Gå til innhold

Telenor stjeler kunder


Anbefalte innlegg

Hvis det var noen som så på nyhetene på Tv2 i går, så hadde de et innslag om en gutt oppe i nord-norge som helt uventet hadde blitt overført fra netcom til telenor. Og en eks- telenor telefon selger sto frem og sa at de hadde blitt bedt om å automatisk overføre alle som virket usikre, over til telenor...

Telenor er F#%# ikke sann altså, og hvis det er et snev av sannhet i dette så har telenor kåret seg selv til århundrets dårligste, verste og mest uerlige firma, og alle burde boikotte telenor. De fortjener ikke å eksistere!! :angry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror telenor må være det selskapet som irriterer meg mest.de er generelt dyrest,og bruker massevis av penger på tvilsom markedsføring (eks at det å ha gratis mobilsvar som etter min mening er noe dritt skal være bedre enn å helelr betale mindre når du sender sms.)adsl med 1 gb grense er også helt latterlig!det neste blir vel minuttpris på adsl hos dem...

 

synes egentlig ikke de blir sjekket ofte nok. oppfordring til å låse opp andre biundingsabonnement mot å bytte til djuice synes jeg blir for latterlig!

Lenke til kommentar

Hm.. Fikk med dere at telefonselgere fra Telenor, som solgte abbonement, hadde fått beskjed om å tvangsoverføre abbonementene til de som var usikre? Det er ganske sjukt..

Synes det var bra da jeg hørte at en hadde sluttet i protest etter tre år som telefonselger i Telenor, han syntes ikke det var riktig å gjøre det.. Og det er det ikke heller..

Lenke til kommentar

ooooooops blir d en litt annen tone på alle som ikke har peiling når de idag leser media (hvis de kan lese) da de ser att telenor faktisk prosentvis er den operatøren som har desidert MINST klager på selgerne sine????

 

Dette til orientering

 

Telenor Mobil AS har slitt i 2-3 år med feilporterte nummer for å få disse tilbake etter kundens ønske mens Telenor Mobil har kund bedrevet aktivt salg et lite år.

Lenke til kommentar

liker ikke telenor :(

 

vi har nå byttet det vi kan over til andre leverandører enn telenor. Dels fordi andre leverandører leverer bedre produkt, til mindre pris og dels fordi jeg vil bidra det lille jeg kan for at telenor skal tape penger, så de må tenke litt nytt (kanskje de da tenker på å senke prisene bl.a.)

 

Det irriterer meg grenseløst at de fleste av telenor ADSL sine kunder er kunder av nettopp dem fordi de ikke gidder sjekke ulike tilbud, og tenker at "telenor er jo det vi alltid har hatt på telefon" og tar det derfor som en selvfølge at de skal gi dem adsl også..

 

jaja.. ble litt klumpete formulert (er trøtt) :p

Lenke til kommentar

Helt utrolig at folk begynner å klage med en gang det er Telenor som gjør dette her. For dette er noe både Tele2, Sense mfl også har gjort (gjør?) lenge. Hvorfor ta opp emnet NÅ? Er det ok at alle andre gjør det, men ikke Telenor?

 

Men en ting, dersom dere opplever å plutselig få en regning fra en operatør dere ikke trodde dere var kunde hos, IKKE BETAL! Send en mail til operatøren og påpek at du ikke er kunde hos dem, at du heller ikke vil være det og at du derfor ikke akter å betale fakturaen. Dersom de begynner å mase fortsatt så be dem om å dokumentere at du faktisk har sagt ja. Dette kan de selvsagt ikke dokumentere og dermed har de tapt. Det er godt mulig de sier at "vi viser til telefonsamtalen den blablabla", men her blir det selgers ord mot ditt ord.

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar

dette er nok en gang "Telenor-hysteri" som så altfor ofte har hendt tidligere.. Har selv Telenor Mobil Bedrift og er kjempefornøyd.. Billig å ringe, og kundeservice er tilgjengelig 24/7 uten ventetid.. De har gode avtaler med utenlandske operatører, slik at jeg alltid har mobile tjenester og internett tilgjengelig når jeg er ute å reiser, uten at det skal koste skjorta..

 

De er kanskje ikke like flinke med sine Privat kunder, men på Bedrifts-siden tror jeg neppe andre operatører enn Netcom ligger på samme nivå..

 

Etter min mening har Telenor en stabil og godt oppbygget infrastruktur i telefonnettet, både mobil- og fasttelefoni.

 

Men jeg skal selvfølgelig la folk mene det de selv vil :)

Håper bare de fleste i alle fall baserer disse på egne erfaringer..

Lenke til kommentar

Som Errae påpeiker så er det ikkje forhandlarane ute i butikkane som gjer dette her.

 

Det er telefonselegerfirmaene som er den store stygge ulven i dette tilfellet og i en del andre tilfeller.

 

Min situasjon som netcom forhandlar er at for å få tatt ei porterting eller utstyrsending må ansvarlig kunde signert og vist legitimasjon.

Ellers er butikken ansvarlig for tapa netcom kan få på grunn av svindel

 

For ein telefonselgar er det berre å ringe og overføre.

ingen signatur, ingen leg plikt

men trur du dei er ansvarlig viss det er svindel?

 

 

mvh

Jan Eirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...