Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

#Metoo tragedie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt overdrevet reaksjon men samtidig: ville du som mann likt å komme på jobb til kommentarer fra kvinnelige ansatte om hvordan du tar deg ut hver dag? Tror du kvinner har mer behov for å få høre hvordan eksteriøret deres er fremfor at de f.eks er flink til ulike ting i stedet? Svært få kvinner som kan overleve på at de ser bra ut liksom. Kvinner trenger jo tilbakemeldinger som er litt mer personlig enn utsagn som kunne egnet seg like godt for en vase å ha på peishylla.



Anonymous poster hash: 73eff...ada
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De eneste som tror at #metoo kampanjen handler om klønete menn som ikke helt har de sosiale antennene på plass, er klønete menn som ikke helt har de sosiale antennene på plass.

 

Å bli sperret inne på dassen på julebordet eller å måtte tåle trusler om å miste jobben hvis man "sladrer" om det som skjedde er noe helt annet enn en brunstig ungstut som leverer en dårlig sjekkelinje i fylla. Jeg begriper ikke at dette her er så vanskelig å skjønne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De eneste som tror at #metoo kampanjen handler om klønete menn som ikke helt har de sosiale antennene på plass, er klønete menn som ikke helt har de sosiale antennene på plass.

 

Å bli sperret inne på dassen på julebordet eller å måtte tåle trusler om å miste jobben hvis man "sladrer" om det som skjedde er noe helt annet enn en brunstig ungstut som leverer en dårlig sjekkelinje i fylla. Jeg begriper ikke at dette her er så vanskelig å skjønne.

Så du ser ikke noen betenkeligheter og ser ingenting bli blåst ut av proposjoner under #victimize me too..?

 

Edit: Jeg sier IKKE at vi ikke skal ha fokus på slik ukultur, MEN... Med det fokuset som nå er begynner kvinner som ikke har noe å klage over å føle seg utenfor denne eksponerte gruppen og da har mange en tendens til å LAGE noe å klage over, slik at også de kan få være med i denne verdensomspennende klubben. Da er det at filleting og misforståelser blåses totalt ut av sine proporsjoner, med potensielt ødeleggende konsekvenser. Hele konseptet mister også mye av sin seriøsitet og slagkraft når noen gjør seg til offer fordi de en gang fikk en kommentar eller et blikk de ikke satte pris på.

Endret av Leo_
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bare for å ha det sagt, jeg støtter alle som har blitt utsatt for overgrep, voldtekter, maktmisbruk og psykologisk terrorisering.

 

Men for folk flest så tror jeg følgende gjelder:

Det er alltid godt å føle et fellesskap - og hvis man i tillegg setter seg i offerrollen får man ofte trøst og støtte. Samtidig en felles fiende - menn som voldtar/misbruker.

 

Dersom polariseringen fortsetter, ender vi bare opp med et kjønnssegregert samfunn, hvor kvinner hvor må gå tildekket for å føle seg trygge. Hvis de vil dit, ja, lykke til. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt overdrevet reaksjon men samtidig: ville du som mann likt å komme på jobb til kommentarer fra kvinnelige ansatte om hvordan du tar deg ut hver dag? Tror du kvinner har mer behov for å få høre hvordan eksteriøret deres er fremfor at de f.eks er flink til ulike ting i stedet? Svært få kvinner som kan overleve på at de ser bra ut liksom. Kvinner trenger jo tilbakemeldinger som er litt mer personlig enn utsagn som kunne egnet seg like godt for en vase å ha på peishylla. Anonymous poster hash: 73eff...ada

Jeg ville ikke hatt noe imot kommentarer som "så fin du er i dag".

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Litt overdrevet reaksjon men samtidig: ville du som mann likt å komme på jobb til kommentarer fra kvinnelige ansatte om hvordan du tar deg ut hver dag? Tror du kvinner har mer behov for å få høre hvordan eksteriøret deres er fremfor at de f.eks er flink til ulike ting i stedet? Svært få kvinner som kan overleve på at de ser bra ut liksom. Kvinner trenger jo tilbakemeldinger som er litt mer personlig enn utsagn som kunne egnet seg like godt for en vase å ha på peishylla. Anonymous poster hash: 73eff...ada

Jeg ville ikke hatt noe imot kommentarer som "så fin du er i dag".

 

 Det er ikke alltid like hyggelig å vite at folk stirrer på deg lenge nok til å gjøre den observasjonen, ikke hjelper det å droppe å pynte seg ellernoe sånt så skal man liksom gjøre seg selv stygg med vilje for å unngå kommentarer? Og da vil noen slenge den på deg uansett fordi det er jo så koselig å få høre, ikke sant? Burde jo bare smile og takke pent og være fornøyd med det at noen engang gadd å si noe og holde kjeft ikke sant? Ellers er du en sur bitch, for ikke tale om at andre folk burde tenke seg flere ganger om før de sier noe sånt. 

 

Jeg har hatt fremmede gå opp til meg og kommentere utseende mitt og jeg har ikke noe imot det (jeg er fryktelig søt noen ganger) så det handler ikke om å ikke kunne ta imot ett kompliment, det er snakk om at man skal forvente like mye fra de som kommenterer som det man forventer fra de som mottar ''komplimentene''.

Lenke til kommentar

Så du ser ikke noen betenkeligheter og ser ingenting bli blåst ut av proposjoner under #victimize me too..?

 

 

 

Det jeg har sett i media og som har fått oppmerksomhet under #metoo aksjonen er ting som soleklart er overgrep. Uønsket tafsing og klåing, å bli sperret inne, forgrepet seg på i grøftefylla av sjefer og kolleger, truet med å få ødelagt karrierer hvis de sladrer, osv…

 

De som blåser ting ut av proporsjoner er desperate fuckboys i kommentarfelter rundt forbi som er livredde for at de ikke skal klare å få seg noe fitte lenger når de vanlige "triksa" deres (sjenke folk fulle, bruke utmattelsestaktikker og utpressing, etc.) ikke lenger vil fungere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Men mener du dette gjelder kun utseende? Bør vi forby å spørre fremmede om veien til noe, eller om hva klokka er? Skal vi forby uoppfordret kommunikasjon?

Må da være lov å be om at du leser situasjonen før du kommer med en kommentar om hvordan noen ser ut. 

 

Helt enig, Buffy. Det å bare gå bort til vilt fremmede folk og kommentere uten å ha forståelse av kroppsspråk og ansiktsutrykk er ufint.

 

Der jeg jobber, er det veldig mange man kunne komplimentert, men jeg er hvertfall oppdratt til at man kommenterer ikke fremmede om det ikke ligger naturlig i situasjonen eller samtale-emnet.

 

At gutter tror det å være ivrig er greit nok, er desverre en feiloppfattelse mange har.

Lenke til kommentar

 

Men mener du dette gjelder kun utseende? Bør vi forby å spørre fremmede om veien til noe, eller om hva klokka er? Skal vi forby uoppfordret kommunikasjon?

Må da være lov å be om at du leser situasjonen før du kommer med en kommentar om hvordan noen ser ut. 

 

Så det er kun utseendet som ikke kan nevnes noe om etter din mening?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var på butikken tidligere på dagen, og overhørte noen kvinnelig ansatta som lo å preiket om #Metoo kampanjen, hvor hun ene fortalte at hun hadde jo fått litt komentarer fra en mannelig ansatt, han sa stadig vekk at hun så pen ut.. Og at hun likte det ikke og følte seg krenket og vurderte å slenge seg på kampanjen...

 

Da lurer jeg litt på.. Begynner ikke denne kampanjen og undergrave kvinners egentlig ønske til slutt.. Skulle nesten tro at målet er at menn skal slutte å se på kvinner, slutte å like kvinner, slutte å i heletatt bry seg om kvinner..  For det er jo nesten livsfarlig om man sier "Hei, så fin du er i dag"..

Idag er det seksuelle overgrep og voldtekt bare å se på kvinner på feil måte. Det er iallefall det som er målet med dennne antimenneskelige kampanjen iverksatt av tyrannene og spredt av tyrannenes medier.

 

Et forsøk på avseksualisering av samfunnet og skamlegge normal oppførsel og ytterligere redusere fødselssnittet i samfunnet vårt. Snart blir nok sex ulovlig. Etterhvert kan man kun gjøre det med maskiner, simulert. Så blir vanlig fødsel forbudt, og kun labratoriebarn tillatt.

 

Det er bare en gradvis endring mot disse tingene. Å gjøre forhold mellom menn og kvinner så vanskelig som mulig er et bra første steg for disse tyrannene som forsøker å diktere verdens fremtid og som idag styrer verden.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Vel, ingen har bedt om å få utseendet kommentert?

 

 

AtW

Det finnes en million ting ingen ble bedt om når de ble født, men alikevel må akseptere i denne verden.

 

Folk har blitt oversensitive i dagens samfunn. De får sammenbrudd bare folk ser feil på de, eller nervekollaps av normale menneskelige ting.

 

Det er sensitiviteten som er feil, men politisk korrekthet skal allid spille opp til at oversensitivitet er ok og at man må tilrettelegge samfunnet for det og dermed ødelegge samfunnet. Til slutt er alt forbudt og all oppførsel regulert. Ikke lenge til vi er der.

Endret av zeebra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt overdrevet reaksjon men samtidig: ville du som mann likt å komme på jobb til kommentarer fra kvinnelige ansatte om hvordan du tar deg ut hver dag? Tror du kvinner har mer behov for å få høre hvordan eksteriøret deres er fremfor at de f.eks er flink til ulike ting i stedet? Svært få kvinner som kan overleve på at de ser bra ut liksom. Kvinner trenger jo tilbakemeldinger som er litt mer personlig enn utsagn som kunne egnet seg like godt for en vase å ha på peishylla.

 

 

Anonymous poster hash: 73eff...ada

Ja, faktisk. Hvorfor tror du kvinner bruker enorme mengder tid på utseende? Kvinner ønsker å bli sett på, de ønsker komplimenter. Har du aldri truffet en kvinne eller har du bare ikke peiling på kvinner?

 

Kvinner er mer opptatt av utseende enn det meste annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...