rofl2 Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 (endret) Det er et rikt tilbud av utstyr for trådløs Pc-tilkobling til Internet. Men de later ikek til a det er så problemfritt å bruke - de bude ikek være lov å bygge us hvor leietakerne er henvist til trådløse løsninger. Det jeg finner merkelig er at min flere år gamle Lenovo bærbare finner nettet uten problemer, det skjer het usynlig for meg. Men på stasjonær PC strever jeg med å finne problemfritt utstyr. Det hadde vær greit hvis Altibox hadde nøyet seg med å installere et kabelpunkt (RJ45) og at man så kunne koble hva man ville til. Men sånn er det ikke. Det er bundet til en ARRIS koblingsboks, som har HDMI utgang for TV. Har jeg trøbbel med det trådløse får jeg bare koble fra ARRIS-TV koblingen for få nett-tilgang for .PC. Så hvordan klarer den bærbare å gjøre det så sømløst og usynlig? Jeg kjøpte en ASUS nettadapter, jeg trodde ASUS skulle være en superløsning, men det ble ikke noen bedre løsning, bare mere plunder.. Har installert omigjen haugevis av ganger. Hvorfor skal det være så mye vanskeligere med en stajonær, hva er det Lenovo gjør som jeg gjerne skulle sett at min stasjonære gjorde? Jwg savner løsningen jeg hadde i huset jeg flytte fra.Der var det "bare koaksialkabel" og ikke skrytnett, dvs. fiber. Men du verden som de funket! Aldri problemer.Jeg monterte en god ASUS trådløs ruter. Den hadde mange RJ45-porter, så jeg dro kabler rundt omkring i hele huset - det var allerede installert rør. Senere fikk vi også en ruter fra CD, men den hadde jeg for egen del egentlig ikke noe særlig bruk for. Men akkurat nå mens jeg har skrevet dette, det går langsomt med meg, har tv'n stått på, uten at jeg har sett på den, samtidig som jeg altså også er på trådløst nett med Pc'n. Men det er omtrent bare et unntak Det var rene Paradiset. Jeg opplever i hvert fall Altibox som en veritabel PITA. Jeg kunne forresten også dra med meg en Pinell Internettradio i og omkring huset og hadde alltid mine favorittstasjoner med meg.. Endret 15. november 2017 av rofl2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 (endret) Klart det er dårlig utstyr, når EN person ikke får til å bruke det, mens flere tusen andre ikke har noen problemer...[/sarkasme] Endret 16. november 2017 av Slettet-t8fn5F 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå