Gå til innhold

Volvos eier kjøper produsent av flyvende biler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Jamen, dette har jo Arngrehn hatt i minst tjue år..

 

http://www.arngren.net/moller.html

 

Arngren ftw, uheldigvis var jeg aldri rik nok til å bestille en slik :)

Det var mange fine der. - Men jeg savner tilhengerfeste. :closedeyes:

10% avskrivning pro anno ?

Dere to er egentlig samme personen tror jeg. Privet.

Forbanna toskeprat, tvii

Og feste for å dra opp et glidefly har vel alle, selv helikoptre...!

 

Å så dårlige bremser, som toler å stoppe fra bare fra 100 - 300 km/t pr 15 minutt....!

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Flyvende bil? Også kalt bare fly?

 

Fyk det med ei bredde på 2,6 meter og har hjul så er det så. Som landbruksredskap 3,2, derifra og opp til 7 starter problemenene på vegbaner herttillands.

 

Man kan si det slik; båter synker, noe bobiler ikke gjør, fly er ikkje krasjtestet heller. Dette fordi 2 sjåfører etter sigendes er edru, har en bok å lese i om hvordan gjøres når man tar av, og har god EDB hjelp ved landing. Om man ser bort fra deise 2 faktorer, er konstruksjonene langt utenfor det man vi kan forstår som forsvarlig i dagligtalen.

* Å redusere farten vil heller ikke hjelpe, da blir det flere fly i luften og lengre tid i fare.

Ved helikopterfyking er dødsraten noe høgre enn ved beskytning i vanlig (regulær) krig, men ikke når man hensyntar at man ikke er i luften hele tiden, tallene er pro anno.

 

 

* asylsøknad i spanien lig utenfor mandatet i komentarfeltet

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan man ikke bare innse at bilindustrien er like sirompa og minst like negative til "flygende biler" som de i alle år har vært til elbiler, men slik blir det jo naturligvis når man har samme eierkonstelerasjoner bak etablert bilindustri som man har bak oljeindustrien. Dette ser man tydelig i USA hvor man bare må har store, bensinhungrige biler... og hvor bensingjerrige utenlandske biler straffes med importtoll (For mange HK i henhold til for lite sylindervolum). På den annnen side er menneskeheten overmoden for å forlate markbunden personbefordring. Det er masse, 3 dimensjonell plass der oppe, og man kan pøse på med mange tusen "flygemaskiner, småfly, persondroner" innenfor det regelverket som allerede fungerer utmerket for VFR trafikk. Og kan man i tillegg lande i sin egen oppkjørsel og på parkeingsplassen på jobb, er det en tøvete og fordyrende omvei å gå for å sertifisere "flydoningen" som kjøretøy. Et godt eksempel er amfibiebilen, som aldri helt tok av som "folkebilen", ikke en gang i et land som Norge. Billig personbefordring via nedre del av lufthavet kommer, men jeg tror ikke disse doningene vil utvikles og produseres av bilindustrien!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...