AnonymDiskusjon Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Hei. Bilen min ble tidligere i dag påkjørt da den stod parkert utenfor et kontorbygg. Det lå naturligvis ingen lapp i vinduet. Det var min kone som kjørte bilen på tidspunktet. Jeg finner ingenting i forsikringsdokumentene mine om parkeringsskade, hit n'run eller lignende. Hva går dette under? Hærverk? Anonymous poster hash: 21208...294 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Hei. Bilen min ble tidligere i dag påkjørt da den stod parkert utenfor et kontorbygg. Det lå naturligvis ingen lapp i vinduet. Det var min kone som kjørte bilen på tidspunktet. Jeg finner ingenting i forsikringsdokumentene mine om parkeringsskade, hit n'run eller lignende. Hva går dette under? Hærverk? Anonymous poster hash: 21208...294 Kasko skade antagelig Lenke til kommentar
Sippe Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Vist du bruker forsikringen for å reparere bilen så burde du sjekke ut om det medfører tap av bonus og om det da vil lønne seg å bruke forsikringen eller reparere det selv. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. november 2017 Forfatter Del Skrevet 17. november 2017 Vist du bruker forsikringen for å reparere bilen så burde du sjekke ut om det medfører tap av bonus og om det da vil lønne seg å bruke forsikringen eller reparere det selv. Ja, selvsagt. Er det vanlig å få et tilbud av forsikringsselskapet, hvor de lister opp evt egenandeler og bonustap, man kan takke ja eller nei til? Anonymous poster hash: 21208...294 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Jeg har bare brukt kaskoforsikring en gang. Da gikk alt gjennom forsikringsselskapet. Etter at skaden var utbedret fikk jeg så et brev hvor den direkte kostnaden på reparasjonen sto oppført, sammen med beregnet kostnad ved å la det dekkes av forsikringen. Jeg kunne dermed selv velge hvordan jeg ville betale for det. Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Vist du bruker forsikringen for å reparere bilen så burde du sjekke ut om det medfører tap av bonus og om det da vil lønne seg å bruke forsikringen eller reparere det selv. Ja, selvsagt. Er det vanlig å få et tilbud av forsikringsselskapet, hvor de lister opp evt egenandeler og bonustap, man kan takke ja eller nei til? Anonymous poster hash: 21208...294 Ja, så sant du ber om det. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. november 2017 Forfatter Del Skrevet 17. november 2017 Jeg har bare brukt kaskoforsikring en gang. Da gikk alt gjennom forsikringsselskapet. Etter at skaden var utbedret fikk jeg så et brev hvor den direkte kostnaden på reparasjonen sto oppført, sammen med beregnet kostnad ved å la det dekkes av forsikringen. Jeg kunne dermed selv velge hvordan jeg ville betale for det. Takk for svar. I mitt tilfelle er det nok slik at rest verdi på bil i forhold til verkstedsoppholdet kommer ganske nær hverandre. Får se hva IF har å si. Anonymous poster hash: 21208...294 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Jeg har bare brukt kaskoforsikring en gang. Da gikk alt gjennom forsikringsselskapet. Etter at skaden var utbedret fikk jeg så et brev hvor den direkte kostnaden på reparasjonen sto oppført, sammen med beregnet kostnad ved å la det dekkes av forsikringen. Jeg kunne dermed selv velge hvordan jeg ville betale for det. Velger de da bare dyre merkeverksted eller kan man få en eller annen luguber type til å fikse? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Jeg har bare brukt kaskoforsikring en gang. Da gikk alt gjennom forsikringsselskapet. Etter at skaden var utbedret fikk jeg så et brev hvor den direkte kostnaden på reparasjonen sto oppført, sammen med beregnet kostnad ved å la det dekkes av forsikringen. Jeg kunne dermed selv velge hvordan jeg ville betale for det. Velger de da bare dyre merkeverksted eller kan man få en eller annen luguber type til å fikse? Forsikringsselskapene har avtaler med verksteder, så det er nok ikke de mest lugubre nei. Men normalt sett betaler du 'fast pris' via egenandel + bonustap, så det har ikke noe å si for din del. Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 (endret) Jeg har bare brukt kaskoforsikring en gang. Da gikk alt gjennom forsikringsselskapet. Etter at skaden var utbedret fikk jeg så et brev hvor den direkte kostnaden på reparasjonen sto oppført, sammen med beregnet kostnad ved å la det dekkes av forsikringen. Jeg kunne dermed selv velge hvordan jeg ville betale for det. Velger de da bare dyre merkeverksted eller kan man få en eller annen luguber type til å fikse? Du kan hos de fleste selskap velge fritt blant godkjente verksted, så lenge de ikke avviker mye fra normal takst - du kan gå til hvilket som helst verksted å få en takst som sendes forsikringsselskapet, hvorpå de evt godkjenner denne. Men du mister ikke mer eller mindre bonus om taksten er lavere/høyere, så hvorfor gå til luguber type? Med mindre du hinter til forsikringssvindel i form av å få den lugubre typen til å bake egenandelen inn i taksten(siden egenandel betales direkte til verksted). Dette lar seg helt sikkert gjøre, men er et alvorlig lovbrudd. Den lovlige måten å bruke en luguber type for å spare penger derimot, er å få takst fra merkeverksted, som så godkjennes av selskapet, og be om kontantutbetaling istedet(du får mindre pr time enn verkstedet, så beløpet blir ikke det samme som taksten - be om kontanttilbud) - deretter får du den lugubre typen til å fikse bulken rimeligere enn hva du fikk ut kontant. Da har du spart inn egenandelen, men har fortsatt bonustap. Endret 20. november 2017 av toth 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Jeg har bare brukt kaskoforsikring en gang. Da gikk alt gjennom forsikringsselskapet. Etter at skaden var utbedret fikk jeg så et brev hvor den direkte kostnaden på reparasjonen sto oppført, sammen med beregnet kostnad ved å la det dekkes av forsikringen. Jeg kunne dermed selv velge hvordan jeg ville betale for det. Velger de da bare dyre merkeverksted eller kan man få en eller annen luguber type til å fikse? Forsikringsselskapene har avtaler med verksteder, så det er nok ikke de mest lugubre nei. Men normalt sett betaler du 'fast pris' via egenandel + bonustap, så det har ikke noe å si for din del. Ok! Trodde det hadde noe å si på bonustapet. Men da vet jeg det. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Noen forsikringsselskap dekker også parkeringsskader uten bonustap hvis skadevolderen er ukjent. Hvis du har en nyere bil og en "pluss"-forsikring, er det ikke utenkelig at du har noe slikt inkludert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå