forsommer Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Hei! jeg lurer på om noen av dere har noen nyttige innspill til følgende oppgaver; drøft FNs evne til å hindre væpnede konflikter og sikre menneskerettighetene Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Gi meg dine tanker, så skal jeg gi deg mine ^^ bruk 30 min på å google temaet og lese alt du finner om det, så skal jeg skrive alt jeg har lest og utviklet i mine 13 aktive voksne år. Lenke til kommentar
forsommer Skrevet 16. november 2017 Forfatter Del Skrevet 16. november 2017 makten FN har er egentlig begrenset av sikkerhetsrådet Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Tror det er nyttig å dele det opp i flere plan. Som du nevner begrenses evnen til å gripe inn av at medlemslandene må oppnå en viss enighet, og videre at FN ikke har noen egen militær styrke, men må tromle sammen en styrke fra landene. Her har det også vært problemer med at enkelte lands soldater selv begår overgrep. Samtidig har det vært et problem med mandat og retningslinjer for soldatene, der man blant annet i Kosovo(?) så FN-soldater som ikke grep inn da det ble begått forferdelige overgrep. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå