Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Starte eigen TV-Kanal WebTV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Linja er ikkje problem i startfasen, men blir kanskje verre å tenke på seinare om dette skulle bli megapopulært.

Når det gjelder denne TV-kanalen så har eg tenkt å kjøre bittelitt reklame og ta bittelitt betaling, sånn at det går opp i opp og er mogleg å drifte dette.

Lenke til kommentar
Linja er ikkje problem i startfasen, men blir kanskje verre å tenke på seinare om dette skulle bli megapopulært.

Når det gjelder denne TV-kanalen så har eg tenkt å kjøre bittelitt reklame og ta bittelitt betaling, sånn at det går opp i opp og er mogleg å drifte dette.

hva har du egentlig tenkt til å sende?

Lenke til kommentar

"Linja er ikkje problem i startfasen, men blir kanskje verre å tenke på seinare om dette skulle bli megapopulært."

Ved å benytte seg av multicasting eller andre former for casting er ikke antallet seere relevant så vidt jeg har forstått. Det er det som er fordelen med å multicaste. Ved vanlig fildeling vil alle som laster ned kreve sin båndbredde, mens ved multicasting bruker alle som kobler seg på samme datastrømmen. Jeg har ikke noe særlig greie på kommunikasjonsteori så hvis noen andre har peiling kan de jo skrive noen ord.

Lenke til kommentar

Husk at det er ikke sikkert dette blir like populært hos din internettleverandør... Men skal du bare vise litt nett-TV, kan du jo bare kjøpe et godt web-kamera for å prøve litt først. Når vi snakker kommersiell drift, begynner det å bli noe annet. Antar ut fra brukernavnet ditt at du bor i Stavanger eller der omkring? Da kan du kanskje få 10Mb fra Lyse, men det er ikke sikkert at det holder heller (eller at de godtar at du bruker din private linje til kommersiell drift)

Lenke til kommentar

Hmm, betaling OG reklame? Du sammenslår alså det værste fra TV3 og NRK samtidig, dette bør jaggu være bra tv :D

Og... ikke stream divx samlinga di... bare sånn tips :D

Lenke til kommentar

Har tenkt å starte gamerTV ala OnGameNet og MbcGame, og det vil vere billigt. Ellers blir det skrinlagt.

50-70kr månaden burde jo vera greit.

Er Multicasting sånn som du seier så er det jo faktisk veldig bra. Då kan eg levere TV i DVD kvalitet over nettet =)

Lenke til kommentar

Har fundert litt på dette med multicasting før, men jeg kan ikke helt forstå hvordan det skal gå for seg, f.eks. fra min maskin... det er en interessant tanke, men hvis jeg streamer et eller annet fra min maskin, kan jeg ikke skjønne annet en at alle som skal motta data fra meg vil bruke av tilgjengelig kapasitet... det blir jo ikke som med elektromagnetisk kringkasting i lufta hvor hvem som helst med mottaksutstyr kan "plukke" opp et signal som allerede er der... I dette tilfelle sendes noe fra en avsender til en mottaker over et nettverk med begrenset kapasitet...

Men det hadde vært veldig interessant å høre fakta eller hypoteser rundt dette... selv om jeg ikke kanskje skjønne hvordan det skal fungere...

Endret av Calm
Lenke til kommentar

:thumbs:

Bra ide...

Et surt eple i treet. TONO....?!?!

Ellers så er det andre organisasjoner som har samme ide. Hvis du er giret på dette tema, så kan du lese litt her Åpen Kanal

Ellers så er linje største problem, hvis du ikke multicaster !

*red. more info*

Endret av C-Hill
Lenke til kommentar

jo satt nettopp og leste om det på uninett sine sider, men fant ikkje link :) så takk

Ein anna ting eg lurer på er om mms://211.39.136.36/gembcon er multicast eller unicast?

Etter sånn som eg forstår så er det bare Uninett i Noreg i dag som har mulitcast i nettverker sitt. Og Lyse sjølvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...