Gå til innhold

Konkurrent klager på at kinesisk selskap får bygge bru i Nord-Trøndelag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi skyter oss selv i foten her.

Å være så åpne overfor alt som kommer av billige tilbud fra Kina (en åpenhet de selv ikke tilbyr), som er et land med enorm (og dermed billig) menneskelig kapital, så mister vi know-how og viser samtidig at vi ikke ønsker å ta løftet for å betale alle parter i en slik jobb det de fortjener.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Å være så åpne overfor alt som kommer av billige tilbud fra Kina (en åpenhet de selv ikke tilbyr), som er et land med enorm (og dermed billig) menneskelig kapital, så mister vi know-how og viser samtidig at vi ikke ønsker å ta løftet for å betale alle parter i en slik jobb det de fortjener.

Det går akkurat den veien jeg har forutsett for mange år siden.

Først flyttes produksjon av varer til Kina, og deretter vil norske arbeidere måtte konkurrere på timelønn mot kinesiske arbeidere som kommer til Norge.

Utviklingen undergraver hele velferdssystemet.

Jeg har også sagt at velferdsstaten vil bryte sammen om noen år. Vi vil ikke kunne opprettholde dette med lave oljeinntekter, evig innvandring av uskolerte mennesker fra kulturer vi ikke liker å sammenligne oss med, lav eller ingen skatt fra statsløse selskaper som f.eks. Apple, samt kinesere og andre lavt betalte arbeidere som kommer til landet for å utføre arbeider, mens norske arbeidere vil havne hos NAV.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det går akkurat den veien jeg har forutsett for mange år siden.

Først flyttes produksjon av varer til Kina, og deretter vil norske arbeidere måtte konkurrere på timelønn mot kinesiske arbeidere som kommer til Norge.

Utviklingen undergraver hele velferdssystemet.

Jeg har også sagt at velferdsstaten vil bryte sammen om noen år. Vi vil ikke kunne opprettholde dette med lave oljeinntekter, evig innvandring av uskolerte mennesker fra kulturer vi ikke liker å sammenligne oss med, lav eller ingen skatt fra statsløse selskaper som f.eks. Apple, samt kinesere og andre lavt betalte arbeidere som kommer til landet for å utføre arbeider, mens norske arbeidere vil havne hos NAV.

Og snart står det kinesiske roboter ved siden av de kinesiske arbeiderne. Blir stas detta

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...