Gå til innhold

Ferske Fisker hevder de har revolusjonerende batteriteknologi


Anbefalte innlegg

Forklar heller den betydelige økningen av nettleien,!nye strømmålere for å fakturere strømkundene hardere og kontinuerlige klaging på at infrastrukturen ikke takler elbiler til alle alle steder.

 

Utenlandskabler fører kun til forringelsen for norske strømkunder. Både private og bedrifter.

 

 

De nye strømmålerne er ikke der for å fakturere hardere, de er der for å prøve å endre vanene til folk. 80% kommer til å ha samme pris +/- 10% ifølge NVE. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Forklar heller den betydelige økningen av nettleien,!nye strømmålere for å fakturere strømkundene hardere og kontinuerlige klaging på at infrastrukturen ikke takler elbiler til alle alle steder.

 

Utenlandskabler fører kun til forringelsen for norske strømkunder. Både private og bedrifter.

 

De nye strømmålerne er ikke der for å fakturere hardere, de er der for å prøve å endre vanene til folk. 80% kommer til å ha samme pris +/- 10% ifølge NVE.

Hva NVE sier er ikke så interessant, det er hva som skjer i praksis som betyr noe. Om noen få år vil vi ha egen elbilladepris som gjør at å kjøre elbil blir like dyrt som å kjøre fosilbil i dag.

 

En burde heller brukt nettleien til å investere i infrastruktur som takler strømtopper. Bedre kapasitet i nettet til å begynne med kombinert med batteripakker som buffer. I stede så finnet en på dyre metoder for å kunne melke kundene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Forklar heller den betydelige økningen av nettleien,!nye strømmålere for å fakturere strømkundene hardere og kontinuerlige klaging på at infrastrukturen ikke takler elbiler til alle alle steder.

 

Utenlandskabler fører kun til forringelsen for norske strømkunder. Både private og bedrifter.

De nye strømmålerne er ikke der for å fakturere hardere, de er der for å prøve å endre vanene til folk. 80% kommer til å ha samme pris +/- 10% ifølge NVE.

Hva NVE sier er ikke så interessant, det er hva som skjer i praksis som betyr noe. Om noen få år vil vi ha egen elbilladepris som gjør at å kjøre elbil blir like dyrt som å kjøre fosilbil i dag.

 

En burde heller brukt nettleien til å investere i infrastruktur som takler strømtopper. Bedre kapasitet i nettet til å begynne med kombinert med batteripakker som buffer. I stede så finnet en på dyre metoder for å kunne melke kundene.

 

 

Nei, hva NVE sier er ganske interessant da det er dette nettleverandørene må forholde seg til... Nei en får ikke "elbilladepris", en skal betale abonoment + overforbruk. Det blir ikke like dyrt om den forholder seg til dette, nei. 

 

Jeg tror du bør oppdatere deg på hva som er innført og planlagt før du uttaler deg. 

 

Nettleien skal brukes til utbedring. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Åboy. La oss regne litt på dette.

 

Vi antar forbruk på 200 Wh/km, og får ca 160 kWh batteri.

Vi trenger ikke anta lengre. Den får 140 kWh batteri og rekkevidden er korrigert til 400 miles (643,7 km). Prisen blir 131 500 $ (1,04 millioner NOK). Prototypen har vanlige Li-ion batterier, men den endelige utgaven får faststoff-batterier med ca 2,5 ganger høyere energitetthet. Batteriene skal også fungere ned til -37 grader celsius og koste så lite som 65 USD/kWh (dvs totalt under 7% av prisen på bilen). 24 tommers karbonfiber-felger med spesialutviklede Pirelli dekk med lav rullemotstand. 775 hp, 0-60 mph under 3 sekunder og 160 mph topphastighet. Ca 2 år til leveringsstart. Opsjon mellom 4 og 5-seters versjon.

 

Skulle bare ønske jeg hadde råd til en.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...