 1 nå sist, og kommer nok ikke til å kjøpe Battlefront 2 heller. Grunnen til det er mange, og ikke bare star cards. Selv om Battlefront 2 er helt klart en forbedring fra forrige generasjon. Visuelt sett, grafisk og animasjonenes så det i begge Battlefront-spillene top notch. Enda er jeg ikke fornøyd. Et av problemene for meg er at spillet bare har en game mode og det er deathmatch med ulike antall spillere på kartet og størrelse på kart. I beskrivelsene står det at det er forskjellige spillmodus ett hvor du skal beskytte områder osv. Det er greit nok. Belønningssystemet i spillet derimot oppfordrer til noe annet, så da gjør ikke jeg "oppdraget". Jeg starter som spesialist. Sniperrifla utgjør 45 damage per skudd stort sett uansett hva jeg gjør. Jeg ser at andre one-shotter meg. Ergo, de har mye bedre rifle enn meg. Så hva gjør jeg da? Jo jeg grinder til meg til en bedre rifle. Neste spørsmål hvordan unlocker man våpen i Battlefront? Unlocks får du av kills. Så det ender med at man ignorer jeg oppdraget fullstendig og går inn for kills. Hovedoppdraget er igrunn ikke så viktig, målene om å få bedre våpen er mye viktigere. Det er grunnen til at jeg kaller alle spillemodusene for deathmatch er fordi spillet belønner deg nærmest utelukkende på kills. Spillmodusen Assault med opptil 40 spillere. Denne modusen misliker jeg likhet med alle andre fordi den gir meg ikke mulighet til å velge spawnpoint. Ulempen ved det er at du blir utsatt for spawn camping og det er ingen spawn protection. Dette gjør spillet er utrolig frustrerende, fordi du har ingen mulighet til å kunne forsvare deg eller unngå problemet. Assault er så å si det samme som Rush fra Battlefield Bad Company 2. Allikevel vil jeg si det er verre. Du er låst på mindre områder, og ofte ender det opp i små flaskehalser slik i Operation Metro og Davamand Peak. Kartene er linære og det finnes bare to fronter. Du spawner rett i slagfeltet og i kryssilden. Det er totalt kaos uten like. Taktiske ferdigheter snevret ned til det minimale. Samarbeid kan du bare glemme. Her er det om å gjøre å få flest mulig kills på kortest mulig tid, derav death match. Kartene og spillmodusene blir fort monotone og kjedelige. Angående servere så har vi ikke mulighet til å velge servere å spille på. Dette er utrolig leit fordi jeg trives best med lange games, og kunne tenkt meg runder uten star cards. Problemet med at vi er tvunget til å bli EAs sitt økosystem er når noe feiler i deres system. Så skjer dette. Problemet er hverken nytt eller ukjent, det har vært der siden de innførte Battlelog. "You have lost connection to EA servers". Jeg tror EA har vunnet VM i ustabile servere. Matchmakingsystemet er ganske ironisk og virker mot sin hensikt. Et slikt system er bygd opp for at vi spillerne skal bruke mindre tid på finne servere og mindre tid på venting. Som jeg nevnte tidligere så blir du sluppet midt ut slagfeltet. Tempoet er mye høyere enn forgjengerne, og det er naturligvis vanskeligere å holde seg i livet over tid. Tempoet er riktig nok høyere, allikevel får du mindre tid til å spille selve spillet. Akkurat det som er det ironiske ved dette systemet. Du blir fort kastet inn i spillet, men du bruker fortsatt mye tid i menyen fordi du dør langt oftere. Nå må vi også vente på en nedtellingsklokke i lobbyen før spillet starter. Tidligere var det slik at serveren byttet kart umiddelbart etter at runden var over. Samtidig som de har forsøkt på å effektivisere systemet har de imponerende nok klart å legge til flere tidstyver. Ikke nok med det, så er dedikerte servere og serverlister er blitt tatt bort. Så nå kan du heller ikke velge kart du ønsker å spille på. Matchmaking er også til for å matche spillere på samme nivå, men joiner du en server så finner du fort ut at server-balance er fullstendig fraværende. Det har vært helt på trynet i de game’a jeg har spilt. Opplevde opptil flere ganger jeg møtte overlegne lag hvor alle har høy KD/R, makset ut alt av star cards, gulltenner, full bling og med flere hundre timer bak seg. Singelplayer har jeg bare spilt en halvtime. Den er ikke stort lengre på trial-versjonen. Historien er kjempeinteressant. Du får med deg mye historie fra den dagen Death Star blir sprengt i filler (Slutten av Return of the Jedi), og det som skjer etter det. Du spiller karakteren Iden Versio som er en av Imperiets elite offiserer. Spillmekanikken i spillet er generelt bra. Det er veldig god flyt og kontrollene virker veldig responsivt. Videosekvensene er også gode, jeg er glad de ikke har involvert trykking i mellomsekvensene så langt jeg fikk spilt igjennom. Til tross for at det atmosfæren og historien virker ganske så solid og spennende. Så er ikke singelplayeren så fengende, mest på grunn av at du blir geleidet igjennom absolutt alt. Fiender spawner bokstavelig talt en håndlengde fra deg. Dette dreper stemningen fullstendig for meg, derfor er det sjeldent jeg liker å spille FPS spill med singelplayer. Nettopp fordi singelplayeren er så dårlig gjennomført. Star card-systemet i Battlefront 2 er faktisk ikke så ukjent for meg. Du finner et lignende system Warframe, men der heter det mods. Disse modsa kan du ha på våpen og karakteren din. De kan gjøre deg mye sterkere, og det tar lang tid å få gode mods med mindre du kjøper dem. Forskjellen her er at Warframe er et gratis spill, du får ingame credits ved å spille solo og det har hovedfokus på PvE, og mods fungerer veldig bra i Warframe. Du konkurrer stort sett mot deg selv og grinder til deg bedre utstyr ved å ta stadig vanskeligere oppdrag. Du har PvP også, men det er ikke så stort der. Jeg tror også at du ble matchet med folk med samme item level eller så ble balansert ved at alle fikk samme item level. Det er problemet med Battlefront 2, er at du unlocker bedre våpen, star cards alene gir deg ganske heftige bonuser. EA/DICE har også hindret deg i å tjene credits i offline-modus. Du blir nærmest tvunget til å kjøpe goder i spillet. Det er så utrolig råttent av EA/DICE å holde på sånt. Lurer på hvordan det blir for folk som velger å kjøpe spillet senere. Når alle har bedre våpen og heftige boosts. Forskjellen vil være enorm, og spillet vil være lite vennlig for nye spillere. Det plager meg at fly spawner i luften. I Battlefield 1 fant jeg tidlig ut hvor fiendtlig fly spawnet i luften og det gjorde det enkelt for meg å spawncampe fly... Husker godt i Battlefield 1942 hvor mye mestringsfølelsen det ga meg når jeg klarte å lette fra flyplassen på Wake Island. Trist at man ikke letter fra bakken lengre. Alt skal være så enkelt, upersonlig og kjedelig nå Merker at savne er stort etter å kunne velge server selv, velge kart, velge lengre spill, velge hvor jeg vil spawne, en balansert og rettferdig online del. Fordelen med å kunne velge server blant annet er selvfølgelig valget mellom kart,spillmodus, regler og det der. En annen ting er at du får anledning til å bli kjent med andre spillere på serveren og bygge et samfunn. Endret 17. november 2017 av Heradon 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Syntes spillet er bra jeg, Men om jeg sier det alt for høyt så er jeg vell en "sau" som kritikerne kaller det. Noen gode poenger i posten men jeg velger og gi EA en sjanse på dette spillet , da de har sagt i sosiale medier og via origin at Battlefront 2 kommer til og gjennomgå forandringer basert på spillernes tilbakemeldinger. Spawn camping har jeg ikke opplevd enda. Og grunnen til at det blir flaskehalser på noen plasser er at folk tar minste motstands vei og da går de rett frem istedenfor og løpe ekstra 30 sekunder for og flanke, noe som er mulig på så og si alle maps jeg har spilt i løpet av de 12 timene jeg har spilt. 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Kjøpte spillet idag. Det var det hele.. 1 Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Kjøpte spillet idag. Det var det hele.. Jeg oxo nå etter denne video 1 Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 17. november 2017 Forfatter Del Skrevet 17. november 2017 Tldr? Skjerpings! Jeg har putta inn masse bilder og video slik at det skulle blir lett fordøyelig for akkurat deg Zell Syntes spillet er bra jeg, Men om jeg sier det alt for høyt så er jeg vell en "sau" som kritikerne kaller det. Noen gode poenger i posten men jeg velger og gi EA en sjanse på dette spillet , da de har sagt i sosiale medier og via origin at Battlefront 2 kommer til og gjennomgå forandringer basert på spillernes tilbakemeldinger. Spawn camping har jeg ikke opplevd enda. Og grunnen til at det blir flaskehalser på noen plasser er at folk tar minste motstands vei og da går de rett frem istedenfor og løpe ekstra 30 sekunder for og flanke, noe som er mulig på så og si alle maps jeg har spilt i løpet av de 12 timene jeg har spilt. Helt greit å kjøpe spillet. Nå er jeg spesielt kritisk til spillet siden jeg er en gammel Battlefield-veteran. Samtidig elsker jeg Star Wars-universet. Skal ikke se bortifra at jeg kjøper det etterhvert som spillet modner seg 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Kjøpte spillet for å spille gjennom campaign. Driter i multiplayer så da tipper jeg at jeg kommer til å kose meg. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Tldr? Skjerpings! Jeg har putta inn masse bilder og video slik at det skulle blir lett fordøyelig for akkurat deg Zell Syntes spillet er bra jeg, Men om jeg sier det alt for høyt så er jeg vell en "sau" som kritikerne kaller det. Noen gode poenger i posten men jeg velger og gi EA en sjanse på dette spillet , da de har sagt i sosiale medier og via origin at Battlefront 2 kommer til og gjennomgå forandringer basert på spillernes tilbakemeldinger. Spawn camping har jeg ikke opplevd enda. Og grunnen til at det blir flaskehalser på noen plasser er at folk tar minste motstands vei og da går de rett frem istedenfor og løpe ekstra 30 sekunder for og flanke, noe som er mulig på så og si alle maps jeg har spilt i løpet av de 12 timene jeg har spilt. Helt greit å kjøpe spillet. Nå er jeg spesielt kritisk til spillet siden jeg er en gammel Battlefield-veteran. Samtidig elsker jeg Star Wars-universet. Skal ikke se bortifra at jeg kjøper det etterhvert som spillet modner seg Ser du på Battlefront som Battlefield egentlig? Jeg gjør ikkje det, siden det ikkje er noe "squad" play og medics Dette er grunnen for at ikkje jeg spiller battlefront. Elsker hele battlefield serien, men ikkje battlefront. For lite teamplay for min smak. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 17. november 2017 Forfatter Del Skrevet 17. november 2017 (endret) Tldr? Skjerpings! Jeg har putta inn masse bilder og video slik at det skulle blir lett fordøyelig for akkurat deg Zell Syntes spillet er bra jeg, Men om jeg sier det alt for høyt så er jeg vell en "sau" som kritikerne kaller det. Noen gode poenger i posten men jeg velger og gi EA en sjanse på dette spillet , da de har sagt i sosiale medier og via origin at Battlefront 2 kommer til og gjennomgå forandringer basert på spillernes tilbakemeldinger. Spawn camping har jeg ikke opplevd enda. Og grunnen til at det blir flaskehalser på noen plasser er at folk tar minste motstands vei og da går de rett