Gå til innhold

Gran Turismo Sport - forklaring på endring av vekt og power (car settings)


Anterialis

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har nylig kjøpt spillet Gran Turismo sport til min PS4 pro, og i dag fant jeg ut at jeg kan endre (i prosent) power og vekt på en bil i min garasje. Hva er egentlig poenget med dette? 

 

Umiddelbart tenker jeg jo at jeg må redusere på vektprosenten for å gjøre bilen så lett som mulig samt øke power-prosenten for å gi bilen opp mot 100 ekstra hestekrefter. I hvilke tilfeller vil man velge å gjøre motsatt? Hva går man eventuelt på kompromiss med? Når vil man velge å gjøre bilen så tung og treg som mulig?

 

På forhånd takk for svar =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

jeg har nylig kjøpt spillet Gran Turismo sport til min PS4 pro, og i dag fant jeg ut at jeg kan endre (i prosent) power og vekt på en bil i min garasje. Hva er egentlig poenget med dette? 

 

Umiddelbart tenker jeg jo at jeg må redusere på vektprosenten for å gjøre bilen så lett som mulig samt øke power-prosenten for å gi bilen opp mot 100 ekstra hestekrefter. I hvilke tilfeller vil man velge å gjøre motsatt? Hva går man eventuelt på kompromiss med? Når vil man velge å gjøre bilen så tung og treg som mulig?

 

På forhånd takk for svar =)

 

Et godt ekesmpel er Mission 3-6: Race (2 Lap) N400 Garage Car @ Dragon Trail Seaside II (CTR - 10 opponents)

 

Her konkurrerer du mot en M4 som er oppgradert med power/weight og har juster girutveksling for å øke akselerasjonen da potensiell maks toppfart ikke er mulig på denne banen (ikke lange nok strekk for mer enn ca 270 km/t).

jeg møtte ham med en lik M4, men sleit veldig. Kjøpte da en N500 McLaren P1 som jeg nedgraderte med power/weight til klasse N400 slik at jeg kunne delta. Selv om den har tilsvarende ytelser som en M4 ligger den mye bedre på veien, tar svingene raskere og vinner overlegent.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

 

Hei,

jeg har nylig kjøpt spillet Gran Turismo sport til min PS4 pro, og i dag fant jeg ut at jeg kan endre (i prosent) power og vekt på en bil i min garasje. Hva er egentlig poenget med dette? 

 

Umiddelbart tenker jeg jo at jeg må redusere på vektprosenten for å gjøre bilen så lett som mulig samt øke power-prosenten for å gi bilen opp mot 100 ekstra hestekrefter. I hvilke tilfeller vil man velge å gjøre motsatt? Hva går man eventuelt på kompromiss med? Når vil man velge å gjøre bilen så tung og treg som mulig?

 

På forhånd takk for svar =)

 

Et godt ekesmpel er Mission 3-6: Race (2 Lap) N400 Garage Car @ Dragon Trail Seaside II (CTR - 10 opponents)

 

Her konkurrerer du mot en M4 som er oppgradert med power/weight og har juster girutveksling for å øke akselerasjonen da potensiell maks toppfart ikke er mulig på denne banen (ikke lange nok strekk for mer enn ca 270 km/t).

jeg møtte ham med en lik M4, men sleit veldig. Kjøpte da en N500 McLaren P1 som jeg nedgraderte med power/weight til klasse N400 slik at jeg kunne delta. Selv om den har tilsvarende ytelser som en M4 ligger den mye bedre på veien, tar svingene raskere og vinner overlegent.

 

 

 

Aha, dette var opplysende. Hvordan vet jeg hvor lang nedover jeg må dra glidebryterne på en f.eks. gr. 3 bil før det blir en gr. 4 bil? Står dette enkelt forklart i samme vindu hvor jeg endrer på disse ratioene/glidebryterne for power og vekt?

 

Er det andre ting som skjer når man endrer på disse bryterne? F.eks. vil man miste mer og mer utstyr ved å gjøre bilen lettere (jeg tenker jo at man må hente vekten fra et sted, f.eks. ved å fjerne antispinnsystemer etc., slik at man inngår kompromiss...)?

Lenke til kommentar

Ingen vekt på systemene, og ingen av hjelpemuilene gjør noe med bilens klasseinndeling. Men max TCS går utover akselerasjonen for eksempel så du begrenser deg på annen måte da.

 

Når du justerer power ser du oppe i venstre hjørne at bilens klasse endrer seg. På missions kommer alle potensielle biler opp, men noen av dem krever at du selv går inn og kjøper upgrades og justerer. På løp blir bilen din automatisk justert for å møte klassekrav.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...