carlthemonkey Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 The topic for this examination is: "Living in English-speaking countries" Hva er deres tanker? Hjelp og tips tas i mot med glede! https://drive.google.com/file/d/1yWx0yX0BXpA0r8ShlCV91l-fk0OFSxHF/view?usp=sharing eng1002_eng1003_engelsk_fellesfag_forb_h17.pdf Lenke til kommentar
carlthemonkey Skrevet 15. november 2017 Forfatter Del Skrevet 15. november 2017 Possible tasks: -Write a text where you advice a business on how to attract millennials -A friend of yours is going study abroad, which advice would you give him on living in an English-speaking country Lenke til kommentar
Hazenspace Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Har engelsk VG1 eksamen jeg også så fikk det samme temaet. Kan være lurt å gå på forskjellige nyhetsartikler og finne frem til hvordan utvekslingsstudenter blir behandlet og hva som kan skje. Eksempel på artikkel: http://www.tv2.no/a/8887779/ Har vært veldig mye i media om ungdommer som har kommet hjem med traumer og dårlige opplevelser. Takk for dine tanker angående mulige spørsmål! Tar gjerne i mot tips jeg også :-) 1 Lenke til kommentar
007hala Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Skal også ha denne. Jeg tipper at de fleste oppgavene (om ikke alle) vil komme i form av "Create a text [...]" på oppgave 2. Så man står ganske fritt til å velge om man skriver artikkel, formelt/uformelt brev, feature osv. Dermed kan det være greit å allerede nå tenke litt på hva slags type tekst man kunne tenke seg å skrive, finne relevante kilder (dette er viktig!) og muligens en liten disposisjon i grove trekk som man kan tilpasse til det oppgaven spør om. Lenke til kommentar
Facili Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Noen tips om hvor man kan finne kilder? tenker da fagstoff som man kan ta med på eksamen. noe spesielt i læreboken det står noe om? Lenke til kommentar
Blaine Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Jeg har også denne eksamenen i morgen. Noen som kan hjelpe litt mer? Tror dere at en oppgave som "Describe the positive and negative aspects of studying abroad" kan komme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå