Gå til innhold

Sykeuspartner, hvordan er lønna?


Anbefalte innlegg

Med tanke på GDPR setter store hinder for outsourcing når det er snakk om sensitiv informasjon, ville jeg ikke tenkt for mye på det. Om det er fast-stilling kan de ikke bare ta den fra deg helt uten videre. 

 

GDPR setter strenge krav til databehandlere og behandlingsinstutisjoner. Ser ikke for meg at det er "bare bare" å outsource til India, som ikke er en del av EU/EØS. 

 

Tror faktisk det kan være lurt å starte der nå, ettersom jeg ville satset pengene mine på at alt blir insourcet igjen, iallefall til Norge/EU/EØS-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du mener GDPR setter store hindre for outsourcing når det gjelder sensitiv informasjon er virkelig ikke sykehuspartner et trygt sted, Sykehuspartner er basert på outsourcing gjennom at de har driftsansvar for løsningene til svært store deler av helsevesenet.

 

At det har vært ulovlig å sende ting ut av EØS-området har vært kjent hele tiden og slik var det også før GDPR ble relevant.

Det er uansett helt andre ting som var problemet hos Sykehuspartner i forbindelse med outsourcingen fra de igjen til HPE/DXC.

Jeg var innleid som konsulent en periode i 2017 i forbindelse med outsourcingen, er ganske fornøyd med å være ferdig der selv om det ga fantastisk bra inntekt en periode..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som vet hva en IKT konsulent på support avdelingen hos Sykehuspartner tjener? 

 

Snakker vi om 350 k? 400 k? 450 k?... ??

IKT konsulent på 1.linje i SP har fått begynnerlønn på 372 000 kr. Nettopp blitt oppjustert til 390 000. 2. linje eksisterer ikke, så i praksis er det en både 1. og 2. linje-jobb. Man sitter ikke bare på tlf. Løser også innsendte saker. Lønnen er lik uansett om man har fagbrev, bachelor eller master og kan ikke forhandles. Dette skyldes at krav i bachelor er fjernet fra stillingsannonser.

 

På 3.linje er lønna litt høyere fra 450 000 og oppover. Avhengig av jobb, utdanning og erfaring. Og ja, masse utskiftning av folk på 1.linje. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...