frem istedenfor og løpe ekstra 30 sekunder for og flanke, noe som er mulig på så og si alle maps jeg har spilt i løpet av de 12 timene jeg har spilt. Helt greit å kjøpe spillet. Nå er jeg spesielt kritisk til spillet siden jeg er en gammel Battlefield-veteran. Samtidig elsker jeg Star Wars-universet. Skal ikke se bortifra at jeg kjøper det etterhvert som spillet modner seg Ser du på Battlefront som Battlefield egentlig? Jeg gjør ikkje det, siden det ikkje er noe "squad" play og medics Dette er grunnen for at ikkje jeg spiller battlefront. Elsker hele battlefield serien, men ikkje battlefront. For lite teamplay for min smak. Jeg gjør det når det er samme utviklerne som står bak. I likhet med Battlefield har du klasser, kjøretøy, slagfelt, og selv navnene ganske like. Eneste forskjellen egentlig er at Battlefront er scifi og med alfa-klasser. Tidligere Battlefront-spillene hadde faktisk mediclass. Helt enig at det er lite teamplay, det er også grunnen til at jeg kaller alle spillmodusene for deathmatch. Du gjør ikke annet å løpe rundt å drepe folk. Joda du har objectives, men de er bare å drite i. Det lønner seg ikke gjøre dem med mindre du rævpuler motstanderne Du har som sagt ikke "squad" så det gjør ting vanskelig å om du faktisk ønsker å ta objectives. Det fungerer sjeldent bra alene... Endret 17. november 2017 av Heradon Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Nyter spillet fult ut dør litt for mye men gøy for det, men i multiplayer har jeg ikke en sjanse da. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Tldr? Skjerpings! Jeg har putta inn masse bilder og video slik at det skulle blir lett fordøyelig for akkurat deg Zell Syntes spillet er bra jeg, Men om jeg sier det alt for høyt så er jeg vell en "sau" som kritikerne kaller det. Noen gode poenger i posten men jeg velger og gi EA en sjanse på dette spillet , da de har sagt i sosiale medier og via origin at Battlefront 2 kommer til og gjennomgå forandringer basert på spillernes tilbakemeldinger. Spawn camping har jeg ikke opplevd enda. Og grunnen til at det blir flaskehalser på noen plasser er at folk tar minste motstands vei og da går de rett frem istedenfor og løpe ekstra 30 sekunder for og flanke, noe som er mulig på så og si alle maps jeg har spilt i løpet av de 12 timene jeg har spilt. Helt greit å kjøpe spillet. Nå er jeg spesielt kritisk til spillet siden jeg er en gammel Battlefield-veteran. Samtidig elsker jeg Star Wars-universet. Skal ikke se bortifra at jeg kjøper det etterhvert som spillet modner seg Selv begynte min "gaming karriere" med Battlefield 1942 og battlefield 2 og de har i alle år vært mine favoritter. jaja, folk mener og liker forskjellige ting, jeg lar meg sjeldent påvirke av massene, Jeg prøver ting før jeg velger og gir min mening om noe som helst. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Om man har EA access og en xbox, eller pc så kan jo spillet testes i 10 timer. Burde være nok til å finne ut om det er noe som faller i smak. Hvilket det ikke gjorde her De Hero greiene ødelegger MP fullstendig for min del. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Gammel BF veteran jeg også men jeg kunne ikke fordra alt etter Battlefield 2 egentlig. Battlefront 1 likte jeg heller ikke selv om jeg er stor Star Wars fan, men merkelig nok elsker jeg Battlefront 2 igjen. Det viktigste for min del er at det er "morro". Men folk har forskjellig smak seff. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Har origin access, så vurderer å teste skikkelig, men testet beta bitte litt og det virka veldig... blæh. Digger ikke hero surret jeg heller og synes ikke gameplay måler seg mot Battlefield. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå