Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

#Metoo tragedie


Anbefalte innlegg

De eneste som tror at #metoo kampanjen handler om klønete menn som ikke helt har de sosiale antennene på plass, er klønete menn som ikke helt har de sosiale antennene på plass.

 

Å bli sperret inne på dassen på julebordet eller å måtte tåle trusler om å miste jobben hvis man "sladrer" om det som skjedde er noe helt annet enn en brunstig ungstut som leverer en dårlig sjekkelinje i fylla. Jeg begriper ikke at dette her er så vanskelig å skjønne.

Seksuell trakassering er ulovlig. Hva slags menn er det går rundt og viser kuken til damer? Det er blotting og ulovlig. Voldtekt og trusler og annen tvang til sex er også ulovlig. Vi trenger ikke å redusere grensene for hva som er lovlig, vi har allerde akseptable regelverk på området.

 

Men, samfunnet må nesten håndheve dette bedre hvis det er normalt for sjefer å kreve sex for arbeidstjenester osv eller viser pikken til tilfeldige damer. (historie om kvinnelig kusk på DB idag, pluss mange andre liknende historier)

 

Å klype en dame i rumpa er IKKE seksuelt overgrep, ei heller fysisk forførelse eller flørting osv. Det er helt innenfor akseptabelt.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Var på butikken tidligere på dagen, og overhørte noen kvinnelig ansatta som lo å preiket om #Metoo kampanjen, hvor hun ene fortalte at hun hadde jo fått litt komentarer fra en mannelig ansatt, han sa stadig vekk at hun så pen ut.. Og at hun likte det ikke og følte seg krenket og vurderte å slenge seg på kampanjen...

 

Da lurer jeg litt på.. Begynner ikke denne kampanjen og undergrave kvinners egentlig ønske til slutt.. Skulle nesten tro at målet er at menn skal slutte å se på kvinner, slutte å like kvinner, slutte å i heletatt bry seg om kvinner..  For det er jo nesten livsfarlig om man sier "Hei, så fin du er i dag"..

Idag er det seksuelle overgrep og voldtekt bare å se på kvinner på feil måte. Det er iallefall det som er målet med dennne antimenneskelige kampanjen iverksatt av tyrannene og spredt av tyrannenes medier.

 

Et forsøk på avseksualisering av samfunnet og skamlegge normal oppførsel og ytterligere redusere fødselssnittet i samfunnet vårt. Snart blir nok sex ulovlig. Etterhvert kan man kun gjøre det med maskiner, simulert. Så blir vanlig fødsel forbudt, og kun labratoriebarn tillatt.

 

Det er bare en gradvis endring mot disse tingene. Å gjøre forhold mellom menn og kvinner så vanskelig som mulig er et bra første steg for disse tyrannene som forsøker å diktere verdens fremtid og som idag styrer verden.

 

Du er så virkelighetsfjern at må bare spørre om du vokste opp ute i skogen blant apekatter ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi beveger jo oss i en retning hvor det blir mer og mer akseptert av kvinner kan blotte seg, men så snart en mann gjør det blir det jo veldig mye styr ut av det... En naken mannekropp er jo livsfarlig, det oser jo så mye sex av den at alle kvinner i nærheten blir voldtatt krenket og sexuell trakasert på en og samme gang...

 

Jeg tror og mener at folk som faktisk blir utsatt for overgrep bør få ha det ordet for seg selv.. Og de resten som bare føler seg utsatt og krenket, si at det bare føler det, istedet for å si at det er utsatt for et grovt overgrep. Det er faktisk en viss forskjell...

Endret av Krozmar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å klype en dame i rumpa er IKKE seksuelt overgrep, ei heller fysisk forførelse eller flørting osv. Det er helt innenfor akseptabelt.

Jo, det er faktisk det. Klyping i rumpa har en klar seksuell karakter (kan ikke sidestilles med å klypes i armen for eksempel), og det er en fysisk tilnærmelse du ikke har fått tilatelse til.

 

Det havner selvfølgelig i det helt nedre spektret av alvorlighet i forhold til voldtekt, men det er fremdeles et overgrep. Og om du synes dette er innenfor akseptabelt, så anbefaler jeg deg til å ta noen kvelder på en homseklubb (gitt at du er hetro), og så se om du finner den uønskede kontakten du møter der akseptabel. Da får du en face-to-face opplevelse av hvordan uønsket mannlig seksuell tilnærming oppleves av en part som ikke ønsker det.

Endret av Zepticon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Å klype en dame i rumpa er IKKE seksuelt overgrep, ei heller fysisk forførelse eller flørting osv. Det er helt innenfor akseptabelt.

Jo, det er faktisk det. Klyping i rumpa har en klar seksuell karakter (kan ikke sidestilles med å klypes i armen for eksempel), og det er en fysisk tilnærmelse du ikke har fått tilatelse til.

 

Det havner selvfølgelig i det helt nedre spektret av alvorlighet i forhold til voldtekt, men det er fremdeles et overgrep. Og om du synes dette er innenfor akseptabelt, så anbefaler jeg deg til å ta noen kvelder på en homseklubb (gitt at du er hetro), og så se om du finner den uønskede kontakten du møter der akseptabel. Da får du en face-to-face opplevelse av hvordan uønsket mannlig seksuell tilnærming oppleves av en part som ikke ønsker det.

 

På en arbeidsplass er det seksuell trakassering. I samfunnet er det ikke det. Gjentatt uønsket fysisk "forføring" eller "flørting" er selvsagt trakassering. Et nei er et nei.

Lenke til kommentar

 

Å klype en dame i rumpa er IKKE seksuelt overgrep, ei heller fysisk forførelse eller flørting osv. Det er helt innenfor akseptabelt.

Jo, det er faktisk det. Klyping i rumpa har en klar seksuell karakter (kan ikke sidestilles med å klypes i armen for eksempel), og det er en fysisk tilnærmelse du ikke har fått tilatelse til.

 

Det havner selvfølgelig i det helt nedre spektret av alvorlighet i forhold til voldtekt, men det er fremdeles et overgrep. Og om du synes dette er innenfor akseptabelt, så anbefaler jeg deg til å ta noen kvelder på en homseklubb (gitt at du er hetro), og så se om du finner den uønskede kontakten du møter der akseptabel. Da får du en face-to-face opplevelse av hvordan uønsket mannlig seksuell tilnærming oppleves av en part som ikke ønsker det.

 

Morro dette med klyping i rumpa, det overhørte jeg faktisk en diskusjon hvor flere kvinnelige savnet tidene hvor de ble plystret etter og kanskje tatt litt på rumpa når de gikk forbi gutta som stod utenfor kiosken å røyket på 70tallet.. Som en slags fantastisk tidsalder hvor kvinnene ble lagt merke til.. Muligens de var alle i tenåra dog :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er en i vater, har bena godt plantet på bakken og noenlunde sunn fornuft, så forstår en hvor grensen for uanstendig/krenkende adferd går. Det burde gjelde begge sider av en interaksjon. Men det vil alltid finnes noen både som er ekstra mye/lite nærtagende også, som ikke er helt A4 blant alle kjønn, legninger, kulturer og raser, uten at det er noen grunn til å avskrive alle pga. de få.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det begynner å gå over alle støvleskaft når en senator må gå fordi han kysset en kvinne og holdt rundt livet til en annen, samtidig som davy Wathne "må" forlate posten bare fordi han har vært grov i kjeften. Jeg mener absolutt ikke at noen av tingene er anstendig oppførsel, men konsekvensene alle disse relativt små overtrampene begynner å få er hinsides all fornuft.

Joda, det finnes mange griser der ute som fortjener sin straff og det er viktig å få problematikken frem i lyset, men altså...

#victimizemetooplease

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men mener du dette gjelder kun utseende? Bør vi forby å spørre fremmede om veien til noe, eller om hva klokka er? Skal vi forby uoppfordret kommunikasjon?

Må da være lov å be om at du leser situasjonen før du kommer med en kommentar om hvordan noen ser ut.

Helt enig, Buffy. Det å bare gå bort til vilt fremmede folk og kommentere uten å ha forståelse av kroppsspråk og ansiktsutrykk er ufint.

 

Det der er kulturellt betinget. Mange land der det er helt greit, og faktisk noe forventet, at man går bort til fremmede og gir et kompliment og prøver å kanskje få til et stevnemøte. Det handler om å bli kjent med nye folk og ha et større fellesskap. Man er mer åpen for folk hvis det faktisk går an å snakke med fremmede.

 

Jeg synes egentlig kulturen i Norge med at vi kun skal holde oss til vår egen lille gjeng er ødeleggende. Den eneste gangen det er "lov" å snakke med fremmede er når man er dritings på byen.

 

Det er vanskelig å ha et land der "alle er gode venner" når man har en kultur der det er uakseptabelt. Min opplevelse i utlandet er at f.eks. Danmark er mer åpne på slike ting og i Tyskland blir folk nesten redde bare man spør om veien til et sted. Det er veldig begrenset erfaring selvfølgelig da jeg ikke akkurat henger i Danmark og Tyskland halve året :wee:

 

Edit; Sånn sett så liker jeg passe gamle mennesker i Norge bedre, de begyner samtaler med meg støtt og stadig og det synes jeg er veldig koselig :)

Endret av Soseks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis samfunnet generellt "ikke har lov" til å snakke med fremmede fordi det er noen som kommenterer kroppen til folk er idiotisk. Å bruke argumenter som det er mye av den sperren jeg snakker om. I land der det er vanlig å kunne snakke med fremmede så er det ikke nødvendigvis slik at det er greit å kommentere kroppen til folk. Uansett så synes jeg det bør være innafor å gå bort til noen og si at man synes de er pene.

 

Blir rett og slett for dumt å lage murer pga. noen uønskede ting. Kanskje vi skal gjøre det ulovlig å se på andre mennesker? Jeg personlig liker å titte litt ekstra hvis jeg ser en pen jente og jeg synes det er flott hvis en jente som kanskje synes jeg er pen ser litt ekstra på meg.

 

Edit; Det er en jente i nabolaget som brått har begynt å hilse på meg etter å ha tittet litt ekstra på meg en stund, jeg ble veldig glad for det :) Håper egentlig hun kanskje prøver å snakke litt med meg en dag :)

Endret av Soseks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vel, ingen har bedt om å få utseendet kommentert?

 

 

AtW

Det finnes en million ting ingen ble bedt om når de ble født, men alikevel må akseptere i denne verden.

 

Folk har blitt oversensitive i dagens samfunn. De får sammenbrudd bare folk ser feil på de, eller nervekollaps av normale menneskelige ting.

 

Det er sensitiviteten som er feil, men politisk korrekthet skal allid spille opp til at oversensitivitet er ok og at man må tilrettelegge samfunnet for det og dermed ødelegge samfunnet. Til slutt er alt forbudt og all oppførsel regulert. Ikke lenge til vi er der.

 

 

Jepp. Gjør et google-søk på amerikanske campuer og ordet "microaggressions". Man skulle tro at dette var noe fra en svart komedie, fra South Park eller noe slikt, men det er faktisk fullt alvor.

Lenke til kommentar

Ja, hvordan våger underprivilegerte å sette fingeren på strukturene som trykker dem ned når de kommer for en dag? Man skal tie stille om sånt!

 

Klassisk falskt argument.

 

Person A snakker om en ting.

Person B svarer på noe helt annet.

 

Det ser man jo ofte i dagens diskusjoner, f.eks om feminisme. Man kan si feminisme har gått for langt og har blitt til ekstremisme, og svaret man kan få er f.eks "så du er imot likestilling du da"..

 

Enten, ellerismen står sterkt i det Norske samfunnet per idag og skader nær alle diskusjoner. Man kan ikke ha en eneste mening uten at det tilhører "ett sett" av meninger, og om noe avviker fra det settet av meninger, så blir man snudd på hodet og klassifisert som å ha andre meninger, som man ikke har.

 

Å tillegge andre meninger de ikke har er populært i dagens diskusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis samfunnet generellt "ikke har lov" til å snakke med fremmede fordi det er noen som kommenterer kroppen til folk er idiotisk. Å bruke argumenter som det er mye av den sperren jeg snakker om. I land der det er vanlig å kunne snakke med fremmede så er det ikke nødvendigvis slik at det er greit å kommentere kroppen til folk. Uansett så synes jeg det bør være innafor å gå bort til noen og si at man synes de er pene.

 

Blir rett og slett for dumt å lage murer pga. noen uønskede ting. Kanskje vi skal gjøre det ulovlig å se på andre mennesker? Jeg personlig liker å titte litt ekstra hvis jeg ser en pen jente og jeg synes det er flott hvis en jente som kanskje synes jeg er pen ser litt ekstra på meg.

 

Edit; Det er en jente i nabolaget som brått har begynt å hilse på meg etter å ha tittet litt ekstra på meg en stund, jeg ble veldig glad for det :) Håper egentlig hun kanskje prøver å snakke litt med meg en dag :)

Du liker å prate deg selv i sirkel, sa ved ikke noe punkt at du ikke kan gå opp til folk og prate med dem så er irrelevant til diskusjonen da det gjelder folk som går opp til deg og prater om kroppen din. Jeg prater om epler og så begynner du å bable om appelsiner. 

 

Jeg er ikke norsk, jeg kommer fra en kultur som er veldig mer sammensveiset enn nordmenn, folk misforstår nordmenn og tror de er kalde og ikke bryr seg, det gjør de så absolutt selv om de er mer private av seg selv. Nordmenn selv er ofte de som tror på denne forestillingen av sitt eget folk også.

Lenke til kommentar

 

Ja, hvordan våger underprivilegerte å sette fingeren på strukturene som trykker dem ned når de kommer for en dag? Man skal tie stille om sånt!

 

Klassisk falskt argument.

 

Person A snakker om en ting.

Person B svarer på noe helt annet.

 

Det ser man jo ofte i dagens diskusjoner, f.eks om feminisme. Man kan si feminisme har gått for langt og har blitt til ekstremisme, og svaret man kan få er f.eks "så du er imot likestilling du da"..

 

Enten, ellerismen står sterkt i det Norske samfunnet per idag og skader nær alle diskusjoner. Man kan ikke ha en eneste mening uten at det tilhører "ett sett" av meninger, og om noe avviker fra det settet av meninger, så blir man snudd på hodet og klassifisert som å ha andre meninger, som man ikke har.

 

Å tillegge andre meninger de ikke har er populært i dagens diskusjon.

 

 

 

Hva er definisjonen på en ekstremist? Jeg vil si at det er en som ikke har evnen til å ha flere tanker i hodet samtidig.

Det er ingen oppegående mennesker som støtter overgrep og trakassering av kvinner, eller av menn for den saks skyld.

Men det er ikke alle som sidestiller flørting og voldtekt som overgrep.

Lenke til kommentar

 

Ja, hvordan våger underprivilegerte å sette fingeren på strukturene som trykker dem ned når de kommer for en dag? Man skal tie stille om sånt!

 

Klassisk falskt argument.

 

Person A snakker om en ting.

Person B svarer på noe helt annet.

 

Det ser man jo ofte i dagens diskusjoner, f.eks om feminisme. Man kan si feminisme har gått for langt og har blitt til ekstremisme, og svaret man kan få er f.eks "så du er imot likestilling du da"..

 

Enten, ellerismen står sterkt i det Norske samfunnet per idag og skader nær alle diskusjoner. Man kan ikke ha en eneste mening uten at det tilhører "ett sett" av meninger, og om noe avviker fra det settet av meninger, så blir man snudd på hodet og klassifisert som å ha andre meninger, som man ikke har.

 

Å tillegge andre meninger de ikke har er populært i dagens diskusjon.

 

Du bommer. Innlegget over gjør akkurat det jeg beskylder det for å gjøre, selv om beskyldningen er indirekte - gjennom latterliggjøring prøve å hindre folk i å snakke om mikroaggresjoner.

 

Og hvis du tolket det annerledes har jeg nå i hvert fall gjort det klart hva jeg fikk inntrykk av og hva jeg mente, så det er ikke noe å diskutere videre.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...