Coldi Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Hei jeg er 11 og sparer til en cross motorsykkel må jeg være en vis alder for og kjøre den? Den veier 21 kg Vær så snill og hjelp meg☺☺ Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Blir vel å vente til du er 16 og kan ta mopedlappen. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 I motocross kan barn kjøre inntil 60 cm³ laveffekt fra fylte 5 år. Det året et barn fyller 10 år kan det kjøre inntil 85 cm³. Inntil 125 cm³ kan man kjøre fra det året man fyller 14 år. Fra 16 år kan man kjøre fri cm³. Teknisk utvalg i motorsportforbundet kan også seriegodkjenne barnemotorsykler med høyere kubikkstørrelse, under forutsetning at syklene er beregnet for barn og har laveffektytelse (lav HK-ytelse) som passer størrelse og individuelle ferdighetsnivå. Det er bare tillatt å kjøre motorcross på egne baner, hvor man må betale lisen for å kjøre på. 1 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 (endret) Du kan kjøre cross på motorsport anlegg. Motorsport forbundet kan gi deg mer informasjon. Endret 16. november 2017 av LabWeiler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå