Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs router og overføring til flere hus

Anbefalte innlegg

Hei.

Har planer om at en trådløs router skal ha forbindelse til noen andre hus som det er fri sikt til og under 200 meter unna. I hvert hus er det ønskelig med muligheter for tilkobling av flere maskiner til dette nettet.

Hvordan løser jeg dette enklest/billigst mulig?

Har vurdert å bruke en router med en rundtstrålende 8dBi antenne på taket på det ene huset.

Hvis jeg bare skal ha en maskin tilkoblet i de andre husene, holder det vel med et enkelt trådløst nettverkskort, gjerne med avtagbar antenne for best mottak.

Er litt usikker på om dette gir god nok forbindelse, eller om jeg må bruke utendørs antenne der også

Skal jeg ha flere maskiner, bør jeg da ha et aksesspunkt eller en router i hvert hus, og så gå videre til hver maskin derfra?

Finnes det noe trådløst utstyr som kan motta signalet fra den trådløse routeren, og så kjøre det ut på vanlig nettverkskabel i hvert hus slik som en switch eller noe?

Hastighet er ikke det viktigste, pris og rekkevidde er det som teller mest.

Håper på noen gode tips her, da jeg er ganske plank på trådløst nettverk.

MVH Nettulf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette bør du heller undersøke hos forhandler eller teleinstallatør om hva som er anbefalt siden det er så pass mange faktorer som gjelder her. Så sjekk med din nærmeste teleinstallatør eller forhandler av trådløst utstyr!!

Lykke til :yes:

God jul!! :):xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...