Gå til innhold

USA mer åpne om hemmeligholdet av IT-sårbarheter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forståelsen av hva som gir optimal sikkerhet har økt over tid. NSA var tidlig ute med å spre kompetanse om sikkerhet og jeg synes å huske at det er også miljøer internt i NSA som har tatt til ordet for sterk spredning av sterk kryptering. Men det er andre miljøer spes. i CIA og sikkert andre avdelinger i NSA som synes det er best at sikkerhet ikke eksisterer for å gjøre etterforskning lettere. Jeg tror at trenden mot å prioritere at Internett og dermed verdensøkonomien er velfungerende vil bare fortsette, og overgå ønsket om å fengsle en og annen med upopulært tankegods på Internett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

Forståelsen av hva som gir optimal sikkerhet har økt over tid. NSA var tidlig ute med å spre kompetanse om sikkerhet og jeg synes å huske at det er også miljøer internt i NSA som har tatt til ordet for sterk spredning av sterk kryptering. Men det er andre miljøer spes. i CIA og sikkert andre avdelinger i NSA som synes det er best at sikkerhet ikke eksisterer for å gjøre etterforskning lettere. Jeg tror at trenden mot å prioritere at Internett og dermed verdensøkonomien er velfungerende vil bare fortsette, og overgå ønsket om å fengsle en og annen med upopulært tankegods på Internett.

Alle vil nok at verdensøkonomien fortsetter, men det er nok også et ønske blant mange å kontrollere og høste fruktene av den.

Lenke til kommentar

Sårbarheter E-tjenester blir litt ekstra tyssst om er, i tillegg til nevnte, den type som ikke er helt enkel å spore tilbake. Det er jo bedre å beskytte sitt eget system mot svakheter.

Å fortelle andre om svakheter blir for høflig. Da har man jo ikke dèn åpningen til å lage puk lenger.

Jeg gidder heller ikke henge plakat på kjellerdøra om at låsen fungerer ikke, så det er vidåpent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...