sofiepett Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Hei! Har nettopp arvet et flott heltre eikebord av svigerfar. Samboeren har hatt lyst på dette bordet, og jeg mente å huske at det var lysegrått (var med når svigerfar kjøpte det for 4 år siden) - men det var det jo ikke. :') Har generelt sett et ganske lyst hjem; og liker det sånn. Det arvede bordet passer ikke inn, etter min mening. Har fått klarsignal fra samboeren om å gjøre noe med det, men jeg trenger tips. Bordet er av denne typen: https://www.a-mobler.no/spisebord-home-med-2-klaffer Det har en del tre-struktur, og jeg er redd for å pusse og skade bordet. Ønsket et lyst bord; gjerne hvitlig med gråskjær. Jeg har tenkt litt på å bruke hvitpigmentert olje i flere omganger, og avslutte med gråpigmentert. Er det en god ide? Bør/må jeg pusse bordet? Andre tips? Vil ikke male, det føler jeg blir å ødelegge bordet. Alle tips tas imot med glede Lenke til kommentar
Minus Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Er det mulig å pusse det ned for så å lute det? Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Luting kanskje ? Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 21. november 2017 Forfatter Del Skrevet 21. november 2017 Tja, det kan forsåvidt pusses noe, men ikke veldig mye for å ikke ødelegge den litt grove trestrukturen som er i bordet. Det er oljet. Har det noe å si ifbm luting? Noen som har erfaring med det? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Vet ikke om det blir lyst nok, men du kan olje det med olje med hvit kalk i? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Kvit eller grå olje fungerer fint til eit sånt formål. Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 23. november 2017 Forfatter Del Skrevet 23. november 2017 Takker for svar. Jeg har kjøpt panelrens, hvitpigmentert olje og matt lakk. Spent på resultatet :') Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå