Redaksjonen. Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Tror dette er fremtidens mobilitet.Volvos eier kjøper produsent av flyvende biler Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Jamen, dette har jo Arngrehn hatt i minst tjue år.. http://www.arngren.net/moller.html Arngren ftw, uheldigvis var jeg aldri rik nok til å bestille en slik 4 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Markedet er lite for slike maskiner. Ca 50 000 første år, og så bare 10 000 i dei påfølgendes. Forutsatt noen lunde enkel cervice, og ikke autonomi. Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 (endret) Jamen, dette har jo Arngrehn hatt i minst tjue år.. http://www.arngren.net/moller.html Arngren ftw, uheldigvis var jeg aldri rik nok til å bestille en slik Det var mange fine der. - Men jeg savner tilhengerfeste. Endret 16. november 2017 av Fri diskusjon og kunnskap 3 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Jamen, dette har jo Arngrehn hatt i minst tjue år.. http://www.arngren.net/moller.html Arngren ftw, uheldigvis var jeg aldri rik nok til å bestille en slik Det var mange fine der. - Men jeg savner tilhengerfeste. 10% avskrivning pro anno ? Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Jamen, dette har jo Arngrehn hatt i minst tjue år.. http://www.arngren.net/moller.html Arngren ftw, uheldigvis var jeg aldri rik nok til å bestille en slik Det var mange fine der. - Men jeg savner tilhengerfeste. 10% avskrivning pro anno ? Dere to er egentlig samme personen tror jeg. Privet. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 (endret) Jamen, dette har jo Arngrehn hatt i minst tjue år.. http://www.arngren.net/moller.html Arngren ftw, uheldigvis var jeg aldri rik nok til å bestille en slik Det var mange fine der. - Men jeg savner tilhengerfeste. 10% avskrivning pro anno ? Dere to er egentlig samme personen tror jeg. Privet. Forbanna toskeprat, tviiOg feste for å dra opp et glidefly har vel alle, selv helikoptre...! Å så dårlige bremser, som toler å stoppe fra bare fra 100 - 300 km/t pr 15 minutt....! Endret 17. november 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Disse har vært 2 år unna i snart 50 år. Her fra James Bond i 1974: https://youtu.be/M1pbsH08yB4?t=5m51s 3 Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Flyvende bil? Også kalt bare fly? 2 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 (endret) Flyvende bil? Også kalt bare fly? Fyk det med ei bredde på 2,6 meter og har hjul så er det så. Som landbruksredskap 3,2, derifra og opp til 7 starter problemenene på vegbaner herttillands. Man kan si det slik; båter synker, noe bobiler ikke gjør, fly er ikkje krasjtestet heller. Dette fordi 2 sjåfører etter sigendes er edru, har en bok å lese i om hvordan gjøres når man tar av, og har god EDB hjelp ved landing. Om man ser bort fra deise 2 faktorer, er konstruksjonene langt utenfor det man vi kan forstår som forsvarlig i dagligtalen. * Å redusere farten vil heller ikke hjelpe, da blir det flere fly i luften og lengre tid i fare. Ved helikopterfyking er dødsraten noe høgre enn ved beskytning i vanlig (regulær) krig, men ikke når man hensyntar at man ikke er i luften hele tiden, tallene er pro anno. * asylsøknad i spanien lig utenfor mandatet i komentarfeltet Endret 17. november 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
XJAXFAKF Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Flyvende biler, ja. Lurer på hvordan det blir med terror i fremtiden eller noen som får et illebefinnende mens de flyr? Lenke til kommentar
0AAVKDA1 Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Kan man ikke bare innse at bilindustrien er like sirompa og minst like negative til "flygende biler" som de i alle år har vært til elbiler, men slik blir det jo naturligvis når man har samme eierkonstelerasjoner bak etablert bilindustri som man har bak oljeindustrien. Dette ser man tydelig i USA hvor man bare må har store, bensinhungrige biler... og hvor bensingjerrige utenlandske biler straffes med importtoll (For mange HK i henhold til for lite sylindervolum). På den annnen side er menneskeheten overmoden for å forlate markbunden personbefordring. Det er masse, 3 dimensjonell plass der oppe, og man kan pøse på med mange tusen "flygemaskiner, småfly, persondroner" innenfor det regelverket som allerede fungerer utmerket for VFR trafikk. Og kan man i tillegg lande i sin egen oppkjørsel og på parkeingsplassen på jobb, er det en tøvete og fordyrende omvei å gå for å sertifisere "flydoningen" som kjøretøy. Et godt eksempel er amfibiebilen, som aldri helt tok av som "folkebilen", ikke en gang i et land som Norge. Billig personbefordring via nedre del av lufthavet kommer, men jeg tror ikke disse doningene vil utvikles og produseres av bilindustrien!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå