Gå til innhold

Hvordan introdusere ørkenrotter?

Anbefalte innlegg

jeg har hen jente ørkenrotte som er ca 8 måneder og har bodd alene mesteparten av livet, og nå har jeg skaffet meg to brødre som er ca like gammel som henne. Akkurat nå står de i hvert sitt bur et lite stykke unna hverandre, og de er veldig nyskjerrig på hvem som er ved siden av. 

Jeg har tenkt å prøve å introdusere dem for hverandre, men jeg vet at det første møtet mye og si for om de blir å gå overens eller ikke.

Jeg har søkt en del på internett men finner svert lite informasjon om hvordan det er best å introdusere dem, å jeg har en masse spørsmål som jeg håpet kanskje noen viste noe om eller hadde noe de kunne relatere til dette.

Jeg har lest at det skal gå fint å få dem til å gå overens hvis det er jente og gutt, men hva med forholdet mellom brødrene når de møter en ny jente? Burde jeg introdusere en og en gutt først, eller burde alle introduseres på en gang? Hor er det best at de møtes første gang, og burde de møtes mange ganger før jeg prøver å ha de i samme bur? Er det lurt å bytte guttene til jentas bur og motsatt et par ganger før de møtes så, de får bli kjent med hverandres lukter i deres territorium, eller er det dumt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sett bur A og bur B vedsiden av hverandre og la rottene lukte hverandre.
du kan og ta en sokk i hvert bur i noen dager og ta sokken fra bur A inn i bur B og B til A.

det kan være en god ide å introdusere dem i et "nøytralt" område slik at ingen av rottene er på sitt eget territoriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...