Vulpes Vulpes Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Hei, tidligere i år var jeg på ferie i Hellas. Da vi kom fram til hotellet ba de om å se passet mitt. De tok det under disken i 2 sekund før de ga det tilbake. Er dette vanlig, hvorfor trengte de å se det, og er det i det hele tatt noe de kan kreve? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Er ganske vanlig. Har skjedd meg på reise i Tyskland, Italia, Østerrike, og Belgia. Noen ganger tar de også et kopi av passet, noe de muligens gjorde med ditt. Ingen fare vil nå jeg si Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Pass er den eneste gyldige legitimasjonen din, ikke uvanlig at hotellet skal ha det. Tror jeg har gitt det til alle hotellene jeg har bodd på, minst ett hotell beholdt passet til jeg dro også. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Det er 3 grunner til at overnarttingssteder krever dette: - De er mange steder en minimum alder for å leie rom eller sette seg i gjeld. Selv om du ser ut til å være over 18 må de kunne dokumentere dette. - De vil vite at de har rett person om du stikker fra regningen eller ramponerer rommet. - Myndighetene i mange land krever at de sjekker ID for de som leier. 1 Lenke til kommentar
Vulpes Vulpes Skrevet 15. november 2017 Forfatter Del Skrevet 15. november 2017 Åja, da slipper jeg å lure på det mer. Takk for svar! :-) Lenke til kommentar
Khazaa Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 De 2 sekundene under disken kan jeg tenke meg er for å se at passet er gyldig under uv lys. Slik man gjør med penger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 På hoteller holder det ofte med norsk førerkort, selv om pass er eneste gyldige ID utenfor Norden. Jeg reiser rundt i USA endel uker hvert år, og ved innsjekk og spørsmål om "photo ID" har jeg aldri blitt bedt om å vise pass, har bare med norsk førerkort. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Bare en tredjedel av innbyggerne i USA har pass. Da må de vise frem noe annet og her er førerkort noe nesten alle voksne har, de har imidlertid ikke noe standardisert utseende og så stor variasjon i design at det norske førerkortet ikke vil stikke seg så mye ut. Selv om du sier du er fra Norge kan du ikke regne med at folkene på hotellet skjønner at dette er noe utenfor USA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå