Harald Brombach (digi.no) Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Forklarer hvorfor noen sårbarheter ikke kan avsløres.USA mer åpne om hemmeligholdet av IT-sårbarheter Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 (endret) - Men da er det greit altså. NSA kan unnlate a varsle leverandører om sårbarheter, siden Kina, Russland, Iran og Nord Korea heller ikke gjør det... Endret 16. november 2017 av Spoki0 Lenke til kommentar
tovare Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Forståelsen av hva som gir optimal sikkerhet har økt over tid. NSA var tidlig ute med å spre kompetanse om sikkerhet og jeg synes å huske at det er også miljøer internt i NSA som har tatt til ordet for sterk spredning av sterk kryptering. Men det er andre miljøer spes. i CIA og sikkert andre avdelinger i NSA som synes det er best at sikkerhet ikke eksisterer for å gjøre etterforskning lettere. Jeg tror at trenden mot å prioritere at Internett og dermed verdensøkonomien er velfungerende vil bare fortsette, og overgå ønsket om å fengsle en og annen med upopulært tankegods på Internett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Forståelsen av hva som gir optimal sikkerhet har økt over tid. NSA var tidlig ute med å spre kompetanse om sikkerhet og jeg synes å huske at det er også miljøer internt i NSA som har tatt til ordet for sterk spredning av sterk kryptering. Men det er andre miljøer spes. i CIA og sikkert andre avdelinger i NSA som synes det er best at sikkerhet ikke eksisterer for å gjøre etterforskning lettere. Jeg tror at trenden mot å prioritere at Internett og dermed verdensøkonomien er velfungerende vil bare fortsette, og overgå ønsket om å fengsle en og annen med upopulært tankegods på Internett. Alle vil nok at verdensøkonomien fortsetter, men det er nok også et ønske blant mange å kontrollere og høste fruktene av den. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Sårbarheter E-tjenester blir litt ekstra tyssst om er, i tillegg til nevnte, den type som ikke er helt enkel å spore tilbake. Det er jo bedre å beskytte sitt eget system mot svakheter. Å fortelle andre om svakheter blir for høflig. Da har man jo ikke dèn åpningen til å lage puk lenger. Jeg gidder heller ikke henge plakat på kjellerdøra om at låsen fungerer ikke, så det er vidåpent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå